Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، بعد از ظهر امروز (جمعه)، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «عبداللطیف الزیانی» همتای بحرینی خود در مسکو حاضر شد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، سرگئی لاوروف در این کنفرانس گفت: «روسیه به زودی نسخه‌ای به‌روزشده از مفهوم امنیت گروهی در منطقه خلیج [فارس] را ارائه خواهد کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف ادامه داد: «فکر نمی‌کنم که خطر داعش در سوریه و عراق به شکل ملموس افزایش یافته باشد. طرح برپایی "خلافت" در آنجا خنثی شد».

وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد که مسکو از «تصمیم بحرین مبنی بر بازگشایی سفارتش در دمشق استقبال می‌کند».

وی در بخش دیگری اظهاراتش بیان کرد: «داعش مواضع خود را در افغانستان تقویت می‌کند و ما رایزنی‌هایی در این خصوص داریم تا از همسایگانمان در آسیای میانه از این خطر در برابر این خطر محافظت کنیم».

سرگئی لاوروف همچین اظهار داشت: «از ابتدای زمان آغاز نزاع در سوریه، دولت دمشق و کُردها را به برقراری تماس مستقیم تشویق کردیم. کُردهای سوریه باید به یافتن راه‌حلی با دولت دمشق اهتمام بورزند».

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری اظهاراتش گفت: «ارزیابی طرف‌های مذاکرات هسته‌ای بیانگر پیشرفت ملموس است؛ اما هنوز درباره تمامی امور هماهنگی صورت نگرفته است».

لاوروف: «بر اساس این طرح و قطعنامه شورای امنیت، باید بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای منجر به ازسرگرفته شدن پایبندی‌های این کشور به تمام تعهداتش شود».

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه عبداللطیف الزیانی وزیر امور خارجه بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم

به گزارش جماران؛ اسرائیل حمله به مناطقی در جنوب سوریه را تأیید کرد.

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که این رژیم موشک‌هایی را که از سمت سوریه به سمت جولان اشغالی شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرده و در پاسخ به این حمله ادعایی، مناطقی در حومه دمشق و قنیطره را هدف قرار داده است.

 

حجم ویدیو: 2.85M | مدت زمان ویدیو: 00:00:19 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود