Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ کمبود تخت در بخش NICU بیمارستان طالقانی استان ایلام طی روزهای اخیر مشکلات بسیاری را برای کارکنان این بیمارستان و خانواده نوزادان بستری در این بخش ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، روز گذشته خبری با عنوان «وضعیت بحرانی در NICU بیمارستان طالقانی، دو نوزاد بر روی یک‌تخت» در شبکه‌های اجتماعی استان ایلام، واکنش‌های بسیاری را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این خبر بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان طالقانی به دلیل محدود بودن تعداد تخت‌ها با وضعیت بحرانی مواجه است به‌طوری‌که به دلیل این محدودیت، اقدام به بستری‌ کردن دو نوزاد بر روی یک‌تخت می‌کنند، که با توجه به شرایط حساس کنونی و شیوع بیماری کرونا این موضوع سبب اعتراض و نگرانی خانواده نوزادان و همچنین کارکنان این بیمارستان شده است.

انتقاد نماینده مردم دشتستان از مشکلات درمانی شهرستان/ "امکانات متناسب با وسعت و جمعیت این شهرستان نیست"رفع مشکلات درمانی استان ایلام مجدانه از وزارت بهداشت پیگیری می‌شودکردستان|درخواست بازنشستگان از دولت؛ وعده افزایش حقوق و حل مشکلات درمانی‌ اجرایی شود

این در حالی است که با توجه به بسته شدن بخش نوزادان بیمارستان امام، NICU بیمارستان طالقانی تنها بخش نوزادان مجهز در بیمارستان‌های دولتی استان است.

متأسفانه بی‌تدبیری مسئولان حوزه سلامت و درمان استان بر کسی پوشیده نیست و همین امر سبب شده استان ایلام به دلیل ضعف زیرساخت‌های درمانی با مشکلات جدی مواجه شود.

بر اساس تحقیقات میدانی خبرنگار تسنیم در ایلام، به دلیل کمبود تخت در بسیاری از مواقع بستری‌شده دو نوزاد بر روی یک‌تخت در بیمارستان طالقانی انجام می‌شود که این امر متأسفانه هم برای خانواده نوزادان و هم برای کارکنان بیمارستان مشکل‌ساز شده است.

بر اساس این تحقیقات میدانی NICU بیمارستان طالقانی تنها مرکز مجهز در سطح استان است و همین امر سبب شده از مناطق مختلف استان برای بستری به این بیمارستان مراجعه کنند که این امر مشکلات مذکور را به دنبال داشته است.

بروز مشکلات فوق در حالی است که پروژه بیمارستان 376 تختخوابی رازی ایلام که یکی از مجهزترین بیمارستان‌های استان است و تأثیر بسزایی در افزایش توسعه زیرساخت‌های درمانی ایلام دارد، سال‌هاست بلاتکلیف رهاشده و مسئولان مربوطه بابی‌تدبیری زمینه بروز مشکلات درمانی بسیاری را برای مردم ایجاد کرده‌اند.

متأسفانه ضعف زیرساخت‌های درمانی در استان ایلام مشکلات بسیاری را برای مردم در اکثر شهرستان‌ها در پی داشته است اما متأسفانه مسئولان ذی‌ربط بابی توجهی به این موضوع باجان مردم بازی می‌کنند و اقدام مؤثری جهت توسعه زیرساخت‌های درمانی در استان انجام نمی‌دهند.

پیگیری مشکل مذکور توسط خبرنگار تسنیم در ایلام بی‌نتیجه بود و متأسفانه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در این خصوص حاضر به پاسخگویی به خبرنگار تسنیم در ایلام نبودند.

انتهای پیام/180/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: NICU بیمارستان طالقانی زیرساخت های درمانی مشکلات درمانی استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، دکتر سید مهدی موسوی مدیر بهداشت و سلامت این سازمان، بیان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند خدمت دیگری را در حوزه درمان و سلامت جامعه اروندنشین صورت داد.

وی افزود: بر اساس نیازسنجی صورت گرفته و نظر به مراجعه شهروندان برای انجام مراحل آنژیوگرافی به مرکز استان و دیگر استان‌های همجوار، سازمان منطقه آزاد اروند اقداماتی را در راستای مرتفع ساختن نیاز جامعه هدف صورت داد.

مدیر بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: بر همین اساس و با همفکری و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، نخستین دستگاه آنژیوگرافی توسط سازمان منطقه آزاد اروند خریداری و در بیمارستان آیت‌الله طالقانی راه‌اندازی شد.
موسوی یادآور شد: این دستگاه امروز با حضور کارشناسان معاونت‌های فرهنگی،اجتماعی و گردشگری و توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند راه‌اندازی شد.
وی خاطرنشان کرد: مراحل و چگونگی خدمات‌دهی بخش آنژیوگرافی بیمارستان آیت‌الله طالقانی، از طریق درگاه‌‌های رسمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به عموم شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • تعلیق دانشجویان جورج واشنگتن به دلیل اصرار به حضور در اعتراضات
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان