Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه استان فارس با اشاره به اینکه از وظایف سنتی و دینی این است که برای حل مشکلات مردم زبان خیر و نیک بگذاریم، اظهار داشت: در کنار زبان خیر گذاشتن، اثرگذاری کلام هم مهم است که باید این ظرفیت در جامعه ایجاد شود تا زبان خیر گذاشتن جواب بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر کسی فرصت خیررسانی به مردم دارد باید این فرصت را غنیمت بداند و سخنش را بگوید، افزود: در مقابل سخنانی است که هر چند حق باشد اما ممکن است باری را بر دوش مردم بیندازد، پس نباید آن را به زبان آورد.

امام جمعه شیراز با اشاره به پیش‌آمد برخی از صحنه‌های سیاسی در کشور مانند انتخابات اخیر گفت: کشور ما امروز فرصت برای درجا زدن ندارد و باید رو به جلو حرکت کند.

از ژست گرفتن‌های سیاسی فاصله بگیریم

دژکام ضمن تاکید بر غنیمت شمردن فرصت‌ها از برخی جدال‌های بی‌مورد انتقا  کرد و اظهار داشت: مسئولان اگر دلسوز مردم هستند، به این فکر کنند که برای حل مشکلات مردم چکار کنند، به جای ژست گرفتن به فکر حل مشکلات باشند چراکه همه می‌دانند مشکل چیست و باید راه حل پیدا کرد.

وی با اشاره به دیدار آیت‌الله رئیسی با دیگر نامزدهای ریاست جمهوری عنوان کرد: این یک حرکت تحسین‌برانگیز برای حل مشکلات مردم است، باید از برخی روشنفکربازی‌ها و ژست گرفتن‌ها فاصله گرفت و به حل مشکلات مردم فکر کرد تا در آینده نه چندان دوری نشاط سیاسی مردم افزایش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه دوم نماز جمعه نیز با بیان اینکه در مذاکرات ۵+۱ امید بستن به کشورها برای حل مشکل بیهوده و نامعقول بود، گفت: بعد از تغییر ریاست جمهوری در آمریکا مذاکره ادامه یافت اما چیزی تغییر نکرد، کاری به تحلیل‌های سیاسی نداریم اگر امید و توکل به خدا باشد نتیجه می‌گیریم اما اگر امید به غیر از خدا داشته باشیم نتیجه‌ای به دست نمی‌آید.

امام جمعه شیراز با اشاره به آیاتی از سوره اعراف بیان کرد: خداوند فرموده همه انسان‌ها بندگانی مثل خودتان است و اینکه ما انتظار داشته باشیم دیگرانی مثل بایدن و ترامپ مشکلات ما را حل کنند بیهوده است چون تا خدا نخواهد هیچ کاری از پیش نمی‌رود چنانچه امام هم فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

دژکام با انتقاد از اینکه چندبار باید اعتماد به آمریکا را تجربه کرد، عنوان کرد: سرنوشت کشورهای همسایه را در اعتماد به این کشورها به ویژه آمریکا نمی‌بینید؟ تا کی باید تجربه کرد؟

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته و روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) نیز بیان کرد: اکنون مشکلات کم نیست و نمی‌شود که به آسانی این مشکلات را حل کرد باید از امام رضا(ع) توسل جست تا با عنایت ایشان مشکلات حل شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به شهادت آیت‌الله صدوقی گفت: شهید صدوقی ویژگی‌هایی برای امام جمعه مردمی بیان کرده چون روحانیت از بدنه مردم و برای مردم است و از دولت نیست، رئیس جمهور منتخب هم گفته دولت مردمی یعنی فاصله مردم و دولت که ایجاد شده است باید برطرف شود.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله دژکام امام جمعه شیراز امریکا مذاکره اعتماد امام جمعه شیراز حل مشکلات مردم برای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس

دکتر جواد افشار منش روز یکشنبه اظهار کرد: برخورد امروز عصر خودرو سواری پژو از عقب با آمبولانس موجب مرگ حجت‌الاسلام اصغر دهقان دولتی امام جمعه بلوک شد که راننده پژو بوده است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وی افزود: این تصادف همچنین سه مصدوم برجای گذاشت که سرنشینان آمبولانس شامل ۲ تکنسین و یک مصدوم داخل کابین بودند که از نواحی سر، صورت، کتف و گردن آسیب دیدند و توسط آمبولانس‌های دیگر به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: باوجود تلاش پرسنل اورژانس برای احیای حجت‌الاسلام دهقان، بعد از انتقال در بیمارستان امام جیرفت فوت کرد.



جیرفت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار داد.

دیگر خبرها

  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان
  • بیداری فرهیختگان در غرب
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی