Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: قاچاق از آسیب‌های بزرگی است که اقتصاد را به شدت تهدید می‌کند و موجب راکدشدن واحدهای تولیدی و بیکاری می‌شود.

ماموستا رستمی اضافه کرد: منظور از قاچاق کولبرانی نیستند که به خاطر نبود شغل مناسب مجبور هستند خطر را به جان بخرند و برای روزی خود و خانواده‌هایشان به سخت‌ترین کارها تن بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مقابله با قاچاق سازمان‌یافته امری ضروری است، عنوان کرد: مقابله با قاچاق سازمان یافته و قاچاقچیانی که اقدام به ورود کالاهای ممنوعه می‌کنند، مانع از گسترش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

امام جمعه سنندج  اظهار کرد: متاسفانه هر ساله شاهد از بین رفتن تعدادی از جوانان کولبری هستیم که به دلیل ریزش بهمن، پرت شدن از کوه و حوادث دیگری از بین می‌روند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه امنیت امروز ما حاصل تلاش و ایثار و از خودگذشتگی نیروهای امنیتی و به ویژه مرزبانان عزیز است، گفت: امیدواریم با ساماندهی کولبران توسط دولت دیگر شاهد مرگ هیچ جوان و داغدار شدن هیچ خانواده‌ای نباشیم.

وی اضافه کرد: تا زمانی که اشتغال پایدار برای جوانان ما در مرزها وجود نداشته باشد چاره‌ای جز کولبری ندارند و لذا از دولتمردان انتظار هست  هرچه زودتر به این وضعیت پایان دهند و با برنامه‌ریزی مناسب زمینه اشتغال جوانان را در مناطق مرزی کردستان فراهم کنند.

وی با تسلیت جانباختگان حادثه شیمیایی سردشت و مریوان توسط رژیم بعث عراق، گفت: در سال 1366 دستی ناپاک و جنایت‌کار و دشمنان اسلام و انقلاب به دستور صدام مردم بی‌گناه سردشت و سه روستای قلعه‌جی، نی و نژمار شهرستان مریوان شیمیایی شدند ولی مجامع بین‌المللی در مقابل این جنایت بزرگ سکوت کردند.

امام جمعه سنندج به اهمیت توجه به جوانان از منظر رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب از جوانان به عنوان موتور محرکه کشور و سرمایه برای عمران و آبادانی ایران اسلامی نام برده‌اند.

ماموستا رستمی در ادامه به مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از اعتیاد هم گریزی زد و گفت: اعتیاد متاسفانه زندگی فردی و اجتماعی مردم را به شدت تهدید می‌کند و موجب از بین رفتن سرمایه‌های انسانی و بشری می‌شود.

به گفته وی، انسانی که به دام اعتیاد گرفتار می‌شود برای خود و دیگران موجب گرفتاری می‌شود و زندگی فردی و اجتماعی را به مخاطره می‌اندازد.

امام جمعه سنندج  با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای در برابر اعتیاد در کشور ما به صورت گسترده‌ای انجام می‌شود، گفت: در این حوزه نیاز به اراده ملی و اجتماعی است همه باید در حد توان و قدرت به مقابله با این معضل بزرگ بپردازند.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم در مورد مباحث حرام در آیات متعدد مباحثی را بیان و به انسان‌ها فرمان می‌دهد که از انجام این اعمال که حرکت در مسیر شیطان است دوری کنند.

 وی از اسلام به عنوان دین نجات‌بخش نام برد و گفت: حرکت در مسیر دستورات دین اسلام موجب سعادتمندی انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه سنندج نماز جمعه قاچاق سنندج مریوان بانه اعتیاد امام جمعه سنندج ماموستا رستمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید مرادپور با اشاره به هفته کار و کارگر، عنوان کرد: داشتن تفکر کار کردن در هر سنی بسیار مهم است لذا این موضوع باید یه یک ارزش تبدیل شود. وی با بیان اینکه کارگران سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند و در زمینه تولید نقش بسیار مؤثری ایفا می‌کنند، ادامه داد: مسئولان باید توجه ویژه به کارگران و رفع مشکلات آنان داشته باشند.

مرادپور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران، اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب کارگران را به کسانی که در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند تشبیه می‌کنند زیرا قشر نیروی مدافع اقتصاد کشور هستند و در جهت تولید و پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه فرهنگ کار در کشور ما دچار آسیب شده است، تصریح کرد: این امر در حالی است که کار کردن در دین مبین اسلام یک ارزش و یک شرف است به طوری که نبی مکرم اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه زده است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر کارمند بودن در جامعه به یک ارزش تبدیل شده است، گفت: این موضوع نیز در حالی است که ارزش کارگری بسیار بلندمرتبه است زیرا کارگر تولید می‌کند و زحمت می‌کشد و نان حلال به دست می‌آورد.

مرداپور با یادآوری اینکه گاهی شاهدیم برخی از کارفرماها تا ماه‌ها حقوق کارگران خود را نمی‌دهند و امام صادق (ع) در این باره می‌فرمایند هر کس در دادن مزد کارگر به او ستم روا دارد خداوند عمل او را باطل می‌سازد و بوی بهشت را بر وی حرام می‌کند، تصریح کرد: مسئولان و کارفرمایان باید به قشر کارگر و حقوق آنها توجه ویژه داشته باشند زیرا در قیامت باید پاسخ‌گوی رفتار خود در قبال کارگران باشند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه رسول خدا (ص) از به کار گرفتن کارگر، پیش از تعیین مزدش نهی فرموده و امام صادق (ع) نیز در حدیث مشهوری فرمودند: مزد کارگر را پیش از آنکه عرقش خشک شود بدهید، گفت: این میزان تأکید و سفارش از سوی اهل‌بیت (ع) نشان از اهمیت این مسئله نزد خداوند متعال است.

کد خبر 6090991

دیگر خبرها

  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی