Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@09:59:20 GMT

۲۰۰ بنگاه، ۳۳۰۰ میلیارد تومان پول گرفتند!

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۵۷۵۶

۲۰۰ بنگاه، ۳۳۰۰ میلیارد تومان پول گرفتند!

هر چند هنوز تکلیف بسته حمایت از صادرات سال ۱۴۰۰ نهایی نشده، اما به نظر می‌رسد سازمان توسعه تجارت بخش مهمی از بسته سال گذشته را به مرحله اجرا رسانده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به اهمیت محوریت یافتن صادرات غیرنفتی در اقتصاد ایران، در سال‌های گذشته نهادهای مختلف اعلام کرده‌اند که با استفاده از ابزارهای موجود از صادرکنندگانی که در این حوزه‌ها فعالیت دارند، حمایت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار ابزارهایی مانند معافیت مالیاتی، یکی از اصلی‌ترین گام‌های عملی دولت برای حمایت از این حوزه، اجرای بسته‌های حمایت از صادرات غیرنفتی به شکل سالانه بوده است.

البته در سال ۱۳۹۸، این بسته آن قدر دیر آماده شد که عملا امکان اجرای کامل نیافت اما براوردها نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۹، بخش مهمی از این بسته اجرایی شده است.

حمید زادبوم – رئیس سازمان توسعه تجارت – اعلام کرده: بر اساس آخرین اطلاعات و آمار موجود از مجموع ۴۰۰۰میلیارد تومان منابع مندرج در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۳۹۹ که شامل ۲۰۰۰میلیارد تومان منابع صندوق توسعه ملی و ۲۰۰۰میلیارد تومان منابع نظام بانکی است، ۳۳۰۰میلیارد تومان در قالب تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی و با نرخ‌های ترجیحی به ۲۰۰بنگاه صادراتی پرداخت شده است.

او توضیح داد: پرونده ۱۳۷مجموعه صادراتی که اهلیت صادراتی آنها توسط سازمان توسعه تجارت ایران احراز شده و تعهدات ارزی خود را بر اساس دستورالعمل‌های موجود ایفا کرده‌اند، در بانک‌های عامل در دست بررسی بوده که در صورت احراز اهلیت اعتباری ایشان، بانک‌های عامل در خصوص پرداخت تسهیلات اقدام خواهند کرد.  

وی ادامه داد: تعداد ۵۵ متقاضی به علت عدم ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات و یا نداشتن عملکرد صادراتی حائز شرایط دریافت تسهیلات نبوده و ۵۰ بنگاه صادراتی نیز به دلیل عدم احراز اهلیت اعتباری توسط بانک‌های عامل موفق به دریافت تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی نشده‌اند. همچنین ۷۵متقاضی در حال تکمیل اطلاعات خود در سامانه بهین‌یاب هستند.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان گفت: فرایند ارائه درخواست دریافت تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی با نرخ‌های ترجیحی و از منابع صندوق توسعه ملی کاملا الکترونیکی و برخط بوده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه بهین‌یاب نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات سازمان توسعه تجارت سازمان توسعه تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۵۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ موسوی با بیان اینکه سالانه هفت هزار تن آثار مسی در استان تولید می‌شود، گفت: این میزان تولیدات توسط سه هزار هنرمند فعال در حوزه مسگری انجام می‌شود و همچنین سه هزار هنرمند نیز در زمینه چاقوسازی و دیگر رشته‌ها فعال هستند.

وی در ادامه به فعالیت حدود چهار هزار گیوه دوز در استان اشاره کرد و افزود: هنرمندان گیوه دوز به صورت خانواری در امر تولیدات این هنر دستی فعال هستند که مشارکت قشر‌های مختلف مردم در حوزه صنایع دستی را نشان می‌دهد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل در سال جهش تولید با مشارکت مردم، حمایت از هنرمندان صنایع دستی است، گفت: هم اکنون مواد اولیه رشته‌های هنری نظیر مس و ملیله، گران بوده که در حد توان خود حمایت‌های لازم را برای تهیه آنها در دستور کار قرار داده ایم.


وی با بیان اینکه این اداره کل در سال گذشته حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام به متقاضیان صنایع دستی پرداخت کرد، افزود: در مجموع با احتساب اعتبارات سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، این تسهیلات به حدود ۸۰۰ متقاضی اعطاء شد.

موسوی با تأکید بر اینکه پرداخت وام به هنرمندان صنایع دستی در راستای رونق بخشی به کار آنها و تهیه مواد اولیه و خرید تجهیزات انجام می‌شود، گفت: ایجاد اشتغال در بخش صنعت هزینه‌های بالایی دارد، اما در حوزه صنایع دستی با مبلغ کمتری می‌توان اشتغالزایی کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه سود بانکی تسهیلات پرداختی چهار درصد و به نوعی قرض الحسنه است، ادامه داد: این نوع تسهیلات برای ایجاد اشتغال خانگی صنایع دستی نقش اساسی دارد و می‌تواند اثرگذاری بهتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در تحقق نامگذاری شعار سال بسیار موثر است، افزود: طبق پیش بینی‌ها اشتغال صنایع دستی استان طی امسال به حدود ۷۰۰ نفر خواهد رسید.

موسوی با بیان اینکه مهمترین عامل رونق صنایع دستی، توجه به صادرات است، گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما طی امسال صادرات محصولات صنایع دستی به ویژه در حوزه مس، چاقو و ملیله از طریق گمرک استان است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: هدف این اداره کل صادرات تجمیعی محصولات مختلف صنایع دستی استان است و برنامه ریزی‌ها بر این موضوع مهم بیشتر متمرکز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​