Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) عصر امروز در مخالفت با تصویب آئین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش ایمنا، هیئت عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) عصر امروز در مخالفت با تصویب آئین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری بیانیه‌ای منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه در نتیجه سی و هشتمین جلسه فوق العاده هیئت عمومی اسکودا که امروز با موضوع بررسی آئین نامه جدیدالتصویب اجرایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری برگزار شد، انتشار یافت. در این بیانیه هیأت عمومی اسکودا با حضور مدیران نهاد وکالت در سراسر کشور مخالفت صریح خویش با آئین نامه جدیدالتصویب لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری اعلام کرد.

در این بیانیه تصریح شده است که آئین نامه مذکور تا قبل از اصلاح قابلیت اجرا نخواهد داشت.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

«لذا هیئت عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران ضمن استقبال از رویکرد به روز رسانی آئین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلا و موادی از آئین نامه که باعث بهبود اداره نهاد مستقل وکالت می‌گردد. مخالفت صریح خویش را با وضعیت موجود آئین نامه که ناقض و تحدیدکننده استقلال کانون وکلا است، اعلام داشته و خاطر نشان می‌سازد که نهاد مستقل وکالت به عنوان نهادی قانونمدار، مجوزی برای اجرای مقرره مخالف با قانون نداشته و انتظار دارد با یک رویکرد تعاملی نسبت به اصلاح این موارد در اسرع وقت با نظر کانون‌های وکلا اقدام لازم صورت گیرد تا مالا آئین نامه قانونی، توسط کانون‌های وکلای دادگستری قابلیت اجرا پیدا کند.»

مانعی جدی بر سر راه اجرای آئین‌نامه ابلاغی رئیس قوه قضائیه

هفته گذشته بود که آیت الله رئیسی، رئیس سابق قوه قضائیه در آخرین روزها مسئولیت خود «آئین نامه جدید لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری» را ابلاغ کرد. بنا بر متن آئین نامه جدید لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری، این آئین نامه قصد ایجاد تغییراتی گسترده در فرایند جذب کارآموز وکالت، نظارت بر وکلا و به طور کلی فرایندهای مرتبط با نهاد وکالت را دارد با این حال به نظر می‌رسد کانون‌های وکلا برخی مفاد آن را مخالف با استقلال کانون وکلا می‌دانند و این می‌تواند مانعی جدی بر سر راه اجرای این مصوبه باشد.

منبع: فارس

کد خبر 504557

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری اسکودا اتحادیه اسکودا رئیس اتحادیه کانون های وکلا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری لایحه قانونی استقلال کانون وکلا کانون های وکلای دادگستری کانون های وکلا هیئت عمومی آئین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تصویری از آئین واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال
  • ابلاغ آئین نامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد کیش
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد
  • گزارش تصویری از آئین واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/ تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد