Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@14:01:28 GMT

هشدار آلمان درباره تلاش برای انزوای اقتصادی روسیه

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۴۹۶۵

هشدار آلمان درباره تلاش برای انزوای اقتصادی روسیه

وزیر امور خارجه آلمان در دیدار با همتای لهستانی خود در پایتخت این کشور درباره تلاش برای انزوای اقتصادی روسیه هشدار داده و با وجود مخالفت لهستان از پروژه گازی "نورد استریم ۲" حمایت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در سفر به لهستان درباره قطع روابط اقتصادی با روسیه با توجه به مناقشات بر سر پروژه خط لوله انتقال گاز موسوم به نورد استریم 2 هشدار داده و روز پنج شنبه بعد از انجام مذاکراتی با زبیگنیو راو، همتای لهستانی خود گفت: اگر همزمان چین را هم منزوی کنیم این دو کشور به هم نزدیک شده و بزرگترین منطقه اقتصادی در جهان را ایجاد می کنند، این نه تنها رویکرد نادرستی است بلکه همچنین برای منافع امنیتی اروپا خطرناک است و از این رو ما آن را استراتژی درستی نمی دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل وزیر امور خارجه لهستان بر موضع رد خود با این پروژه گازی تاکید کرده و گفت: این یک نقص امنیتی در منطقه ایجاد می کند. لهستان همراه با کشورهای عضو بالکان و اوکراین از جمله مخالفان سرسخت پروژه گازی نورد استریم 2 بوده که تقریبا آماده شده و قرار است گاز روسیه را به آلمان و اروپا منتقل کند.

آمریکا هم که از مخالفان سرسخت پروژه گازی نورد استریم 2 است اخیرا مذاکراتی را برای رفع مناقشات در این باره با آلمان در پیش گرفته است.

راو در آستانه دیدار با وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرده بود که آلمان در یک دام امپریالیستی کرملین و استبداد پوتین افتاده است.

وی بعد از دیدار با ماس اعلام کرد : ما مخالف آماده سازی این خط لوله انتقال گاز هستیم. به اعتقاد وی این پروژه که در حال اتمام است فضای زیادی برای سیاست تهاجمی و سازش ناپذیر روسیه فراهم می کند.

وزیر امور خارجه لهستان اعلام کرد که وابستگی به حسن نیت پوتین نه تنها باعث جدایی اروپا بلکه باعث شکاف در ناتو می شود.

"هایکو ماس" هم انتقاد لهستان از این پروژه گازی را موضوع جدیدی ندانست.

بلینکن: مناسبات آمریکا و چین پیچیده است/ هشدار مجدد درباره اجرای پروژه گازی نورد استریم 2

پروژه گازی نورد استریم 2 که بیش از نود درصد آن تکمیل شده است قرار است در آینده 55 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را از روسیه به آلمان منتقل کند.

آمریکا به بهانه وابستگی اروپا به گاز روسیه شدیدا با این پروژه گازی مخالف است.

اجرای پروژه خط لوله گازی «نورد استریم 2» به ارزش بیش از 9 میلیارد یورو و با طول بیش از 1200 کیلومتر که از یک سال پیش و در پی اعمال تحریم‌ها علیه روسیه متوقف شده بود، در اوایل ماه دسامبر 2020 از سر گرفته شده است.

آلمان اخیرا در اظهار نظرهای مختلف اعلام کرده که با وجود تشدید مناقشات با روسیه به ویژه در پرونده مربوط به آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین همچنان می خواهد به این پروژه گازی پایبند باقی بماند.

ایالات متحده نیز بارها تمام شرکت هایی که به نوعی در ساخت خط لوله 1220 کیلومتری نورد استریم 2 همکاری دارند را تهدید به اعمال تحریم های سنگین کرده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا البته اخیرا اعلام کرده که برای بهبود مناسبات با آلمان می خواهد از تحریم ها علیه این پروژه گازی عقب نشینی کند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار آلمان اخبار روسیه اخبار آلمان پروژه گازی نورد استریم 2 وزیر امور خارجه پروژه گازی خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۴۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد

«موسسه اقتصادی آلمان» از رشد بیکاری در این کشور به بالاترین رقم در یک دهه اخیر خبر داد.

به گزارش مشرق، ضعف اقتصادی آلمان بالاخره به بازار کار این کشور آسیب زد به‌طوریکه پیش‌بینی می‌شود تعداد کارگران بیکار به بالاترین رقم در حدود یک دهه گذشته برسد؛ این را مطالعات «موسسه اقتصادی آلمان» اعلام کرده است.

بر اساس این مطالعاتی که امروز منتشر می‌شود، بیکاری در این کشور به طور متوسط به کمی کمتر از ۲.۸ میلیون نفر افزایش خواهد یافت که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۵ به شمار می‌رود.

کارشناس بازار کار موسسه اقتصادی آلمان، هالگر شیفر می‌گوید، با وجود رکود پارسال، بازار کار آلمان تقریبا ثبات داشت اما امسال برلین دارد پی‌آمدهای بحران اقتصادی را با قوت بیشتری احساس می‌کند.

در سال ۲۰۰۵ هم بیکاری در آلمان به ۴.۹ میلیون نفر رسیده بود که به آلمان «مرد بیمار اروپا» می‌گفتند.

بر اساس پیش‌بینی این موسسه، نرخ بیکاری آلمان در سال جاری میلادی به ۶ درصد افزایش می‌یابد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • کشف گاز متان در سیاره سرخ
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد