Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی پایگاه قهرمانی شنا اصفهان گفت: هدف‌گذاری کسب سهمیه B بود اما متاسفانه برخی دوستان حرف و حدیث‌هایی می‌زنند تا موفقیت‌ها کوچک جلوه داده شوند. گامر دیلانچیان در گفت وگو با ایسنا در خصوص کسب سهمیه B در مسابقات شنا انتخابی المپیک بلغارستان اظهار کرد: در دستورالعمل فینا دو سطح رکوردی A و B وجود دارد که تیم‌های بزرگ دنیا که می‌خواهند با تیم کامل به المپیک بروند باید هر دو ورزشکارشان رکورد ورودی A را بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشور ما این دومین بار است که سهمیه  B کسب می‌شود البته اینبار شرایط  بسیار سخت‌تر بود. در سال ۲۰۰۸ هم ورودی B کسب شد که با اردوهای بلندمدت خارجی، مربی خارجی، مسابقات بین‌المللی خوب و امکانات بهتر همراه بود. در این دوره با وجود کرونا، تعطیلی استخرها و اردوهای ملی، ما تنها در اصفهان تمرین کردیم اما با همین وجود توانستیم رکورد B  را کسب کنیم. 

مربی پایگاه قهرمانی شنا اصفهان در ادامه گفت: هدف‌گذاری هم همین کسب سهمیه B بود چون هنوز شنای ایران به شرایط ثبت رکورد A نرسیده‌ است. این اتفاق افتخاری برای شنای کشور بود و کار بسیار بزرگی است. زمانی که ورودی کسب می‌شود سهمیه اعطایی فینا دیگر به کشور تعلق نمی‌گیرد و تنها فردی که سهمیه را کسب کرده می‌تواند به المپیک اعزام شود. برخی مخالفان فدراسیون می‌خواهند این موفقیت را کم رنگ جلوه دهند و می‌گویند ورودی B بوده است. خب مگر این ورودی اتفاق کوچکی است، این ورودی توسط فینا و کمیته بین المللی المپیک تعیین شده است. کشورهایی نظیر آمریکا و چین که می‌خواهند مدال زیادی بگیرند و با ترکیب کامل در المپیک باشند ورودی A و کشورهای سطح پایین‌تر ورودی B را کسب می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که امکان دارد با وجود کسب سهمیه B المپیک نتوانیم در المپیک شرکت کنیم گفت: من بعید می‌دانم این موضوع اتفاق بیفتد. رئیس فدراسیون شنا در حال حاضر به دنبال این است که حتی سهمیه اعطایی را نیز نگه دارد تا برای اولین بار دو نماینده در المپیک داشته باشیم‌. بعید می‌دانم این اتفاق رخ دهد. اینها حرف ها و حدیث‌هایی است که متاسفانه برخی دوستان می‌زنند تا موفقیت کوچک شود. اگر خودشان اکنون این سهمیه را گرفته بودند مطمئن باشید در بوق و کرنا می‌کردند. شناگر ما به المپیک اعزام می‌شود و در ۱۰۰ پروانه شنا خواهد کرد. من می‌دانم که رئیس فدراسیون نیز می‌خواهد سهمیه اعطایی نیز کسب شود تا برای اولین بار دو نماینده داشته باشیم و موفقیت بزرگتر باشد.

گامر دیلانچیان در خصوص حواشی ایجاد شده در خصوص اینکه این شناگران ملی‌پوش نبوده‌اند گفت: چه کسی گفته است که ملی‌پوش نبوده‌اند؟ ما به عنوان پایگاه ملی فعالیت می‌کنیم. چند سال قبل فدراسیون یک تفکر جدید اعمال کرد و چند پایگاه ملی راه‌اندازی کرد که اکنون سه پایگاه تهران، اصفهان و مشهد فعال است. با این کار دیگر نیاز نیست شناگران به اردوهای بلند مدت  و دور از خانواده بروند و فدراسیون تقریبا شبیه نمونه کوچک شده آمریکا کار را آغاز کرد. ما هم در اصفهان کار کردیم، من مربی ملی پایگاه هستم و از فدراسیون ابلاغ دارم. در سال ۲۰۱۹ هم مهرشاد در همین شرایط در مسابقات جوانان جهان مقام بیستم را برای اولین بار برای کشور آورد. 

وی گفت: اگر مسابقات المپیک در سال ۲۰۲۰ انجام می‌شد افقری به میزان آمادگی کامل نمی‌رسید، با عقب افتادن المپیک ما این شانس را پیدا کردیم که افقری را هم به انتخابی المپیک برسانیم. چون فرصتی برای حضور در انتخابی تیم ملی نداشتیم و مجبور بودیم ورزشکاران یکبار برای کسب سهمیه به اوج برسند تحت عنوان پایگاه قهرمانی کار کردیم. همچنین تقاضا کردیم در انتخابی المپیک شرکت کنیم که اعلام شد می‌تواند سبب اعتراض سایر افراد شود. تیم ما در سال ۲۰۱۷ قهرمان لیگ شده بود و رئیس فدراسیون و مدیر باشگاه به این نتیجه رسیدند که می‌توان از این سهمیه استفاده کرد و ما با استفاده از سهمیه برون مرزی به مسابقات اعزام شدیم و نخواستیم فرصت سوزی شود. اگر سهمیه هم کسب نمی‌شد باز هم هجمه بدی روی فدراسیون بود. خداراشکر راه هموار شد و ما سهمیه گرفتیم. 

دیلانچیان افزود: این شناگران عضو تیم ملی بودند و این اتفاق برای شنای ایران رخ داده است. تمرینات و اعزام‌های تیم‌ها در همه سالها از طریق سیاست‌های فدراسیون انجام شده است تا آنها هم دیده شوند و بتوانند کار کنند. با همه محدودیت‌ها یک اتفاق بزرگ رخ داده و اگر همه با هم دید بهتری برای شنا داشته باشیم و برنامه‌های بهتری داشته باشیم حتما در آینده شنای ایران موفق تر خواهد بود.

وی در خصوص آسیب علیرضا یاوری و عدم اعزام به مسابقات انتخابی المپیک صربستان گفت: آسیب بزرگی بود که دکترها می‌گفتند به المپیک نمی‌رسد. روند تمرینات را عوض کردیم و خداراشکر علیرضا هم رسید و در مسابقات هم عملکرد خوبی داشت. من فکر می‌کنم اگر المپیک به تعویق نمی‌افتاد شاید تنها نماینده ما در المپیک با یک رکورد خارق‌العاده علیرضا یاوری بود. متاسفانه تعطیلی‌های تمرینات بدنسازی سبب آسیب علیرضا شد اما او مجددا برگشت و خود را ثابت کرد که هنوز هم می‌تواند جزو بهترین‌ها باشد. 

وی در پایان گفت: نتایج خوبی بود و فکر می‌کنم تمام نفرات فنی این نتایج را تائید می‌کنند. امیدوارم این اتفاق ادامه دار باشد و این اتفاقها برای شنا کشور بیشتر رخ دهد. شنا با این اتفاقات نشان داد اگر حمایت شود حرف برای گفتن دارد. اگر رکوردها را با بازی‌های آسیایی قبل مقایسه کنیم مهرشاد افقری در فینال شنا می کند. اگر حمایت باشد تا ۱۱ ماه دیگر که بازی‌های آسیایی است و بتوانیم برنامه خوبی داشته باشیم می‌توانیم اتفاقات خوبی را در شنا داشته باشیم.
انتهای پیام

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: شنا کسب سهمیه B المپیک شنا کسب سهمیه B المپیک انتخابی المپیک داشته باشیم کسب سهمیه B برای شنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۶۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، طی جلسه‌ای که امروز(چهارشنبه)با حضور مسئولین فدراسیون دوومیدانی و کمیته ملی المپیک برگزار گردید مقررشد، این کمیته از روند برگزاری منظم ارودهای تیم ملی دوومیدانی حمایت کامل و همه جانبه‌ای داشته باشد.

بر همین اساس، در این نشست که سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک و حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دو و میدانی در آن حضورداشتند،مقرر شد با توجه به پیگیری‌های این کمیته و برگزاری منظم اردوهای تیم ملی از قبل از آغاز سال ۱۴۰۳ کمک مالی لازم برای هر چه بهتر و مطلوب تر برگزار شدن اردوهای تیم ملی دو و میدانی از سوی کمیته المپیک کشورمان صورت پذیرد.

گفتنی است، در این نشست پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون و همچنین قاسمعلی فیروزی مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی نیز حضور داشتند.

کد خبر 6094329

دیگر خبرها

  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک
  • حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • گزارش سایت آمریکایی از رقیب‌ ایرانی لی در استانبول
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • تعداد حقوق المپین‌ها تغییر می‌کند؟