Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در بخشی از پیام تبریک حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی ضمن ابراز خرسندی از سپرده شدن مدیریت قوه قضاییه به مقام عالیقدری که به تعبیر مقام معظم رهبری «مدظله العالی»  برخوردار از تجربه گرانبها و شناخت عمیق و سابقه ای درخشان در امر قضا می باشد؛ آمده است: این انتصاب نوید بخش آینده ای روشن در جایگاه عالی قوه قضاییه  بر پایه شریعت جعفری و با استفاده ازتجارب و دانش نوین بشری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان این پیام تبریک، رئیس کل دادگستری استان فارس آمادگی مجموعه قضایی و سازمان های وابسته به قوه قضائیه در این استان در جهت اجرای سیاست ها و منویات ریاست جدید قوه قضائیه را مورد تأکید قرار داده و اظهار امیدواری نموده است؛ در پرتو مدیریت جهادی ایشان حرکت رو به جلو قوه قضاییه استمرار داشته باشد.

متن کامل این پیام بدین شرح است:

محضر مبارک حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا محسنی اژیه (‌دامت برکاته) ریاست معظم قوه قضائیه

با اهداء سلام و احترام

خداوند متعال را شاکریم که مدیریت قوه قضائیه به عهده مقامی عالیقدر قرار گرفت که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «مد ظله العالی» برخوردار از تجربه گرانبها و شناخت عمیق و سابقه درخشان در امر قضا می باشند.

در پرتو مدیریت عالمانه و مدبرانه حضرتعالی طی سالهای متمادی در بخش های مختلف قوه قضاییه شاهد تحولات بنیادین بوده ایم که نوید بخش آینده ای روشن در جایگاه عالی ریاست قوه قضائیه بر پایه شریعت جعفری و با استفاده از تجارب و دانش نوین بشری است.

حال که به فضل خداوند متعال و با عنایات مقام معظم رهبری «مد ظله العالی»  دوره صدارت حضرتعالی در جایگاه عالی ریاست قوه قضائیه آغاز می شود به عنوان عضو کوچکی از دستگاه قضایی و به نمایندگی از تشکیلات قضایی و اعضای شورای قضایی استان پهناور فارس این انتصاب عالی و شایسته را تبریک عرض نموده و دوام توفیقات حضرتعالی را در عرصه عدالت و در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و ائمه اطهار (ع) از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

دادگستری استان فارس و سازمان های وابسته به قوه قضائیه در این استان در پرتو مدیریت جهادی حضرتعالی آماده اجرای سیاست ها و منویات معظم له و استمرار حرکت رو به جلو قوه قضاییه می باشند.

من الله توفیق

سید کاظم موسوی
 رئیس کل دادگستری استان فارس

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس قوه قضاییه محسنی اژه ای رئیس کل دادگستری فارس حجت الاسلام موسوی بیانیه پرتو مدیریت قوه قضاییه قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۷۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های اخیر ایران محصول ابردزدی و بارورسازی ابرها است؟

همشهری آنلاین- زهرا رفیعی: بر اساس گزارش وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳، ۸۰ درصد مخاطرات آب و هوایی در آسیا مرتبط با سیل و طوفان بوده است. کشور ما نیز طی ماه‌های اخیر بارها با این مخاطره دست و پنجه نرم کرده است. رخداد پدیده‌های حدی مثل سیل تغییر اساسی کرده است. در چهار پنج سال اخیر مانند سیل اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ شاهد سیل‌هایی بوده‌ایم. ۵ میلیارد دلار خسارت مستقیم ناشی از سیل است که عدد درشتی است. پیش بینی پذیری رخداد سیل در تابستان با عدم قطعیت بیشتری همراه است. به طور مثال در ایستگاه آب و هواشناسی روستای پیوشک استان هرمزگان به طور متوسط سالانه ۶۵.۶ میلیمتر بارش ثبت می‌شود این در حالیست که فقط در یک شبانه روز ۲۳۴ میلیمتر ثبت شده است و یا در بخش‌هایی از استان سیستان و بلوچستان ۲۱رکورد جدید بارشی در ثبت و حدود ۴۰ درصد بارش یک ساله زراعی در اواخر فروردین از آسمان دریافت شده است. سازمان هواشناسی نشست علمی برگزار کرد که طی آن توضیح دهد که آنچه در این منطقه از آسیا در هفته‌های اخیر رخ داده و همچنان ادامه دارد، ناشی از چه پدیده‌های علمی هواشناسی است.

