Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار باغبهادران گفت: چنانچه کودکان باغبهادران با حقوق خود از دوران کودکی تا جوانی آشنا شوند در آینده در توسعه و آبادانی شهر نقش آفرینی خواهند کرد و در کنار آن از حقوق شهروندی خود نیز به خوبی بهره مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الله امینی باغبادرانی در نشست با اعضای انجمن مردم نهاد چتر نیلی و مسئولان شهرستان لنجان و بخش باغبهادران، اظهار کرد: انسان بدون ارتباط با دیگران قادر به برآوردن نیازهایش نخواهد بود و بر همین اساس همه ما برای زندگی اجتماعی و برقراری ارتباطی معقول و با در نظر گرفتن منافع طرفین نیازمند روش‌های بدیع و داشتن اخلاق هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حل مسائل و مشکلات جامعه امروز نیازمند راه حل‌های جدید بوده و نمی‌توان با نسخه‌هایی که در گذشته به آنها پرداخته شده در عبور از چالش‌ها موفق عمل کرد از این رو نیاز است با نگاهی جدید به مقابله با چالش‌های نوین پرداخت.

شهردار باغبهادران تصریح کرد: جامعه ما جامعه‌ای در حال تحول و در گذر اجتماعی است و تحولات در ساختارهای اجتماعی آن اتفاق می‌افتد از این رو بسیاری از پاسخ‌هایی که در گذشته سبب اغنای افراد می‌شد امروز دیگر پاسخگوی سوالات نسل جدید نیست و نمی‌توان آنان را با اینگونه پاسخ‌ها اغنا کرد.

وی یکی از ویژگی‌های مهم انسان را قدرت اندیشه دانست و ادامه داد: جلوه اندیشه در تفکر خلاق نهفته است و قدرتی که بتوان با آن به همه مشکلات فائق آمد به گونه‌ای که همه انسان‌ها را به رشد و شکوفایی برساند و باید به این نکته توجه داشت که جامعه امروز و شهرهای ایران برای رسیدن به اهداف عالی نیازمند زنان و مردان خلاق در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری، اقتصادی، سیاسی است.

امینی اضافه کرد: امروز شهرهای ایران نیازمند شهروندان اندیشمندی است که قدرت تحلیل و پرداختن به مشکلات زمان خود را داشته باشند از این رو باید بر روی کودکان و آموزش صحیح آنها سرمایه گذاری کرد.

وی تفکر خلاق را یکی از مهارت‌های مهم زندگی دانست و تصریح کرد: داشتن مهارت تفکر خلاق در طول زندگی به غنای زندگی افراد کمک می‌کند و باید توجه داشت که تفکر خلاق به عنوان یکی از مهارت‌های زندگی، قابلیت ارتقا و پرورش دارد چرا که خلاقیت امری ذاتی نبوده بلکه امری اکتسابی و نیازمند پرورش است.

شهردار باغبهادران وجود تفکر خلاق را برای رشد و حیات یک جامعه ضروری دانست و خاطرنشان کرد: خلاقیت روندی زاینده دارد و در زایش خلاقیت، ایده پردازی، نوآوری و آموزش نقش بسزایی ایفا می‌کند بر همین اساس مدیریت شهری باغبهادران در دوره پنجم مدیریت شهری بر آن بود تا شرایط لازم را برای شهروندان خصوصاً کودکان فراهم کند تا این افراد بتوانند با بهره‌مندی از زیرساخت‌ها فرصت بیشتری برای خودشکوفایی و تقویت این توانایی در خود پیدا کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند در امر تقویت خلاقیت کودکان نقش آفرینی کند بلکه تحقق این مهم نیازمند فعالیت‌های فوق برنامه است و مدیریت شهری و انجمن‌های مردم نهاد می‌توانند در این امر به کمک آموزش و پرورش آمده تا این مهم به خوبی محقق شود.

امینی تصریح کرد: انجمن‌های مردم نهاد می‌توانند کمک مهمی برای رسیدن خانواده‌ها به خودشناسی داشته باشند تا با کمک آنها مهارت‌ها و استعدادهای فرزندان خود را کشف کرده و خلاقیت آن‌ها را بسط و گسترش دهند.

وی ادامه داد: به واسطه فعالیت انجمن مردم نهاد چتر نیلی در استان اصفهان بر آن شدیم با معرفی هرچه بیشتر فعالیت این انجمن به گونه‌ای عمل کنیم که شاهد جذب حداکثری خانواده‌ها در فعالیت‌های این انجمن باشیم.

شهردار باغبهادران کودکان را سرمایه‌های اجتماعی شهر دانست و اظهار کرد: ما بر این باور هستیم چنانچه کودکان باغبهادران با حقوق خود از دوران کودکی تا جوانی آشنا شوند در آینده در توسعه و آبادانی شهر نقش آفرینی خواهند کرد و در کنار آن از حقوق شهروندی خود نیز به خوبی بهره مند خواهند شد بر همین اساس نمی‌توان به این سرمایه‌های عظیم و ارزشمند بی‌تفاوت بود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعامل دو سویه بتوانیم بهره‌وری فعالیت‌های این انجمن را افزایش داده و شهروندان خلاقی برای آینده شهر تربیت کنیم.

کد خبر 504522

منبع: ایمنا

کلیدواژه: باغبادران شهردار باغبادران حقوق شهروندی کودکان شهر خلاق خلاقيت و نواوري شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مردم نهاد تفکر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۷۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.

خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

کد خبر 6088871

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است