Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس بیش از نیمی از تلفات ناشی از کووید-۱۹ گزارش شده در هند – که از این لحاظ در رده سوم جهان قرار دارد- در طول دو ماه گذشته رخ داده است، یعنی هنگامی که گونه دلتا کروناویروس سراسر این کشور را فراگرفت و نظام مراقبت بهداشتی کشور را که از قبل هم زیر فشار بود، از پا انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موارد جدید عفونت در هند پس از رسیدن به نقطه اوج ۴۰۰۰۰۰ مورد در ماه مه (اردیبهشت)، در حال کاهش بوده است، اما مقامات دارند آماده مواجهه با موج دیگر احتمالی شیوع می‌شوند و در تلاش هستند که سرعت واکسیناسیون را بالا ببرند.

وزارت بهداشت هند روز جمعه اعلام کرد ۸۵۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور به علت کرونا درگذشته‌اند و به این ترتیب رقم کل تلفات به ۴۰۰۳۱۲ مورد رسید.

هند همچنین روز جمعه ۴۶۶۱۷ مورد جدید عفونت گزارش کرد و رقم کلی عفونت‌ها در این کشور از ۳۰.۴ میلیون نفر گذشت.

هند با جمعیت حدود ۱.۴ میلیارد نفری‌اش، سومین کشور پس از آمریکا و برزیل است که رقم تلفات در آن از ۴۰۰۰۰۰ مورد عبور می‌کند.

کارشناسان معتقدند که شمار واقعی مرگ‌ها و عفونت‌ها در هند بسیار بیش از میزان اعلام شده است. به گفته آنها شمار نامعلومی از افراد در طول اوج‌گیری کرونا در ماه‌های آوریل و مه (فروردین و اردیبهشت) در خارج از بیمارستان‌ها و پیش از آنکه کسی بتواند آنها را آزمایش ویروسی کند، درگذشتند.

یک مدل‌سازی بوسیله پژوهشگران موسسه سنجه‌ها و ارزیابی بهداشتی در دانشگاه واشنگتن آمریکا تخمین می‌زند که شمار واقعی مرگ‌های ناشی از کرونا در هند بیش از ۱.۱ میلیون نفر باشد.

در مقابل وزارت‌های دولت فدرال هند که در دست حزب حاکم «بهاراتیا جاناناتا» است، گزارش‌ها را درباره کم‌شماری آمار عفونت‌ها و تلفات را اغراق‌شده و گمراه‌کننده خوانده‌اند.

با وجود کاهش موارد عفونت در هفته‌های اخیر در هند، کارشناسان نگران هستند که هند ممکن است در معرض خطر موج دیگر شیوع کرونا باشد، چرا که کمتر از ۵ درصد از جمعیت آن به طور کامل واکسینه شده‌اند.

دولت فدرال هند امیدوار است با اجرای سیاست جدیدش که در آن این دولت ۷۵ درصد همه واکسن‌های مورد استفاده در این کشور را می‌خرد و به رایگان در اختیار دولت‌های ایالتی می‌گذارد، بتواند سرعت واکسیناسیون در این کشور را بالا ببرد. بیمارستان‌های خصوصی نیز ۲۵ درصد بقیه واکسن‌ها را با قیمت‌های کاهش یافته می‌خرند و می‌تواند آنها را به مردم بفروشند.

رئیس کارگروه کووید-۱۹ هند ماه پیش به خبرنگاران گفت با تکیه افزایش تولید دو عرضه‌کننده عمده واکسن در هند یعنی انستیتو سرم هند و شرکت بهارات بیوتک و پنج واکسن بالقوه دیگر در ماه‌های آینده در دسترس قرار می‌گیرند، انتظار می‌رود تا ماه دسامبر (آذر) دو میلیارد دوز واکسن در اختیار قرار گیرد.

اما برخی از ناظران درباره عملی شدن این برنامه ابراز تردید می‌کنند، چرا که هر دو عرضه‌کننده عمده واکسن در هند در بالا بردن میزان تولیدشان دچار مشکل شده‌اند.

هند این هفته به واکسن شرکت مدرنا نیز به عنوان چهارمین واکسن کرونا در این کشور پس از واکسن‌های آسترازنکا، بهارات بیوتک (با نام کواکسین) و واکسن اسپوتنیک روسیه مجوز مصرف داد.

شرکت هندی «زیدوس کادیلا» (Zydus Cadila) نیز برای گرفتن مجوز مصرف اضطراری واکسن کرونایش که بر اساس DNA است، درخواست داده است. این شرکت می‌گوید این واکسن را می‌توان هم برای بزرگسالان و هم برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله به کار برد.

آشنایی با رویکردهای متفاوت برای ساختن واکسن کرونا کد خبر 611635 برچسب‌ها كروناويروس هند

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۷۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید