Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عاطفه عابدینی درباره نقش پلاسمادرمانی در روند درمان بیماران مبتلا به کرونا، گفت: در ویراش دهم پروتکل‌های درمانی کرونا که در خرداد ماه منتشر شد موضوع پلاسمادرمانی را از پروتکل خارج کردیم. البته علت این موضوع کاهش استقبال بهبود یافتگان کرونا در اهدای پلاسما نبود بلکه در کل دنیا این روش مورد سوال قرار گرفت و نشان داد چندان نقشی در کاهش مرگ و میر نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این رو دیگر خیلی از این روش استفاده نمی‌شود چون برخی اوقات عوارضش هم بیشتر از فایده‌اش بود. به همین دلیل از راهنمای دستورالعمل درمان کشوری کرونا خارج شده است. البته نه تنها در ایران بلکه در بسیاری کشورها دیگر انجام نمی‌شود.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید۱۹ با تاکید بر اینکه هیچ وقت نمی‌توان گفت کرونا را کاملا تمام کردیم و دیگر وجود ندارد، اظهار کرد: دقیقا مانند اینکه نمی‌توانیم درباره آنفلوآنزا چنین صحبتی کنیم. وقتی می‌توان عوارض بیماری را کاهش داد و بر کنترل آن موفق بود که هم واکسیناسیون کامل شود و هم تا زمانی که حد قابل قبولی از مردم واکسینه نشدند، رعایت پروتکل‌ها را اولویت قرار دهیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: مهم‌ترین موضوع در کنترل ویروس انتقال از طریق هوا است که در محیط‌های بسته، شلوغ و بدون ماسک اتفاق می‌افتد و با رعایت این امر می‌توان بیماری را کنترل کرد.

پربیننده ترین هشدارهای خاموش ابتلا به انواع سرطان‌ ها را جدی بگیرید! علائمی در پا که نشان دهنده افزایش قند خون است + عکس اگر این علائم را دارید به پزشک مراجعه کنید کشفی غیرمنتظره در مغز متوفیان مبتلا به آلزایمر معرفی چهار ماده خوراکی موثر در کاهش کلسترول بالا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد

ایسنا/یزد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: یک مرکز مداخله گر در امور درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد.

دکتر «سید کاظم رضوی» افزود: هیچ یک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند و با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پملپ انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضایی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

وی اظهار کرد: یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله‌گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، رضوی از مردم درخواست کرد ضمن خودداری از مراجعه به واحدها و موسسه‌های غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد بدون صلاحیت در موضوع درمان‌ را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات توان بخشی در اردوی جهادی توان آوران در حاشیه شهر مشهد
  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد