Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت در رابطه با "طرح صیانت از فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان ها" گفت: توصیه من به پیشنهاددهندگان این طرح آن است که ضمن توجه به واقعیت‌های مرتبط با فضای مجازی و فضای منفی شکل گرفته در افکار عمومی ، هر تصمیمی در این‌ خصوص باید با هماهنگی دولت جدید اتخاذ شود.

به گزارش برنا، به رغم آنکه شایع شد طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی از دستورکار مجلس خارج شده، اما دیروز یک عضو هیأت رئیسه مجلس این موضوع را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته یوسفی «طراحان طرح جنجالی به دنبال مسیر دیگری برای تصویب آن هستند» و به فکر استفاده از ظرفیت اصل 85 قانون اساسی‌اند تا طرح مذکور نه در صحن علنی مجلس بلکه در کمیسیون‌ به سرانجام برسد. همین موضوع، دوباره موجی از نگرانی را در افکار عمومی ایجاد کرده است چون گفته می‌شود چنین وضعی به مراتب نگران‌کننده‌تر از بررسی طرح در صحن علنی مجلس است زیرا می‌تواند به معنای بررسی طرح مذکور در پشت‌ درهای بسته باشد.

در این زمینه با سخنگوی دولت و دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور گفتگو کرده و ارزیابی علی ربیعی را از این موضوع سوال کردیم.

علی ربیعی با اشاره به این که موضوعات مربوط به فضای مجازی، موضوع روز بسیاری از کشورهای جهان است، گفت: «بارها تاکید شده که سیاست‌گذاری در حوزه فضای مجازی و حکومت سایبری، به خاطر پیچیده و چند وجهی بودنش، اقدامی ساده نیست. طرح‌هایی که مربوط به این حوزه باشد، قطعا ابعاد مختلفی دارد و اینکه صرفا با نگاه امنیتی یا جنبه خاص فرهنگی به بررسی آن بپردازیم، قطعا بیراهه رفته‌ایم».

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: «از طرف دیگر، فضای مجازی فقط محدود به حوزه اطلاع‌رسانی نیست بلکه در دنیای امروز، بستر بزرگی است که کاربردهای متعددی را برای مردم ایجاد کرده است. ایجاد مشاغل، سرمایه‌گذاری‌های جدید، تجارت الکترونیک و آموزش مجازی، بخشی از کاربردهای چندگانه‌ فضای مجازی است. به همین خاطر است که در زندگی امروز انسان، فضای مجازی در حقیقت بخشی از زندگی روزمره‌اش شده است بنابراین، قطعا هر نوع تصمیم گیری در این حوزه نیازمند توجه به همه جوانب و اخذ نظرات کارشناسان، خبرگان و عموم جامعه است.»

ربیعی با تاکید بر اینکه «امروزه فضای مجازی بخشی از حقوق مردم است»، افزود: این طرح علاوه بر اینکه می‌تواند نافی حقوق عامه مردم باشد، اختیارات رییس جمهور و هیات وزیران را نیز محدود کرده و در عوض، با اختیارات گسترده ای که برای نهادهایی نوظهور در نظر گرفته، چشم‌انداز روشنی را پیش رو قرار نمی‌دهد زیرا در این طرح، تناسبی بین مسئولیت و اختیارات، وجود ندارد.  

سخنگوی دولت با بیان اینکه اثرات و تبعات طرح مورد اشاره، بسیار گسترده است و رئیس جمهور منتخب نیز وعده‌هایی مرتبط با فضای مجازی در ایام تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 مطرح کرد، گفت: توصیه من به پیشنهاددهندگان این طرح آن است که ضمن توجه به واقعیت‌های مرتبط با فضای مجازی و فضای منفی شکل گرفته در افکار عمومی ، هر تصمیمی در این‌ خصوص باید با هماهنگی دولت جدید اتخاذ شود. 8

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس استفاده از ظرفیت قانون صحن علنی صحن علنی مجلس سخنگوی دولت کشورهای جهان فضای مجازی دولت تجارت الکترونیک جامعه حقوق رییس جمهور رئیس جمهور تبلیغات علی ربیعی پیام رسان داخلی فضای مجازی سخنگوی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۴۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است

معاون امورمجلس رییس جمهور گفت: برخی به دنبال ایجاد دلهره در دل ایرانیان خارج از کشور هستند در حالی که هم اکنون بهترین فرصت برای برگشت ایرانیان و زندگی و سرمایه گذاری  آنان در ایران فراهم است.

 سیدمحمد حسینی روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در پاسخ به پرسش ایرنا در این باره افزود: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • اختیارات درویش محدود شد؛ سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است