Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@18:20:43 GMT

رقابت بیش از ۵۳ هزار داوطلب کنکور ۱۴۰۰ در کرمان

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۸۰۳۲

رقابت بیش از ۵۳ هزار داوطلب کنکور ۱۴۰۰ در کرمان

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد اسکندری‌نسب امروز در خصوص تعداد داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ در استان کرمان عنوان کرد: در مجموع ۵۳ هزار و ۳۵۷ داوطلب در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۲۶۷ نفر داوطلب زن و ۱۹ هزار و ۹۱ نفر داوطلب مرد هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: ۶ هزار و ۲۲۴ نفرداوطلب شامل ۴هزار و ۵۸۰ نفر داوطلب زن و یک‌هزار و ۶۴۴ نفر داوطلب مرد در روز چهارشنبه نهم تیرماه جاری در گروه آزمایشی هنر جهت قبولی در کنکور سراسری با داوطلبان رشته هنر سراسر کشور  به قاربت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکندری‌نسب افزود: در گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک نیز  ۵ هزار و ۵۷۱ نفر داوطلب حضور داشتند که از این تعداد یک‌هزار و ۷۵۰ نفر داوطلب زن و ۳ هزار و ۸۲۱ نفر داوطلب مرد هستند که در روز پنجشنبه دهم تیرماه جاری همراه با داوطلبان این رشته در سراسر کشور جهت قبولی در کنکور سراسری شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: آزمون کنکور سراسری در گروه آزمایشی علوم انسانی با شرکت ۱۴ هزار و ۷۳۸ نفر داوطلب ۹ هزار و ۵۶۸ نفر زن و ۵ هزار و ۳۷۰ نفر مرد روز پنجشنبه دهم تیرماه جاری همزمان با سراسر کشور در استان کرمان نیز برگزار شد.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه در گروه آزمایشی علوم تجربی ۲۰ هزار و ۲۸۳ نفر داوطلب امروز جمعه یازدهم تیرماه جاری به رقابت پرداختند، گفت: از این تعداد ۱۴ هزار و ۱۶۷ هزار نفر زن و ۶ هزار و ۱۱۹ نفر مرد است.

وی بیان کرد: در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۶ هزار و ۵۴۲ نفر داوطلب در روز شنبه دوازدهم تیرماه به رقابت می‌پردازند که از این تعداد ۴ هزار و ۴۰۶ نفر داوطلب زن و ۲ هزار و ۱۳۶ نفر داوطلب مرد هستند.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه آزمون کنکور سراسری در استان کرمان در مدارس استان و  دانشگاه‌هایی از جمله دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، شهید باهنر، فنی و حرفه‌ای در حال برگزاری است، اضافه کرد: این آزمون در شهرستان‌های بافت، بردسیر، رابر، راور، رودبار جنوب، عنبرآباد، قلعه‌گنج، منوجان و نرماشیر  توسط آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از برگزاری آزمون کنکور سراسری در شهرستان‌های بم، کرمان و کهنوج با همکاری مشترک دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش خبر داد و گفت: متولی برگزاری کنکور سراسری در شهرستان‌های انار، جیرفت، زرند، سیرجان، شهربابک و کوهبنان دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم هستند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و دستورالعمل‌های تدوین شده، پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی ۱۰۰ درصد رعایت می‌شود و با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا بر تعداد حوزه‌های امتحانی نسبت به سال‌های گذشته افزوده شده است.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: داوطلب کنکور کنکور 1400 کرمان آموزش رقابت زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۸۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان

داوطلبان می توانند از تاریخ مذکور حداکثر تا روز یکشنبه، ۱۶ این ماه هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، منحصرا" از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند.

 نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ برای داوطلبان چهار گروه‌ آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی، زبان های خارجی و هنر روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

دومین و آخرین روز نوبت دوم کنکور نیز با شرکت بیش از نیم میلیون (۵۰۱ هزار) داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز جمعه ۷ اردیبهشت در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی آغاز شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبان در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

نوبت دوم آزمون سراسری تیر برگزار می شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است و در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد، داوطلبان می توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آن ها لحاظ کند.

 کارنامه اولیه داوطلبان نوبت نخست نیمه مرداد جاری اعلام و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • با تخلفات کنکور امسال بلافاصله برخورد شد
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • قدردانی وزیر علوم از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
  • مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد
  • رقابت ۲۳۰۰ داوطلب آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • رقابت ۴۵۰۳۰ داوطلب کرمانی در کنکور سراسری