Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم خطیب نماز جمعه قم گفت: اقدام رئیس‌جمهور منتخب در جلسه با رقبای انتخاباتی خود، جلوی توطئه دشمنان کینه‌توز که می‌خواستند رقابت‌های قبل از انتخابات را به رقابت بعد از انتخابات بکشند را می گیرد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه نماز جمعه قم امروز با اشاره به سالروز حمله به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۳۶۷ توسط آمریکا و روز حقوق بشر آمریکائی عنوان کرد: آمریکا همانند گذشته در حال دشمنی با مردم ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اقدام رئیس‌جمهور منتخب در جلسه با رقبای انتخاباتی خود را اقدامی نیکو تصویف کرد و گفت: ایشان به تداوم این جلسات اظهار امیدواری کرد که اقدامی پسنیده به شمار می رود، زیرا دوره رقابت‌های انتخاباتی تمام ‌شده است و اکنون زمان همدلی، همراهی و همکاری برای رفع مشکلات مردم است.
تولیت حرم حضرت معصومه (س) افزود: علاوه بر اینکه این امر یک حرکت انسانی و مدیریتی است، سبب خنثی‌سازی توطئه دشمنان نیز می‌شود؛ زیرا دشمنان کینه‌توز می‌خواستند رقابت‌های قبل از انتخابات را به رقابت بعد از انتخابات بکشند تا جلوی کارآمدی نظام را بگیرند و به مردم القا کنند که شما بدون توسل به غرب نمی‌توانید به مشکلات غلبه کنید مانند همان فتنه‌ای که در چند کشور مسلمان مانند افغانستان، لبنان و... در جریان است.
وی ادامه داد: این حرکت رئیس‌جمهور منتخب ثابت کرد ما با توکل بر خدا بر مشکلات غلبه می‌کنیم و فتنه‌ها و نقشه‌های شما جنایت‌کاران را خنثی می‌کنیم.
وی با تأکید بر رعایت دستورات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع موج پنجم کرونا بیان کرد: ۲۶ دستگاه متولی وضع فرهنگی قم هستند که برخی به‌درستی به وظایف خود عمل نمی‌کنند.
وی بابیان اینکه قم حرم اهل‌بیت(ع) است، اظهار کرد: همین عنوان می‌تواند خط فکری، فرهنگی و وضع سیمای قم را  مشخص می‌کند و ازجمله مراکزی که می‎توانند نقش محوری داشته باشند مساجد هستند و ائمه جماعت همراه با نمازگزاران می‌توانند این امر را  تحت پوشش بگیرند؛ همچنین صنوف قم، روحانیون و... با امربه‌معروف خود بازوان خوبی برای تحقق منویات رهبری هستند و ستاد ۱۹ دی در خدمت هم این عزیزان است و این کار عزمی جدی و همگانی میخواهد.
آیت الله سعیدی در خطبه اول در رابطه با اهمیت فرصت و زمان عنوان کرد: اهمیت زمان به‌اندازه‌ای است که خداوند در سوره عصر به زمان سوگند یاد می‌کند.
وی با اشاره به اینکه هر رشد و مال‌اندوزی منحصر به مدت عمری است که در اختیارمان قرار گرفته است، بیان کرد: در قرآن ازگروهی به عنوان فرصت سوز یادشده است که زمانی که در عذاب الهی قرار می‌گیرند می‎گویند که ما را برگردانید تا عمل صالح انجام می‌هیم و خداوند می‌فرماید مقدار عمری که در دنیا در اختیار شما قرار داده شده بود برای انجام عمل صالح کافی بود.
خطیب نماز جمعه قم اظهار کرد: از امیرالمؤمنین (ع) نقل شده که خداوند چهار چیز را در چهار چیز مخفی کرده است. از جمله اینکه رضایت خود را در اطاعت بندگی و هیچ‌یک از عبادات خداوند را کوچک نشمارید چه بسا رضایت خداوند در آن باشد و تو ندانی، غضب خود را در معصیت، اجابت خود را در دعای مردم و ولی خود را در میان مردم مخفی کرده است پس هیچ بنده‌ای از بندگان خدا را کوچک نشمارید.
نماینده ولی‌فقیه در قم بابیان اینکه بی برنامگی و پراکنده کاری آفت عمر و آفت فرصت‌های بی برگشت هستند، اظهار کرد: حضرت امیرالمؤمنین (ع) در کلامی به اصول مدیریت اشاره می‌کند و می‌گوید کسی که به کارهای گوناگون و پراکنده می‌پردازد نقشه ها و تدبیرهایش به جایی نمی‌رسد.
وی ادامه داد: کسانی که در رشته‌های گوناگون ورود می‌کنند بااینکه ممکن است نابغه باشند؛ اما به موفقیت چشمگیری نمی‌رسند؛ زیرا هر کاری تدبیر مخصوصی دارد و جمع کردن این تدبیرها گاهی غیر ممکن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه قم آیت الله سعیدی رئیس جمهور منتخب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: وضعیت اعتبارات مصوباتی از سفر رئیس جمهور که تا کنون به اتمام نرسیده‌اند از محل تعیین شده پیگیری خواهند شد.

ابوطالب شفقت امروز، پنجم اردیبهشت ماه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان، عنوان کرد: معاونین حوزه‌های اقتصادی و عمرانی موظف شدند گزارشی را از آخرین وضعیت مصوبات سفر و میزان اعتباراتی که می بایست تأمین شوند و تا کنون محقق نشدند با ذکر محل تأمین اعتبار آماده کنند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش پیگیری های لازم از محل های تأمین اعتبار انجام خواهد شد تا بتوانیم با تحقق این اعتبارات پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

استاندار لرستان بر تفاهم و وحدت رویه تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی و فراهم سازی زمینه مشارکت مردم در پیشبرد برنامه‌های دستگاه‌ها به عنوان دو اصل خدمتگزاری در دولت سیزدهم تأکید کرد و گفت: هیچ دستگاهی نباید منفعل عمل کند و باید در اجرای برنامه ها شرایطی فراهم شود تا مردم در زندگی شرافتمندانه مشارکت داشته باشند.

شفقت در خصوص اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور در استان و تأثیر آن در توسعه ی لرستان، ابراز کرد: اجرای کامل مصوبات سفر بر عهده مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه بوده و نقش حوزه ی استانداری نظارت، هماهنگی و راهبری است.

وی تصریح کرد: در دستگاه‌های اجرایی باید از تورم نیروی انسانی در ستادهای مرکزی کاهش دهیم.

استاندار لرستان در این جلسه همچنین بر برنامه‌ریزی و اجرای مناسب برنامه‌های پشتیبانی و خدمت رسانی در روستاها تأکید و افزود: روستاها به عنوان محل‌های مولدسازی استان و بنگاه‌های اقتصادی، زنجیره‌های ارزش ساز بوده و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند.

در این جلسه دستگاه‌های ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی، آب منطقه‌ای، آبفا، راه و شهرسازی، راهداری، بنیاد مسکن و شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل گزارشاتی از تعداد مصوبات سفر رئیس جمهور و میزان تحقق آنها ارائه دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • دستورات رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم جنوب غرب تهران
  • رئیسی خواستار رفع مشکلات جنوب غرب تهران شد
  • دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • تکذیب صحبتهای غضنفری درباره‌ وعده مالی و کمیسیونها
  • استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند