Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین احمد مروی در دیدار اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، ضمن تبریک برگزاری باشکوه و گسترده انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: علی‌رغم همه تبلیغات سوء دشمنان که همواره در هر انتخاباتی برای دلسردی و حضور کمرنگ مردم پای صندوق‌های رأی فعالیت می‌کنند، انتخابات ریاست جمهوری باشکوه و در فضایی بسیار خوب برگزار شد که باید خلق این حماسه ماندگار را به مردم شریف ایران اسلامی تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه به تولید واکسن ایرانی کرونا اشاره و قرار گرفتن کشورمان در جمع معدود کشورهای تولیدکننده این واکسن را به ملت ایران تبریک گفت و اظهار کرد: این موفقیت بزرگ را که مرهون عنایت خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) و تلاش و همت شبانه‌روزی جمعی از پژوهشگران و جوانان نخبه و پرتوان کشور است را به ملت ایران و کلیه محققان و دست‌اندرکاران آن تبریک عرض می‌کنم.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه این قبیل موفقیت‌ها باید به خوبی در جامعه بازتاب یابد تا موجب ایجاد غرور ملی شود، گفت: یکی دیگر از اتفاقات روزهای اخیر که موجب ایجاد غرور ملی در کشور شد، اقدام تحسین برانگیز رهبر معظم انقلاب در تزریق واکسن ایرانی کرونا بود.
وی افزود: بر اساس نوبت دهی مدت‌های پیش نوبت تزریق واکسن رهبر معظم انقلاب فرارسیده بود، اما معظم له به‌واسطه اعتمادی که به جوانان دانشمند کشورمان داشتند فرمودند «به پاسداشت تلاش علمی نخبگان کشور صبر می‌کنم و از واکسن ایرانی استفاده می‌کنم» که باید به این اقدام بسیار ارزشمند بیشتر پرداخته شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی گفت: عده‌ای شعار ملی‌گرایی سر می‌دهند اما سر در آخور دشمنان این آب‌ و خاک دارند، ملی‌گرایی حقیقی اقدامی است که رهبر معظم انقلاب انجام دادند که با عملشان، جوانان دانشمند و نخبه را به تلاش علمی، نوآوری و خلاقیت تشویق ‌کردند، این‌ها واقعاً از نعمت‌های الهی است.

وی در ادامه سفرهای استانی مسئولان و نمایندگان مجلس را اقدامی بسیار ارزشمند ارزیابی و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب از زمستان سال 68 سفرهای استانی خود را با همراهی مسئولان دولتی آغاز کردند، هدف ایشان از این سفرها آشنایی مسئولان با مسائل و مشكلات مناطق مختلف كشور بود، معظم له تلاش کردند این فرهنگ را در میان مدیران و تصمیم گیران کشور تزریق کنند که بروید از نزدیک مشکلات مردم را ببینید تا بتوانید درست تصمیم‌گیری کنید.
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حاشیه شهر مشهد اشاره و آن را یکی از مسائل بسیار مهم این شهر دانست و گفت: در دیدار‌ با مسئولان مختلف کشور بارها گفته‌ام که رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد با توجه به جمعیت بالا و گستردگی آن از توان استان خراسان رضوی به‌تنهایی خارج است و اراده‌ای ملی می‌طلبد.
وی اظهار کرد: آستان قدس به میزان توان و امکانات و با توجه به ملاحظات وقف برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد تلاش می‌کند، لذا در این راستا سال گذشته 27 هکتار از اراضی متعلق به خود در حاشیه شهر مشهد را به شهرداری و حدود 3 هکتار را به کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ساخت مسکن اعطا کرد، درمجموع آستان قدس سال گذشته 30 هکتار زمین برای رفع مشکلات حاشیه شهر به مسئولان واگذار کرده است.
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مروی گفت: امیدواریم مدیران کشوری مسئولان استانی را برای اجرای طرح‌های پیش‌بینی‌شده در حاشیه شهر مشهد یاری کنند تا هرچه سریع‌تر این طرح‌ها اجرایی و مشکلات مردم این مناطق مرتفع شود.
وی همچنین با بیان اینکه آستان قدس نسبت به مسائل اجتماعی مشهد بی‌تفاوت نیست، اظهار کرد: عنوان زیارتی، فرهنگی و امام رضایی مشهد نباید کم‌رنگ شود، دحوالارض مشهد حرم مطهر امام رضا (ع) است زیرا اگر این مضجع شریف نبود شهری به نام مشهد نیز وجود نداشت و نام این شهر نیز به اعتبار شهادتگاه امام رضا (ع) گذاشته شده است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: مرکزیت حرم مطهر در شهر مشهد باید حفظ شود و نباید گسترش شهر به‌گونه‌ای صورت گیرد که در بلندمدت حرم مطهر به حاشیه رانده شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: معضلات حاشیه شهر اراده ملی رهبر معظم انقلاب حاشیه شهر مشهد آستان قدس حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای مشهد امروز ۱۳ اردیبهشت سالم است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۶۳ از شرایط سالم هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

مهدی اله‌پور افزود: کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در سیزدهمین روز اردیبهشت ۱۴۰۳ در شرایط پاک قرار دارد.

وی افزود: بر این اساس، هوای مناطق سرافرازان، امامیه، الهیه و ویلا مشهد پاک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:هم اکنون کیفیت هوای ۱۹ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط پاک تنفسی است.

اله پور افزود: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسئولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • به صدا درآمدن زنگ روز معلم در مدرسه دخترانه شهید امام بخش + تصاویر
  • هوای مشهد امروز ۱۳ اردیبهشت سالم است
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد