Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش دامنه آتش سوزی ها که چندین سال است دامنگیر جنگل های زاگرس شده به عنوان معضلی نام برد که منابع جنگلی این استان را در معرض تهدید جدی قرار داده است.

به گزارش ایمنا، سید اسدالله هاشمی اظهار کرد: چهار معضل اصلی آتش سوزی، تخریب اراضی ملی، چرای دام و شکار غیر مجاز در این این استان وجود دارد که هر چند با همکاری دستگاه قضا جرایم زیست محیطی در استان تقریباً کم شده ولی موضوع آتش سوزی منابع جنگلی همچنان سیر صعودی دارد که باید برای مهار این آتش سوزی‌های بی رویه چاره‌ای اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته هاشمی ۱۶ درصد از جنگل‌های بلوط زاگرس در این استان واقع شده و با این حال آتش سوزی‌های دامنه دار به وفور در استان اتفاق می‌افتد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: این آتش سوزی‌ها یکی از مصادیق بیوتروریسم است و بخشی دیگر از این آتش سوزی‌ها هم تعارض دولت و مردم بوده که با منابع طبیعی، محیط زیست و یا دستگاهی دیگر به وجود می‌آید و به نوعی اعتراض است غافل از اینکه ضرر این خسارت مستقیم به همان فرد بر می‌گردد.

وی تصریح کرد: حدود ۳۱۲ هزار هکتار عرصه تحت مدیریت محیط زیست استان است که هر محیط بان چهار هزار و ۵۰۰ هکتار را پوشش می‌دهد.

هاشمی گفت: این در حالی است که حدود ۷۰ نفر محیط بان در استان وجود دارد و مناطق تحت پوشش هر محیط بان چهار و نیم برابر بالاتر از استاندارد جهانی است.

کد خبر 504500

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آتش سوزی کهگیلویه و بویراحمد یاسوج بیوتروریسم آتش سوزی مراتع شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق محیط زیست آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۵۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

 

 

 

مرال یا گاو وحشی به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند، امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه‌ بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است و محیط‌بانان با حضور و تلاش شبانه‌روزی در جنگل‌ها زیستگاه‌ها را برای حیات وحش امن می‌کنند. زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهرماه است و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی در جمعیت مرال‌ها می‌شود.   حمزه عشوری امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه درباره جزئیات ثبت این تصاویر اظهار کرد: پایش دوره‌ای و منظم زیستگاه‌ها و همکاری جوامع محلی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت این گونه با ارزش در استان گیلان است.   مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: مرال یا گوزن قرمز یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع در زیستگاه‌های استان گیلان است.   به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، عشوری با بیان اینکه مرال یا گاو وحشی به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند، تصریح کرد: امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه‌ بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است و محیط بانان با حضور و تلاش شبانه‌روزی در جنگل‌ها زیستگاه‌ها را برای حیات وحش امن می‌کنند. ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک گوزن در حال جویدن و بلعیدن یک مار (فیلم) جولان خرس‌های قهوه‌ای در البرز مرکزی (فیلم) بستن یک جاده برفی توسط گله‌ گوزن‌ ها (فیلم)

دیگر خبرها

  • مذاکره بامزه محیط بان با خرس در جنگل‌ مازندران
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • مداوای بچه کفتار توسط مرد دوست دار محیط زیست
  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم