Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج؛ توئیتر در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که شبیه به ویژگی Close Friends اینستاگرام است و Trusted Friends نام دارد. قابلیت Trusted Friends به کاربران اجازه می‌دهد توئیت‌های خود با تعداد محدودتری از مخاطبان به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توئیتر همچنین قصد دارد روش‌های جدیدی برای ارسال توئیت در این پلتفرم دارد که یکی از آن‌ها امکان انتخاب مخاطب است. یکی از طراحان توئیتر گفت که اخیرا دو طرح مفهومی از این قابلیت‌ها به نمایش درآمده که امکان انتخاب مخاطب را برای کاربران بدون وارد شدن به حساب‌های کاربری یا تغییر تنظیمات حریم خصوصی، فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید

رفع ایراد غیرفعال شدن جدیدترین توئیت ها در توئیتر قابلیت‎‌ انتخاب دوستان مورد اعتماد

بسیاری از کاربران توئیتر در حال حاضر چندین حساب برای جدا کردن کار و زندگی شخصی خود دارند که اغلب یکی از آن‌ها خصوصی است تا از به اشتراک گذاشتن اخبار شخصی به صورت عمومی جلوگیری کند. اما ویژگی‌هایی مانند Trusted Friends and Facets به این افراد کمک می‌کند تا در یک حساب بتوانند توئیت‌های خودشان را ارسال کنند.

کاربران با این قابلیت جدید می‌تواند لیستی از دوستان مورد اعتمادشان را تحت عنوان Trusted Friends تهیه کنند، با اضافه کردن افراد مختلف به این لیست، بعضی از توئیت‌های منتشر شده توسط صاحب حساب فقط برای این افراد نمایش داده می‌شود. می‌توان گفت این ایده از روی قابلیت Close Friends در استوری اینستاگرام الهام گرفته است.

کاربران با استفاده از این ویژگی به کاربران هنگام ارسال توئیت، گزینه‌ای برای انتخاب دوستان مورد اعتمادشان نمایش داده می‌شود که مانند قابلیت کنترل افراد برای نوشتن نظر است. یکی از طراحان توئیتر گفت که احتمال دارد در آینده بتوان توئیت‌های این لیست را بالاتر از بقیه توئیت‌ها در صفحه اصلی مشاهده کرد و شیوه جدیدی برای نمایش توئیت‌ها نسبت به قبل شکل می‌گیرد.

قابلیت ارسال توئیت با هویت مختلف از یک حساب

قابلیت دیگری که توئیتر از آن نام برده، امکان ارسال توئیت با هویت‌های مختلف توسط یه حساب است. در این قابلیت کاربر می‌تواند با هویت کاری خودش توئیت‌های مخصوص کسب و کارش را منتشر کند، در حالی که با هویت شخصی امکان اشتراک گذاری توئیت با دوستان و نزدیکان وجود دارد. کاربران می‌توانند توئیت‌های منتشر شده را در حالت عمومی قرار داده یا آن‌ها در حالت خصوصی منتشر کنند و دنبال کننده‌های جدید هم می‌توانند از بین هویت‌های متصل به حساب کاربری، موارد دلخواهشان را دنبال کنند.

فیلتر کردن نظرات

ویژگی بعدی هم مربوط به فیلتر کردن نظرات است که با کمک این قابلیت می‌توان نظراتی که دارای کلمات یا عبارت‌های خاص است را پنهان کرد. البته این قابلیت از فرستادن نظر با کلمه مورد نظر جلوگیری نمی‌کند و فقط روی نمایش آن نظر تاثیرگذار است. شبکه‌های اجتماعی دیگر هم برای جلوگیری از آزار و اذیت‌های مجازی ویژگی‌های اینچنینی را به کاربران ارائه دادند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت توئیتر قابلیت جدید توئیتر ارسال توئیت توئیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت کاربران از هشدارهای آیفون

ایتنا - طبق گزارش های اخیر چالشی جدید برای کاربران آیفون ایجاد شده و آلارم های برخی دستگاه های این شرکت طبق برنامه ریزی خاموش نمی شود.
اپل این چالش را قبول کرده و اکنون مشغول حل کردن آن است.

به گزارش ایتنا از مهر، گزارش هایی از شبکه های اجتماعی در چند هفته اخیر به این چالش اشاره کرده اند و برخی کاربران معتقدند این امر به قابلیت Gaze Awareness این شرکت مربوط است.

هرچند اپل تایید نکرده دلیل واقعی این امر چیست اما کاربران سعی دارند به عنوان یک راه حل احتمالی قابلیت Gaze Awareness را غیرفعال کنند. این قابلیت را می توان از طریق تنظیمات اپلیکیشن تغییر داد.

حل این مشکل در فهرست اولویت های اپل قرار دارد زیرا آلارم قابلیتی کلیدی در هر موبایل برای زمانبندی کاربر است.

دیگر خبرها

  • مجازات واتس‌اپ برای کاربران خاطی!
  • جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت!
  • قابلیت جدید تسلا سایبرتراک؛ قفل دیفرانسیل فعال خواهد شد
  • یکی از قابلیت‌های اسپاتیفای بی‌سروصدا پولی شد
  • قابلیت جدید اندروید ۱۵ برای استفاده از گوشی در رخت‌خواب
  • پلتفرم‌هایی که از ممنوعیت تیک‌تاک سود می‌برند
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • قابلیت قدیمی تلگرام به اسنپ‌چت رسید!
  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • اختلال آلارم کاربران آیفون را کلافه کرد