Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@22:35:04 GMT

آلمان در انتهای راه در یورو: زمان خودفریبی تمام شد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۵۱۳۲

آلمان در انتهای راه در یورو: زمان خودفریبی تمام شد

تیم ملی فوتبال آلمان سه‌شنبه شب با شکست برابر انگلیس در دور یک هشتم نهایی یورو 2020 از این رقابت ها حذف شد.

به گزارش "ورزش سه"، دوران یوآخیم لوو در تیم ملی آلمان پس از پانزده سال به پایان رسید، هر چند با نگاهی به گذشته و با توجه به حذف ناامیدکننده مانشافت از یورو، شاید حالا آلمانی‌ها آرزو کنند که ای کاش خیلی زودتر از این و بعد از افتضاح جام جهانی 2018 روسیه یوگی را کنار گذاشته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

ایستگاه آخر : ومبلی.

پس از پانزده سال، دوران مربی‌گری یواخیم لوو در تیم ملی آلمان، در یکی از سنتی‌ترین ورزشگاه‌های اروپا به پایان رسید. آلمان در یکی از بازی‌های به نسبت حوصله‌سربرِ دور یک هشتم نهایی یورو نمایش ضعیفی ارائه کرد و وقتی توماس مولر در زمانی که بازی هنوز 1-0 بود با دروازه‌بان انگلیس تک‌به‌تک شد و موقعیت‌اش را خراب کرد، به نوعی برای همه مشخص بود که قرار است آلمان زودتر از معمول با جام خداحافظی کند.

 

 

البته، حذف آلمان در دور اول حذفی یورو نباید کسی را متعجب کرده باشد. از زمان جام جهانی 2018 در روسیه که مدافع عنوان قهرمانی در گروه‌اش آخر شد، سرمربی تیم ملی آلمان به مدت سه سال تلاش مذبوحانه‌ای کرد تا بازسازی‌ که از ابتدا قولش را داده بود، عملی کند. اما بازگشت به جمع بهترین‌های دنیا که قاعدتا هدف این بازسازی بود هیچ گاه به وقوع نپیوست. آلمان در یورو، علی‌رغم آن که چندین بازیکن برنده‌ لیگ قهرمانان اروپا را در ترکیب خود داشت، از چهار مسابقه توانست فقط یکی را ببرد و در تمام مدت دقیقا نمایش تیمی را داشت که به اندازه کافی آماده‌سازی نداشته و خیلی دیر و بدموقع تشکیل شده؛ توهم و خودفریبی‌ یواخیم لوو و مسئولان فدراسیون فوتبال آلمان بالاخره برای همه رو شد.

 

 

تلاش دقیقه نودی و ناکافی سرمربی

خیلی از هواداران هم تا لحظه‌ آخر حاضر نشدند قبول کنند که تیم‌شان دیگر در میان بهترین‌های اروپا جایی ندارد. این که آلمان تیمی است که بالاخره همیشه در تورنمت‌ها جان می‌گیرد و گلیمش را از آب بیرون می‌کشد اکنون افسانه‌ای بیش نیست؛ حقیقت تلخ این است که این تیم در چهار بازی هفت گل دریافت کرد و در نهایت، انگلیسی‌ها برای رسیدن به چهارمین برد و چهارمین کلین‌شیت‌ متوالی‌شان حتی نیاز نداشتند لزوما خیلی خوب بازی کنند.

این که فصل فوتبالی کرونا‌زده بازیکنان را خسته کرده نمی‌تواند بهانه‌ خوبی برای عملکرد آلمان باشد. حالا همه‌ تیم‌های گروه موسوم به مرگ حذف شده‌اند: فرانسه قهرمان جهان، پرتغال قهرمان اروپا و آلمان.

و این حقیقت که آلمان تحت هدایت لوو دیگر بین تیم‌های بزرگ جدی گرفته نمی‌شود یکی دیگر از نتایج دوره‌ متاخر و ناموفق این سرمربی است.

 

 

عملکرد آلمان مقابل انگلیس نه خیلی بد، اما کاملا عاری از خلاقیت و انگیزه بود. تیم لوو، با سه تغییر نسبت به بازی قبل، سعی داشت به تعادلی بین دفاع و حمله دست پیدا کند. اما در حمله‌ بسیار دست به عصا و کنترل شده بازی کرد و گل نخوردن برایش اولویت بسیار بالاتری داشت. نقشه‌ بازیِ ساوتگیت هم بی شباهت به طرحِ لوو نبود. اما او در موقع مقتضی آس‌هایش را زمین زد و لوو هیچ وقت نتوانست واکنش مناسبی نشان دهد.

در خط حمله آلمان، خبری از بازی هماهنگ و تمرین‌شده بین ورنر، مولر و هاورتز نبود. تنها چیزی که در بازی آنها دیده شد تلاش برای پیدا کردن روزنه‌ای در دفاع انگلیس به وسیله‌ سرعت، شهود و خلاقیت فردی بود. اما در تمام لحظات در بازی آلمان، ترس از گل خوردن و ترس از ناتوانی در جبران گلِ خورده حس می‌شد.  در نیمه اول آلمان با شجاعت بیشتری حمله کرد اما خیلی زود عقب کشید. بعد از آن انگلیس بازی را در دست گرفت. تازه دفاع آلمان در تمام لحظات باید شاکر می‌بود که متس هوملس در مجموع یکی از بهترین بازی‌هایش را انجام داد.

اما در نیمه دوم، افت قابل پیش‌بینی آلمان –که در بازی‌های قبلی هم مشابه‌ا‌ش را دیده بودیم- از راه رسید و هیچ کدام از تلاش‌های سه سال اخیرِ یواخیم لوو هم گره روانی بازیکنانش را نگشود. فوتبال آلمان روز سه‌شنبه در ومبلی به زمین خورد و حالا باید منتظر عواقب تلخ آن باشیم.

 

 

 

 

یورو 2020 یوآخیم لو (سرمربی) تیم ملی آلمان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: یورو 2020 یوآخیم لو سرمربی تیم ملی آلمان تیم ملی آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۵۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسیالا: از مسی تقلید می‌کردم؛ می‌خواستم ببینم آیا می‌توانم مثل او بازیکن سطح بالایی شوم یا نه

موسیالا عنوان کرد رسیدن به شماره ۱۰ تیم ملی آلمان، رویایی بوده از کودکی به دنبال تحقق آن بوده‌است

طرفداری | جمال موسیالا، هافبک جوان بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان در گفتگو با بیلد، از لیونل مسی تمجید کرد و او را الگوی خود نامید. موسیالا در این مصاحبه مفصل گفت:

پوشیدن پیراهن شماره ۱۰ آلمان

از بچگی، بازی بزرگانی که شماره ۱۰ می پوشیدند را نگاه می‌کردم و به این شماره علاقه بسیاری دارم. من با تماشای بازی رونالدینیو، مسی و نیمار بزرگ شدم. همه آن‌ها ده می پوشیدند و همیشه رویای این را داشتم که روزی به این شماره برسم.

بازیکنان مورد علاقه تو؟

بدون شک مسی و رونالدینیو. ده ها و ده ها ویدیو از آنها دیده ام. وقتی خیلی کوچک بودم، پیراهن زیدان را هم داشتم، شماره ده تیم ملی فرانسه.

به نظر می‌رسد الگوی اصلی تو مسی است

بله. همیشه مسی را تحسین کرده‌ام و مجذوب بازی او بوده‌ام. مسی و نیمار بازیکنان مورد علاقه من بودند و تماشای بازی آنها برای من بسیار سرگرم کننده و لذت‌‌بخش بود. لئو گل می‌زد، نیمار با توپ جادو می‌کرد و من هم سعی می‌کردم در حیاط خانه‌مان حرکات آن‌ها را تقلید کنم. من همواره طرفدار آنها بوده‌ام.

تو حتی پیراهن شماره ۱۹ مسی را هم داشتی

بله. چون مسی را خیلی دوست داشتم آن را پیراهن را برایم خریدند. من همیشه از مسی تقلید می‌کردم و به کارهای او در زمین نگاه می‌کردم تا ببینم که آیا می‌توانم مثل او بازیکن سطح بالایی شوم یا نه.

موسیالا: بی‌صبرانه منتظر بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در برنابئوی افسانه‌ای هستم 

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • استقبال موسیالا از پیوستن امباپه به بایرن مونیخ
  • موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم ام‌باپه به بایرن بیاید
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی در جنوب تهران
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • عملیات دائمی در لیتوانی پروژه‌ای هزینه‌بر برای ارتش آلمان
  • دستگیری بیش از ۵۰ هزار کلاهبردار فروش سوالات کنکور/ اینترنت در زمان برگزاری آزمون قطع نمی‌شود
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • موسیالا: از مسی تقلید می‌کردم؛ می‌خواستم ببینم آیا می‌توانم مثل او بازیکن سطح بالایی شوم یا نه