Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-01@23:42:02 GMT

آغاز به کار هجدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۸۲۴۰

هجدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به ائتلاف اوپک پلاس دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا، ۲۳ کشور عضو اوپک پلاس که هفدهمین نشست خود را کوتاه برگزار کردند و رأی به تداوم افزایش تدریجی تولید دادند به نظر می‌رسد در نشست امروز (جمعه، یازدهم تیرماه) با چالش افزایش عرضه یا ثابت نگه‌داشتن رقم تولید روبه‌رو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش روزانه ۵۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه‌ای عرضه اوپک پلاس هم‌اکنون مطرح است و از روسیه و قزاقستان به‌عنوان حامیان اصلی این سناریو نام برده می‌شود.

منابع آگاه می‌گویند روسیه به شدت از سوی شرکت‌های این کشور برای افزایش تولید تحت فشار است.

عربستان به‌عنوان رئیس نشست وزارتی اوپک پلاس هم آنگونه که از خبرها به گوش می‌رسد موافق افزایش عرضه بیشتر از توافق به بازار نفت در ماه اوت نیست.

مقدار کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس با اجرای تعهدها در ماه ژوئیه به ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه در روز می‌رسد، به آن معنا که همان رقمی که در توافق ۲۴ فروردین‌ماه  ۱۳۹۹ (۲۰ آوریل ۲۰۲۰) برای سال ۲۰۲۱ آمده است.

گمانه‌زنی‌های دیگر اما حکایت از آن دارد که اعضای اوپک پلاس در نشست امروز درباره تمدید محدودیت عرضه پس از آوریل سال ۲۰۲۲ مذاکره خواهند کرد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که کمیته فنی مشترک اوپک پلاس درباره ابهام‌های قابل توجه و ریسک اشباع عرضه نفت در سال میلادی آینده (۲۰۲۲) هشدار داد.

اعضای اوپک پلاس نشان دادند قابل پیش‌بینی نیستند و شرایط در هاله‌ای از ابهام است، باید تا پایان این نشست صبر کرد. آیا ۲۳ عضو اوپک پلاس امروز به اجماع می‌رسند؟!

وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک در دهمین نشست فوق‌العاده به‌صورت ویدیوکنفرانس که ۱۲ آوریل ۲۰۲۰ (۲۴ فروردین‌ماه ۱۳۹۹) برگزار شد متعهد شدند تولید نفت خود را در سه مرحله کاهش دهند. در مرحله نخست کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ در روز برای ماه مه و ژوئن ۲۰۲۰ در دستور کار قرار گرفت، در مرحله دوم برنامه‌ریزی شد عرضه نفت خام به‌مدت ۶ ماه از یکم ژوئیه تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ روزانه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کاهش یابد و در مرحله سوم نیز تصمیم گرفته شد در بازه زمانی یکم ژانویه ۲۰۲۱ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ به‌مدت ۱۶ ماه روزانه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه تولید نفت خام اوپک کاهش یابد.

برچسب هااوپک پلاس هجدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اوپک پلاس آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو اوپک پلاس هزار بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۸۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده

تین نیوز

رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: عرضه انواع خودرو وارداتی اعم از خودروهای برقی و بنزینی روز یکشنبه هفته آینده آغاز می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، مهدی ضیغمی درخصوص زمان عرضه جدید خودروهای وارداتی بیان کرد: عرضه انواع خودرو وارداتی اعم از خودروهای برقی و بنزینی روز یکشنبه هفته آینده آغاز می شود.

ضیغمی افزود: خودروهای برقی فعلا در سامانه عمومی عرضه خواهد شد و سپس در سامانه مخصوص خودروهای برقی عرضه خواهد شد.

وی در مورد این که چرا خودروهای برقی در سامانه ای جدا عرضه خواهد شد، گفت: برای این که بتوان تبلیغات بیشتری درباره این خودروها انجام داد و مشخصات و ویژگی این خودروها را بیشتر و بهتر توضیح داد و در این زمینه فرهنگ سازی شود.

مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت بیان کرد: با شورای رقابت صحبت هایی داشته ایم تا عرضه خودروهای برقی تسهیل شود؛ همچنین درخواست کرده ایم که برای خودروهای برقی بحث بلوکه کردن پول و داشتن پلاک فعال حذف شود که در حال بررسی است؛ تا آن زمان خودروهای برقی در همین سامانه فعلی عرضه می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده
  • عرضه خودروهای وارداتی از ۱۶ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • عرضه خودروهای برقی از یک شنبه هفته آینده آغاز می‌شود
  • عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • موافقت بانک مرکزی با عرضه ۵۰۰ یورو به زئران حج ۱۴۰۳