Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@14:50:20 GMT

۶مزیت نوشیدن آب گرم با معده خالی!

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۸۳۲۶

۶مزیت نوشیدن آب گرم با معده خالی!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مصرف آب گرم با معده خالی تاثیر مستقیم روی دستگاه گوارش داشته و باعث تقویت سیستم ایمنی و حذف سموم از بدن می شود. به گفته کارشناسان مصرف یک لیوان آب گرم به همراه لیمو در اوایل صبح منجر به کاهش فعالیت رادیکال های آزاد در بدن شده و از شما در برابر انواع بیماری ها محافظت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهبود فرایند هضم: یک فنجام آب گرم و نوشیدن آن با معده خالی منجر به دفع سموم از بدن شده و سیستم گوارشی را برای هضم بهتر مواد غذایی تحریک می کند. این در حالی است که آب سرد تاثیر برعکس دارد و نوشیدن آن به همراه چربی ها، فرایند هضم را دشوار می کند. آب سرد منجر به ایجاد رسوبات چربی در دستگاه گوارش می شود. آب گرم نه تنها مواد سمی را از دستگاه گوارش پاک می کند بلکه منجر به تسکین علائمی مانند سوء هاضمه، سوزش سردل و نفخ می شود.
جلوگیری از یبوست: بسیاری از غذاهایی که در طول روز مصرف می کنیم، به دشواری هضم می شوند و منجر به درد و نفخ شکم و اختلال یبوست می شوند. نوشیدن آب گرم در این میان باعث بهبود حرکت روده ها و مبارزه با یبوست می شود.
از بین بردن دردهای روزمره: یک فنجان آب گرم گاهی می تواند بهترین راه برای کاهش دردهای قاعدگی و حتی سردرد باشد. آب گرم اثر آرامبخش روی بدن دارد و منجر به ارامش عضلات شکمی، تسکین جوش و اسپاسم می شود. برخی مطالعات نشان داده اند که آب گرم باعث تحریک گردش خون شده و برای درمان زخم های عضلانی بسیار مفید است.
کاهش وزن: آب گرم دمای بدن و سوخت و ساز آن را افزایش می دهد. با این اتفاق سوخت چربی بالا رفته و عملکرد دستگاه گوارش و کلیه ها نیز بیشتر می شود.
بهبود گردش خون: نوشیدن یک لیوان آب گرم با معده خالی منجر به تخریب رسوبات چربی در بدن می شود. این فرایند همراه با پاک شدن سموم از بدن بهبود گردش خون را به همراه دارد.
کاهش التهاب: نوشیدن منظم آب گرم همراه با لیمو منجر به کاهش میزان اسیدیته در بدن شما را کاهش می دهد ضمن این که منجر به حذف اسیداوریک از مفاصل شما می شود؛ عاملی که مقصر بروز التهاب در مفاصل است.

پربیننده ترین هشدارهای خاموش ابتلا به انواع سرطان‌ ها را جدی بگیرید! آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۴/۱۱) اگر این علائم را دارید به پزشک مراجعه کنید کشفی غیرمنتظره در مغز متوفیان مبتلا به آلزایمر فواید ریش که شاید مردان ندانند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آب گرم دستگاه گوارش معده خالی آب گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۸۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، نتایج نشان می‌دهد که تمام دسته‌های داروهای کاهش‌دهنده اسید معده موسوم به مهارکننده‌های پمپ پروتون، مسدودکننده‌های H۲ و حتی آنتی‌اسیدها، به نظر می‌رسد خطر ابتلاء به میگرن و سردرد را افزایش می‌دهند.

«مارگارت اسلاوین»، محقق ارشد و دانشیار تغذیه دانشگاه مریلند، گفت: «با توجه به استفاده گسترده از داروهای کاهش دهنده اسید و این پیامدهای بالقوه میگرن، این نتایج مستلزم بررسی بیشتر است.»

اسلاوین افزود: «این داروها اغلب بیش از حد تجویز می‌شوند و تحقیقات جدید خطرات دیگری را در استفاده طولانی مدت از مهارکننده‌های پمپ پروتون نشان داده است، مانند افزایش خطر زوال عقل.»

به گفته محققان، رفلاکس اسید زمانی رخ می‌دهد که اسید معده به مری برگردد. معمولاً بعد از غذا یا هنگام دراز کشیدن رخ می‌دهد و می‌تواند باعث سوزش سر دل و زخم معده شود. در موارد شدید، می‌تواند منجر به سرطان مری شود.

برای این مطالعه، محققان داده‌های نزدیک به ۱۲۰۰۰ نفر را که از داروهای کاهش‌دهنده اسید استفاده می‌کردند، بررسی کردند تا ببینند که آیا در سه ماه گذشته دچار میگرن یا سردرد شدید شده بودند.

مهارکننده‌های پمپ پروتون تولید اسید را مسدود کرده و به بهبود مری کمک می‌کنند.

مسدود کننده‌های H-۲ باعث کاهش تولید اسید می‌شوند.

و آنتی اسیدهای ساده حاوی کربنات کلسیم هستند که اسید معده را خنثی می‌کنند.

پس از تعدیل سایر عوامل مؤثر بر خطر میگرن، محققان دریافتند که:

• افرادی که از مهارکننده‌های پمپ پروتون استفاده می‌کنند، ۷۰ درصد بیشتر از افرادی که این دارو را مصرف نمی‌کنند، به میگرن مبتلا می‌شوند.

• مسدودکننده‌های H۲ خطر میگرن را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهند.

• آنتی اسیدها افراد را ۳۰ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به میگرن قرار می‌دهند.

اسلاوین تأکید کرد که افراد نباید بدون مشورت با پزشک مصرف داروهای کاهنده اسید خود را قطع کنند.

اسلاوین گفت: «توجه به این نکته مهم است که بسیاری از افراد برای مدیریت رفلاکس اسید یا سایر بیماری‌ها به داروهای کاهش‌دهنده اسید نیاز دارند، و افرادی که دچار میگرن یا سردرد شدیدی هستند که از این داروها یا مکمل‌ها استفاده می‌کنند باید با پزشک خود در مورد اینکه آیا باید ادامه دهند یا خیر صحبت کنند.»

کد خبر 6090454

دیگر خبرها

  • داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند
  • قلک پورشه خالی شد
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • خواص باور نکردنی نوشیدن جوش شیرین