Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-05@20:35:26 GMT

این شعر پر غلط از قیصر امین پور نیست

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۶۱۳۷

این شعر پر غلط از قیصر امین پور نیست

خانواده قیصر امین‌پور با جعلی اعلام کردن یک شعر نسبت به منسوب کردن آن به این شاعر فقید واکنش نشان دادند.

قدس آنلاین: در حالی که همچنان بازار نشر جعلیات و منسوب و دست‌به‌دست کردن آثاری به نام قیصر امین‌پور ادامه دارد، صفحه‌ای به نام این شاعر و زیرنظر خانواده او برای نخستین‌بار در فضای مجازی آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی همین فعالیت، این صفحه در بخشی که با عنوان «جعلیات» ایجاد کرده، شعری را که به قیصر امین‌پور منسوب شده، «جعلی» خوانده و نوشته است: «این شعر پرغلط از قیصر امین‌پور نیست!»

بیت‌های آغازین این شعر در ادامه می‌آید: 

«گاهی گمان نمی‌کنی ولی خوب می‌شود

گاهی نمی‌شود که نمی‌شود که نمی‌شود

گاهی بساط عیش خودش جور می‌شود

گاهی دگر تهیه به دستور می‌شود»


قیصر امین‌پور دوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۳۸ در گتوند خوزستان متولد شد. او که تجربه‌ تدریس در مقطع راهنمایی را در فاصله‌ سال‌های ۶۰ تا ۶۲ در کارنامه‌ خود داشت، از سال ۶۷ به تدریس در دانشگاه الزهرا (س) پرداخت. اما شروع تدریس او در دانشگاه تهران به سال ۷۰ برمی‌گردد. همچنین از فعالیت‌های مطبوعاتی امین‌پور، به دبیری شعر هفته‌نامه‌ «سروش» در فاصله‌ سال‌های ۶۰ تا ۷۱ و سردبیری ماهنامه‌ ادبی - هنری «سروش نوجوان» می‌توان اشاره کرد. او عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز بود. از آثار این شاعر می‌توان به «تنفس صبح»، «در کوچه‌ آفتاب» (۱۳۶۳)، «آینه‌های ناگهان» (۱۳۷۲)، «گل‌ها همه آفتابگردانند» (۱۳۸۰)، «دستور زبان عشق» (۱۳۸۶)، «توفان در پرانتز» (نثر ادبی)، «منظومه‌ ظهر روز دهم» (برای نوجوانان) (۱۳۶۵)، «مثل چشمه، مثل رود» (برای نوجوانان) (۱۳۶۸)، «بی‌بال پریدن» (نثر ادبی برای نوجوانان) و ... اشاره کرد. 

قیصر امین‌پور در هشتم آبان‌ماه ۱۳۸۶ درگذشت.

انتهای پیام /

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قیصر امین پور شعر جعلی قیصر امین پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۶۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان تهران تا فردا بارانی است

اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران را تا فردا ابری، در بعضی ساعات همراه با وزش باد شدید، بارش باران و گاهی رگبار پیش‌بینی کرده است.

به گزارش ایسنا، بر پایه بررسی نقشه‌های پیش یابی و واکاوی الگوهای همدیدی پیرو هشدار شماره ۹ سطح زرد ۱۲ اردیبهشت، آسمان استان تهران تا فردا ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد شدید، بارش باران، گاهی رگبار و تندر و آذرخش پیش بینی می‌شود و بارش تگرگ در نقاط مستعد دور از انتظار نیست.

از ظهر فردا با تداوم وزش باد، به تدریج کاهش ابر و تا پایان یکشنبه آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود.

همچنین با گذر موجی دیگر از بامداد دوشنبه تا سه شنبه شب، آسمان استان نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعت ها وزش باد شدید و رگبار باران، گاهی تندر و آذرخش و در پاره‌ای نقاط باد و گرد و خاک و کاهش دید مورد انتظار است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۱۵ اردیبهشت) ابری و بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق از بعدازظهر وزش باد شدید به تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد و برای روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با احتمال وزش باد شدید در شب افزایش ابر با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق این گزارش، فرودگاه امام خمینی (ره) و ورامین با بیشینه دمای ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • قصه تکراری FIVB: دلتنگی برای این ستاره ایران
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • افشای خواب عجیب هاشمی‌رفسنجانی ۶ ماه قبل از فوت! | فیلم
  • انتخاب «در مسیر نسیم» برای حضور در جشنواره‌ فیلم پاناما
  • هشدار وزش باد شدید در تهران
  • عکسی که بهنوش بختیاری از اتاق گریم منتشر کرد
  • فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر
  • آسمان تهران تا فردا بارانی است
  • حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال / واکنش پلیس به اظهارات امین منوچهری