Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه کاشان در مصلی بقیةالله‌الاعظم این شهر افزود: نزدیک به ۴۰ روز آینده فعالیت دولت جدید با ۲ مسأله کلان اقتصادی شامل وجود مشکلات بسیار زیاد و بدون تکلیف و انتظارات بالا برای رفع این مشکلات در بازه زمانی کوتاه آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت بازگشت آرامش در چنین شرایطی با مدیریت‌ افکار عمومی و منطقی کردن خواسته‌های مردم افزود: دولت سیزدهم در ۶ ماه نخست عمر خود با کسری بودجه ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه کاشان با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد بانک مرکزی فقط در دوره مسوولیت عبدالناصر همتی پایه پولی کشور را از ۲۲۰ هزار میلیارد تومان به ۴۸۹ هزار میلیارد تومان افزایش داد، گفت: این در حالی است که کارشناسان اقتصادی معتقدند در چنین شرایطی بانک مرکزی می‌بایست راهکار فروش اوراق قرضه و نه چاپ پول بی‌پشتوانه را اجرا می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه دست دولت در تامین منابع مورد نیاز خالی بود، افزود: دولت امسال نتوانست تامین اعتبار بازخرید اوراق فروخته‌شده در سال‌های گذشته را به دلیل کسری بودجه انجام دهد.

آیت‌الله سلیمانی با اشاره به اینکه تا حد زیادی یکدستی، هماهنگی و انسجام قوه مقننه و مجریه مثل دوره ۱۰ ساله اول انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: حتی در سال‌های موسوم به اصلاحات در یکدست شدن ۲ قوه و کنار هم بودن آنها چنین اتفاقی رخ داد.

به گفته وی، البته در کشورهایی که دولت از طریق مجلس و یک حزب قوی، حاکم و با اکثریت انتخاب می‌شود، یکدستی و هم‌دستی قوه مقننه و مجریه حاصل می‌شود.

وی افزود: البته یکدست شدن به معنای پوشاندن عیب‌ها و ایرادها نسبت یکدیگر نیست، بلکه باید آنچنان از لحاظ سیاسی رشد و توسعه پیدا کنند که مشکلات درونی همدیگر را مثل آیینه نشان دهند.

خطیب جمعه کاشان با تاکید بر تجهیز جریان اصولگرا به خودکنترلی و تقوای سیاسی گفت: اگر چنین نشود و ایرادها را به یکدیگر تذکر ندهند به طور قطع انحراف‌های اجتماعی ایجاد خواهد شد.

آیت‌الله سلیمانی اظهار داشت: البته نظام جمهوری اسلامی ایران در طول حیات خود همه تفکرها را به رسمیت شناخته است، به‌گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «اگر جریان چپ در کشور وجود نداشت من یک جریان چپ به وجود بیاورم» و همانطور که سیاستمداران روشنفکر دنیا چنین سخنی را از جمله هگل گفتند «اگر در حکومت من گروه مخالف برای دولت وجود نداشته باشد من گروه مخالف را برای رقابت کار بوجود می‌آورم».

وی با یادآوری اینکه اگر در هماهنگی و انسجام تقوای سیاسی، کنترل، شجاعت و شهامت وجود نداشته باشد انحراف اجتماعی به وجود خواهد آمد، ادامه داد: باید از این وضعیت یکدستی مجلس و دولت استقبال کرد، چرا که دیگر این بهانه‌تراشی‌ها که مجلس کارشکنی می‌کند یا دولت اجرا نمی‌کند برای مردم قابل قبول نیست‌.

خطیب جمعه کاشان با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی کشور زیاد است، به شکل اقدام فوری نیز قابل حل نیست و نمی‌توان واقعیت را منکر شد، گفت: اما با ظرفیت‌های بسیار بالای کشورمان می‌توان تحول ایجاد کرد.

وی، با آرزوی موفقیت برای جهش دولت جدید گفت: مضمون انسجام و یکدستی دولت و مجلس بر شوراها نیز حاکم است؛ در گذشته شورا یکدست نبود اما اکنون یکدست است.

به گفته وی، اگر چه این یکدستی به ظاهر نعمت و در باطن آفت است، اما اگر نتوانند از یکدیگر مواظبت و عیب‌های هم را بازگو کنند، به یک انحراف اجتماعی منجر خواهد شد.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری ۲۸ خرداد امسال برگزار و سیدابراهیم رئیسی به عنوان منتخب مردم انتخاب شد.

برچسب‌ها شورای شهر دولت تدبیر و امید امام جمعه کاشان اصولگرایان کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر دولت تدبیر و امید امام جمعه کاشان شورای شهر دولت تدبیر و امید امام جمعه کاشان اصولگرایان کاشان جمعه کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۶۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ سعیدی در دیدار با ماموستا احمدی امام جمعه بوکان ضمن تقدیر از زحمات وی گفت: کار و رسالت علماو ائمە رسالتی بسیار سنگین ارزنده و پرافتخار است و ما قدردان خدمات و تلاش‌های ارزنده شما در بسط و توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی هستیم.   ماموستا احمدی امام جمعه بوکان نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی غرورآفرین سپاه پاسداران و وعده صادق و تنبیه رژیم اشغالگر قدس گفت وجود سپاه و بسیج در کشور موجب آرامش و ایجاد امنیت در جامعه شده و باید قدردان این نعمت اللهی باشیم.   در ادامه فرمانده سپاه بوکان به همراه جمعی از فرماندهان نظامی با حضور در منزل امام جمعه سابق بوکان با ماموستا خلیفه زاده دیدار کردند.   ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان در این دیدار ضمن قدردانی از حضور فرماندهان نظامی و سپاهی تصریح کرد: وحدت مسلمانان اهل تسنن و تشیع در کشور در سایه جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس و صمیمیت اقوام و مذاهب در همه عرصه ها، جلوه‌های زیبایی در همدلی مسلمانان را در ایران اسلامی خلق کرده است.   فرمانده سپاه بوکان نیز در این دیدار گفت: امامان جمعه در حفظ دوام و بقای آرمان‌های انقلاب اسلامی و صیانت از حقوق شهروندی نقش و مسئولیت دوچندان دارند.   در پایان از زحمات خدمات و تلاش‌های ارزنده و همچنین سوابق مبارزاتی و فعالیت‌های علمی و حوزوی ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود