Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، نشست اساتید و خبرگان صنعت رمزارز باعنوان «فرصت‌ها، چالش‌ها و روندهای جهانی تجاری‌سازی و کاربست فناوری‌های نوظهور» در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

در این نشست تخصصی که اساتید و رؤسای دانشکده‌های «علوم ریاضی و کامپیوتر»، «مهندسی برق»، «مهندسی کامپیوتر» و «مدیریت، علم و فناوری» حضور داشتند، مدیر عامل یک گروه سرمایه گذاری به تشریح دستاوردهای انجام شده در کشور با کمک نخبگان و جوانان متخصص پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید طهرانی، معاون اجرایی این هلدینگ با اشاره به یکی از اصلی‌ترین چالش‌های حوزه فناوری بلاک چین و رمزارز که نبود نیروی متخصص است، گفت: یکی از دشوار ترین کارها در صنعت بلاک چین و رمز ارز جذب نیروی انسانی فنی ماهر است.

در این جلسه مهدی مجیدپور عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و رئیس دفتر بازاریابی دانشگاه، ضمن برشمردن خلأهای قانونی و سیاستی کشور در زمینه رمزارزها، لزوم سامان‌دهی در حوزه حاکمیتی و برخورد هوشمندانه در جهت استفاده حداکثری از فناوری‌های نوظهور در انجام تعاملات بین المللی را یادآور شد و اعلام کرد که اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای ظرفیت‌های فراوانی جهت کمک به توسعه فناوری‌ها از منظر علوم ریاضی، برنامه‌نویسی و مدیریت و اقتصادی کردن فعالیت‌ها هستند. همچنین وی مصادیق متعددی را در جهت تجاری سازی و کاربردی کردن فعالیت‌ها عنوان کرد.

رؤسای دانشکده‌های علوم ریاضی و کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر در این گردهمایی به ارائه نظرات و پیشنهادات پرداختند و از شکل‌گیری همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی استقبال کردند.

محدث رئیس دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر نیز با پیشنهاد تعریف پایان‌نامه‌های مشترک در تمام مقاطع تحصیلی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، گفت: امیدواریم همکاری فی مابین دو مجموعه هر چه سریع‌تر آغاز شود.

وی از طراحی بسترهای قوی در زمینه الگوریتم‌های پیشرفته مالی و کاربردی در حوزه رمزارزها و بلاک چین خبر داد و از همکاری دو جانبه استقبال کرد. محدث خواستار سریع‌تر اجرایی شدن پیشنهادات مطروحه بود.

زرندی رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر نیز ایده برگزاری مسابقات دانشجویی و اعطاء جوایز به برگزیدگان را مطرح کرد. همچنین هاشمی گلپایگانی راه‌های مفیدی را برای تربیت نیروی انسانی ماهر و جذب آنها توسط هلدینگ سرمایه گذاری ارائه داد.

در نهایت مجیدپور با جمع‌بندی مباحث مطروحه و مثبت ارزیابی کردن این نشست، اظهار کرد: همکاری مشترک به منظور هم افزایی و تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه صنعت بلاک چین و رمزارز می‌تواند با انجام پایان‌نامه‌های مشترک، انعقاد پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، برگزار کلاس‌های آموزشی، بورسیه دانشجویان از سوی هلدینگ مذکور و کارآموزی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در این هلدینگ اجرایی شود.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: فرصت ها صنعت رمزارز دانشگاه صنعتی امیرکبیر فناوري هاي نوظهور فرصت ها علوم ریاضی فناوری ها بلاک چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۷۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس

سید ابوالفضل هاشمی اصل ضمن گرامیداشت هفته سلامت با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه «جهاد تبیین»، این ایام را فرصتی مناسب در راستای معرفی دستاورد‌های حوزه سلامت دانست.

او با اعلام آمادگی افتتاح ۳۶ پروژه بهداشتی، درمانی، به متراژ ۱۱ هزار و ۱۳۰ متر مربع با اعتبار بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان در هفته سلامت امسال گفت: رفع چالش‌های پروژه‌های عمرانی سلامت‌محور، از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان دانشگاه است که با هدف توسعه زمینه‌های دسترسی عمومی به خدمات این حوزه به صورت ویژه در حال پیگیری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نقش تاثیرگذار توسعه، ارتقا و نوسازی زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در ارائه هر چه بهتر خدمات بهداشتی درمانی به مراجعان گفت: امید است با بهره‌برداری از این پروژه‌ها در هفته سلامت، بتوانیم گام‌های موثری در پیشبرد اهداف حوزه سلامت فارس برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جذب نیروی انسانی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس