Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبتلایان به گونه دلتا ویروس کرونا شدت علائم بیشتری را تجربه می‌کنند و از نظر مرگ و میر هم میزان مرگ و میر بیشتری دارد، راه پیشگیری همان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

دکتر مسعود مردانی گفت: متأسفانه استان‌های جنوبی کشور بویژه هرمزگان و سیستان و بلوچستان در آغاز موج پنجم کرونا قرار گرفتند و این روند به سمت شهر‌های مرکزی کشور نزدیک می‌شود و این در حالی است که شاهد افزایش شهر‌های قرمز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متأسفانه دماوند، فیروزکوه و آمل نیز از قسمت بالایی کشور به رنگ قرمز کرونایی درآمدند.

آقای دکتر مردانی درباره وضعیت فعلی استان سیستان و بلوچستان، بیان کرد: به دلیل کمبود امکانات و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی به دنبال گرمای هوا شاهد چنین وضعی هستیم. از سوی دیگر امکان اینکه سوش هندی ویروس سبب بروز چنین وضعیتی باشد نیز وجود دارد.

وی درخصوص بروز موج پنجم کرونا در کشور، اظهار کرد: نشانه‌های بروز پیک پنجم کرونا در کشور مشاهده می‌شود، اما باید به شکل رسمی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شود.

دکتر مردانی درباره علائم ابتلا به دلتا کرونا یا کرونای هندی، تصریح کرد: مبتلایان به این نوع جهش، شدت علائم بیشتری را تجربه می‌کنند و از نظر مرگ و میر هم می‌توان گفت میزان مرگ و میر بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه درخصوص دارو و تجهیزات برای بیماران کرونایی اکنون مشکلی وجود ندارد، گفت: پزشکان در حال انجام کار خود هستند و دارو و اکسیژن به میزان کافی وجود دارد، اما در عین حال توصیه جدی ما به مردم این است که بدانند فرقی در روش‌های پیش‌گیری از ابتلا به کرونای هندی، آفریقایی، بریتانیایی، چینی و... وجود ندارد.

تنها راه ایمن بودن در شرایط کنونی رعایت شیوه نامه ها، استفاده از ماسک، شست و شوی دست‌ها، شرکت نکردن در تجمعات و فاصله گذاری اجتماعی است./ صدا و سیما

به گونه دلتاپلاس مبتلا می‌شوید حتی اگر از کنار فرد آلوده و بدون ماسک عبور کنید جهانگردی واریانت دلتا/ سرایت‌پذیری کرونای هندی بیشتر از واریانت انگلیسی ویروس دلتا واگیردارترین سویه کرونا به روایت سازمان بهداشت جهانی ویدئو / نام گونه‌های کرونا تغییر کرد/ الفبای یونانی به جای نام کشورها این روزها جوانان کرونایی علائمی شبیه سرماخوردگی شدید دارند اگر واکسینه شده‌ها به گونه دلتا مبتلا شوند چه علائمی دارند؟ شیوع گونه «دلتا» کرونا برای چه کشورهایی خطرناک است؟ آیا واکسن کوواکسین بر گونه دلتا ویروس کرونا موثر است؟ در مورد سویه دلتاپلاس ویروس کرونا چه می‌دانید؟/ صوت فرد مبتلا به سویه دلتا ۸ تا ۱۲ نفر را کرونایی می‌کند گونه دلتا ۶۷ درصد مسری‌تر از سایر گونه‌های کرونا سویه دلتا ۲ برابر مسری‌تر از ویروس اولیه کرونا ضعف واکسن‌های کرونا در برابر سویه دلتا نوع دلتای کرونا با بدن ما چه می‌کند؟
   

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سویه دلتا گونه دلتا مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۵۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاج به کمیته‌های انضباطی، اخلاق و استیناف ابلاغ کرد: جلوگیری از حاشیه‌های غیرمتعارف در فوتبال

رئیس فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به روسای کمیته‌های انضباطی، اخلاق و استیناف فدراسیون، دستورالعمل پیشنهادی سازمان لیگ کشور درباره جلوگیری از حاشیه های غیرمتعارف را ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در نامه ای به روسای کمیته های انضباطی، اخلاق و استیناف نوشت:

احتراما با عنایت به بند ۱۰ از ماده ۳۵ و همچنین بند ۳ از ماده ۷۸ اساسنامه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران،وفق مصوبه شماره ۱۴۰۳۵۲۱۲۴ مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ هیات محترم رئیسه فدراسیون فوتبال،دستورالعمل پیشنهادی سازمان لیگ کشور درباره جلوگیری از حاشیه های غیرمتعارف،صدور اعلامیه،بیانیه،اطلاعیه و مصاحبه های غیرفنی و خارج از حوزه مسولیت مقامات و ارکان رسمی باشگاهها و اشخاص مرتبط با آنان در کلیه لیگ های کشور،قبل از مسابقه،حین مسابقه،پس از مسابقه،داخل یا خارج ورزشگاه که برخلاف مقررات جاری صورت پذیرد،تخلف محسوب می شود.

بدیهی است،ارکان محترم قضایی بر حسب گزارش های واصله از سوی مبادی ذیربط در اسرع وقت نسبت به رسیدگی در چارچوب صلاحیت های مقرر اقدام و طبق آیین نامه های مربوطه اتخاذ تصمیم خواهند کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بدتر از قتلگاه فریدون کنار کجاست؟ | امن‌ترین کشور برای پرندگان مهاجر اینجاست
  • تاج به کمیته‌های انضباطی، اخلاق و استیناف ابلاغ کرد: جلوگیری از حاشیه‌های غیرمتعارف در فوتبال
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • وضعیت فعلی ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر مطلوب نیست
  • ساخت گونه ای جدید و بسیار خطرناک از ویروس ابولا توسط دانشمندان چینی
  • لبنان خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از حمله به رفح شد
  • درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد