Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@06:57:35 GMT

ضرورت تداوم حرکت های جهادی در قوه قضاییه

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۵۸۳۷

ضرورت تداوم حرکت های جهادی در قوه قضاییه

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی عالی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به اهمیت رعایت تقوا گفت: تقوا سرچشمه تمام اخلاق رفتاری و اجتماعی و جمعی بوده و مهم‌ترین سفارش قرآن و پیامبر و امامان معصوم تقوا است.

وی با اشاره به امدادهای غیبی گفت: امدادهای غیبی یعنی عنایات الهی که پنهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نظام هستی قوانین و قواعدی جاری است که یکی از آنها امداد غیبی است و این سنت الهی است که دائماً این توجهات شامل تمام انسان‌ها است که به ظاهر ما نمی‌توانیم درک کنیم.

عالی افزود: این امدادهای غیبی شرایطی دارد، انسان باید زمینه‌های امداد غیبی را فراهم کند تا خداوند با لشکریانی که ما نمی‌بینیم مسلمانان را یاری کند.

وی سپس گفت: دعا زمینه ساز امداد غیبی الهی است که از روی اضطرار باشد و انسان از تمام اسباب دست بردارد، آنگاه خداوند نصرت خود را نازل می‌کند. اگر انسان به مدد و نصرت الهی ایمان بیاورد در این صورت نیز نصرت غیبی پروردگار نازل می‌شود.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: همچنین اگر انسان در حوادث و اتفاقات صبر کند و یا در برابر دشمنان استقامت کند، مشمول امداد غیبی می‌شود.

تنها کشوری بودیم که در اوج تحریم‌های ظالمانه واکسن کرونا تولید کردیم

عالی با اشاره به اهمیت واکسن ایرانی گفت: تزریق واکسن ایرانی کرونا (برکت) توسط رهبر انقلاب مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفت و باعث شادی مردم شد.

وی افزود: گروهی متوجه عمق مساله نبودند و گفتند جان رهبر انقلاب به خطر می‌افتد و تحلیلی کردند که به نوعی موجب شادی دشمنان شد. دشمنان نیز این کار را نمایشی خواندند و گفتند ایران نتوانسته واکسن بسازد.

امام جمعه موقت تبریز سپس گفت: تنها کشوری که در اوج تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی توانست جزو شش کشور تولید کننده واکسن کرونا شود، ایران بود.

وی ادامه داد: این کار رهبر انقلاب نشان داد که ما می‌توانیم و این نیروی خودباوری و «ما می توانیم» را به جامعه تزریق کردند.

عالی با تبریک هفته قوه قضائیه گفت: شهادت جانگداز آیت الله بهشتی، اوج غربت کشور است. شهید بهشتی آینده نگر بود چنانکه فرمود «آفت انقلاب اسلامی این است که دچار بازیگرانی باشد که اسلام و انقلاب و هر چیزی را دکان کنند، دکان قدرت، دکان ثروت، دکان شهرت، دکان ریاست»

وی سپس ادامه داد: باید سخت مراقب باشیم این خطری که در طول تاریخ همیشه انقلاب‌های الهی را تهدید کرد و به آنها ضربه زد، جلویش را بگیریم و ما نیز باید با مطالبه گری نگذاریم این اتفاق رخ بدهد.

مردم و رسانه‌ها باید از منتخبان مطالبه کنند

عالی سپس با اشاره به وظایف منتخبان انتخابات گفت: مردم و رسانه‌ها باید از منتخبان مطالبه کنند و با امر به معروف و نهی از منکر اجازه ندهند که دچار این دکان‌ها شوند.

وی گفت: این چهار سال برای برگزیدگان شورا، فرصتی برای خدمت است و اگر نتوانند این کار را بکنند خسر الدنیا و آخره خواهند شد.

وی سپس ادامه داد: به آقای محسنی اژه ای برای انتصاب در ریاست قوه قضائیه تبریک می گویم. امیدواریم حرکت جهادی در قوه قضائیه ادامه دار باشد و تمام خواسته‌های مقام معظم رهبری از قوه قضائیه به نحو احسن انجام شوند.

کد خبر 5248892

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری تبریز اقامه نماز جمعه قوه قضاییه ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر گرگان ایلام شیوع کرونا کنکور سراسری انتخابات 1400 اردبیل عکس استانها اراک واکسن کرونا مواد مخدر امداد غیبی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۵۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است

فرمانده کل سپاه در پیامی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی تاکید کرد: باور داریم رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر خواهد بود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام تبریک به مناسبت فرا رسیدن 17 اردیبهشت ماه روز  بسیج سازندگی گفت: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی از شاخصه‌های برجسته‌ی «سازمان بسیج سازندگی» است.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

17 اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام "بسیج سازندگی" از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی ،خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته ی " سازمان بسیج سازندگی" است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار ، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت شناسایی و تعریف فناوری نرم حلال
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود