Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی فوتبال با نگاه حمایتی از فوتبال زنان قوانین جدیدی را در مورد بازیکنان باردار به تصویب رسانده که اجرای آن از اول جولای، ۱۰ تیر برای تمام فدراسیون‌ها الزامی شده و باید در مقررات داخلی آن‌ها قرار بگیرد.

این قوانین در راستای حمایت از حقوق بازیکنانی است که به دلیل بارداری و زایمان باید از زمین مسابقه دور باشند و برای آن‌ها پنج حق در نظر می‌گیرد؛ حق بارداری بدون نگرانی مالی، حق ادامه بازی (در صورت سالم بودن) و تصمیم‌گیری برای ادامه ندادن بازی (حتی اگر سالم باشد)، حق مرخصی زایمان با حقوق، حق بازگشت فوری به بازی پس از مرخصی زایمان (بازیکن سالم است)، حق تغذیه نوزادان‌شان در ساعات کار در یک مکان مناسب.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مطابق با این قوانین باشگاه‌های ورزشی باید به بازیکنان خود که باردار هستند، ۱۴ هفته مرخصی زایمان بدهند و حداقل دو سوم حقوق اصلی آن‌ها را پرداخت کنند. ضمن این که فسخ قرارداد بازیکن به علت بارداری غیرموجه است.

از طرفی دیگر تیم‌ها نیز حق دارند خارج از پنجره نقل و انتقالاتی بازیکنی را جذب و جایگزین بازیکنی کنند که مرخصی زایمان گرفته است. هم‌چنین آن‌ها می‌توانند خارج از پنجره نقل و انتقالات و بعد از طی دوره مرخصی زایمان با بازیکن قرارداد امضا کنند.

این قوانین به زنان فرصت می‌دهد تا بدون نگرانی از آینده ورزشی خود، مادر شوند. در صورتی که باشگاه‌ها این قوانین را نقض کنند، بازیکنان می‌توانند با اطلاع به مراجع رسمی فوتبالی حقوق خود را پیگیری کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مرخصی زایمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۶۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه اهواز: طرح «نور» محله به محله اجرا شود

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیدمحمد عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران اهواز با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری ۱۵ سال است شعار سال را براساس موضوعات اقتصادی اعلام می‌کنند، بیان کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و مسؤولان باید با مشارکت مردم هر چه بیشتر در راستای جهش تولید و ایجاد اشتغال تلاش کنند.

امام جمعه اهواز اضافه کرد: مسؤولان باید در خصوص عملکرد خود در موضوعات اقتصادی و اشتغالزایی اطلاع رسانی کنند.

 موسوی فرد اظهار کرد: جوانان نباید تنها به فکر استخدام در ادارات دولتی باشند بلکه با فراگیری دوره‌های فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند.

وی با اشاره به اعتراضات دانشجویی در غرب علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری در جبهه مقاومت چه تحول و پیروز‌های بزرگی ایجاد شده است.

موسوی فرد با تقدیر از فراجا برای اجرای طرح «نور» اظهار کرد: از طرح نور باید حمایت شود چرا که بحث حجاب مهم است و مردم و همه دستگاه‌ها باید کنار نیروی انتظامی باشند و در مقابل بی حجابی مقابله کنند و این طرح محله به محله اجرا شود.

وی با عنوان اینکه حجاب تنها مختص به دین اسلام نیست، تاکید کرد: پدران و مادران باید تمرین حجاب در کودکی به فرزندان خود بیاموزند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: هر روز می‌بینیم در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود و درصد خودکشی در زنان آمریکایی ۵۰ درصد افزایش داشته و تمام قوانینی که در غرب اجرا کردند، همگی به ضرر زنان بوده است.

دیگر خبرها

  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • تولید بیماری‌های احتمالی برای نسل آینده؛ حاصل بی‌توجهی به مامایی
  • امام جمعه اهواز: طرح «نور» محله به محله اجرا شود
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت
  • برخی از فرهنگیان هدیه روز معلم دریافت نکردند
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت/ اصلاح پرداخت تعرفه زایمان
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • نظر برادر همسر رهبری درباره حجاب زنان و قوانین مردانه آن | فیلـم