ساده سازی اصطلاحات علمی پیچیده هواشناسی

برای اینکه توضیح کارشناس هواشناسی را متوجه شوید اول باید بدانید اصطلاحات به کار برده شده یعنی چه

بندال امگا:

بندال اصلاحی است که در علوم جوی برای انسداد پیشروی معمول چرخندها و واچرخندهای مهاجر از غرب به شرق استفاده می‌شود. بندال‌ها در عالم هواشناسی چندین نوع دارد و آنکه در خور حال منطقه ماست بندال از نوع امگا است. در بندال امگا جریان طبیعی غرب به شرق از مسیر خود خارج می‌شود و به سمت شمال یا جنوب می‌رود عمدتا در مرکز بندال وضعیت جوی خوب با هوای خشک و باد ملایم همراه است اما وضعیت جوی در اطراف آن ابری، بارانی و توفانی است.

چرخند و واچرخند:

چرخند منطقه‌ای است از هوای کم فشار و تقریبا دایره‌ای شکل که قطر آن ممکن است به صدها کیلومتر برسد. این منطقه از هوا در نیمکره شمالی در خلاف جهت عقربه‌های ساعت و در نیمکره جنوبی در جهت حرکت عقربه‌های ساعت در چرخش می‌باشد؛ در چنین ناحیه‌ای کمترین مقدار فشار جوی در مرکز بوده و در امتداد شعاع و به طرف خارج از مرکز مقدار فشار افزایش می‌یابد؛ در واقع چرختند یا سیکلون یک مرکز کم فشار است.

مناطق پرفشار، مدور و غیرمنظم را که جهت حرکت آنها در جهت حرکت عقربه‌های ساعت است، واچرخند یا آنتی سیکلون می‌نامند از آنجا که جهت حرکت باد در آنتی سیکلون‌ها بر خلاف جهت حرکت باد در سیکلون‌ها می‌باشد بنابراین به آن حرکت، واچرخندی و چنین سیستمی را سیستم واچرخندی می‌گویند.

رودباد

رودباد یا جت استریم به بادهایی با سرعت بیش از ۳۰ متر بر ثانیه گفته می‌شود که در داخل یک مسیر باریک در اتمسفر عبور می کند. رودبادها مانند رودخانه ای از باد در اتمسفر زمین می‌وزند.

نمونه یک رودباد ابرهای بندال در حاشیه خلیج فارس چه کار می کنند؟

صادق ضیاییان، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی: مدل‌های هواشناسی، وقوع بارندگی شدید جنوب کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس را از قبل پیش‌بینی کرده بودند. از آنجایی‌که مدل‌های هواشناسی هیچ گونه اطلاعاتی از دخالت در افزایش یا کاهش بارش نظیر بارورسازی ابرها را ندارند. وسعت شکل‌گیری این سامانه و علل وجودی آن چنان پهناور بود که چندین هزار کیلومتر را در تراز میانی جو و سطح زمین پوشش می‌داد. ایجاد چنین سامانه پیچیده‌ای نیاز به صرف انرژی بسیار زیاد دارد که از دست بشر خارج است. علت بارش سنگین در جنوب و جنوب شرق کشور را می‌توان شکل‌گیری بندال امگا با مراکز کم ارتفاع واقع در اروپا و منطقه جنوب کشور، شکل‌گیری رودباد با سرعت پایین (این نوع رودباد می تواند هوای مرطوب را برای مدت بیشتر در منطقه نگهدارد) به همراه استقرار واچرخند در غرب اقیانوس هند و چرخند روی شبه جزیره عربستان دانست که سبب تغذیه خوب رطوبتی از روی شمال غرب اقیانوس هند، دریای عمان دریای عرب دریای سرخ و خلیج فارس به جنوب کشور شد. عوامل توپوگرافی منطقه نیز در انباشت و صعود مکانیکی رطوبت نقش مهمی داشتند. ما سه روز قبل از بارش اقدام به انجام این کار کردیم که ریسک بزرگی بود. به غیر از ایران فقط کشور قطر از بین کشورهای حاشیه خلیج فارس اقدام به انجام این کار کرد. احتمال داشت برخی از پیش‌بینی‌ها به وقوع نپیوندد اما چون اولویت اول سازمان هواشناسی نجات جان انسان‌هاست، ما اقدام به صدور این هشدار کردیم. استان سیستان و بلوچستان ۲۷۰ میلیمتر فارس ۹۱.۵ میلیمتر هرمزگان ۱۲۳ میلی‌متر کرمان ۷۹ میلی‌متر و بوشهر۵۶ میلیمتر بارش دریافت کردند. در کل بارش‌های دریافت شده عدد درشتی بوده است.

کد خبر 847585 برچسب‌ها خلیج فارس آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بارش‌های اخیر ایران محصول ابردزدی و بارورسازی ابرها است؟
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه