Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضایی پور گفت: نوشیدن آب صبحگاهی چه سرد و چه گرم در دراز موجب می شود مشکلات گوارشی پیدا کنید.

به گزارش برنا؛ ناصر رضایی پور متخصص طب ایرانی با بیان اینکه اینکه یبوست و نزله (ترشحات پشت حلقی که مدل کهنه شده آن سینوزیت است) ام‌الامراض یا مادر بیماری‌ها است گفت: اگر کسی شکایت‌ دیگری داشته باشد اگر علائم یکی از این دو بیماری را داشته باشد اول باید مشکل این دو بیماری برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بر اساس آمارهای مختلف حدود 15 تا 20 درصد مردم جهان مشکلات گوارشی دارند اگرچه این آمار کمی قدیمی است و حدود 30 درصد از مردم جهان یبوست و نفخ را تجربه می کنند. این آمارها بر اساس پزشکی نوین است؛ اساتید در طب سنتی معتقدند بیش از 70 درصد شهرنشین‌ها دچار یبوست هستند.

او عنوان کرد: از نظر طب ایرانی حداقل دوبار اجابت مزاج با مدفوع نرم به طوریکه فرد پس از آن احساس راحتی و سبکی در روده ها داشته باشد طبیعی است اما اگر این تعداد اجابت مزاج روزانه کمتر بوده، مدفوع سفت و دفع همراه با سختی باشد و حتی اگر فرد پس از آن احساس سبکی در روده ها نداشته باشد دچار یبوست است.

رضایی پور خاطرنشان کرد: برخی به ما مراجعه می‌کنند و خودشان اظهار می‌کنند یبوست دارند که در این شرایط اوضاع فرد خیلی وخیم است و در غیر اینصورت پرسش‌های جدیدی مطرح می شود. طب سنتی با مزاج‌های مختلف و سبب شناسی بیماری در ارتباط است اما مصرف صبحگاهی 5 تا 7 عدد انجیر خشکی که از شب پیش با آب وگلاب خیسانده شده باشد به بیماران برای تمامی مزاج ها توصیه می شود. این افراد می‌توانند یک ربع تا 20 دقیقه بعد صبحانه بخورند.

او تصریح کرد: برخی اشاره می‌کنند خوردن آب زیاد موجب رفع یبوست می‌شود. مصرف آب گرم برای مدت کوتاه 2 تا 3 روزه مشکلی ندارد. اما در طب ایرانی نوشیدن آب صبحگاهی چه گرم و چه سرد در درازمدت موجب بروز بیماری‌های کبدی و گوارشی می‌شود. مصرف زیاد ملین‌های گیاهی مثل خاک شیر در دراز مدت می‌تواند فرد را دچار مشکل کند.

او گفت: حتی خاک شیر هم برای خانم های باردار منع مصرف دارد. داروهای گیاهی کم عارضه هستند اما باید توسط فردی متخصص و برای مدتی محدود تجویز شوند. برخی همکاران من در پزشکی نوین گیاه سنا را برای طولانی مدت تجویز می کنند اما تجویز آن برای مدتی حدود 10 روز توصیه می شود. برخی افراد حتی 2 تا 3 سال به صورت مداوم از قرص این گیاه استفاده می کنند که به اعتقاد من عارضه ای ایجاد می‌کند که از یبوست خطرناک‌تر است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: طب مشکلات جهان طب سنتی صبحانه خاک شیر خانم های باردار سنا نوشیدن آب طب ایرانی مشکلات گوارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس امور بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تاکنون یک سوم جمعیت بالای ۳۰ سال برای انجام غربالگری قلب به مراکز بهداشت مراجعه کرده اند، از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بقیه هم خواست که با مراجعه سریعتر به این مراکز، تحت غربالگری قلب قرار بگیرند.   دکتر بابک اقبالی افزود: برنامه غربالگری قلب حوزه بیماری‌های غیرواگیر از سن ۳۰ سالگی به بعد انجام می‌شود، به این صورت که برای گروه سنی ۳۰ تا ۶۰ سال، هر سه سال یک بار و برای افراد بالای ۶۰ سال سالی یک بار، است.   وی ادامه داد: در حوزه غربالگری قلب میزان مراجعات در روستا‌ها ۷۰ درصد و در شهر‌ها ۳۰ درصد بوده که بسیار پائین است و ما از موارد باقی مانده در شهر‌ها و روستا‌ها می‌خواهیم که به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند تا تحت غربالگری قلب قرار بگیرند.   او با بیان اینکه در غربالگری قلب مواردی همچون کلسترول، قند خون، فشار خون، چربی خون، میزان قد و وزن، سابقه خانوادگی و ... مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در مواردی که احتمال خطر برایشان وجود داشته باشد فاصله زمانی برنامه مراقبتی‌شان کمتر می‌شود و به این افراد دارو‌های موردنیاز متناسب با وضعیتشان تجویز می‌شود.   دکتر اقبالی اضافه کرد: همچنین موارد با وضعیت بدتر و شدیدتر به سطوح ۲ و ۳ ارجاع می‌شوند و اگر فرد بیمار مشکلات دیابت، فشار خون، قند خون و چربی خون را داشته باشند، پرونده جداگانه‌ای برایش تشکیل می‌شود تا که مشکلاتش به‌طور ویژه‌تر و تخصصی‌تر با توجه به سابقه بیماری زمینه‌ای که دارد مورد بررسی و درمان قرار بگیرد.   رئیس امور بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در موارد غربالگری شده برخی از افرادی که نیازمند آزمایش و پیگیری مجدد بودند، این برنامه را ادامه ندادند که این پیگیری نکردن، آسیب‌زا است و باعث می‌شود مشکلات احتمالی به‌موقع شناسایی و درمان نشوند.   دکتر اقبالی افزود: در مشاوره‌هایی که در حوزه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر انجام می‌شود مواردی همچون آموزش تغذیه سالم، آسیب‌های ناشی از مصرف سیگار و دخانیات، مشکلات ناشی از مصرف نوشیدنی‌های گاز دار و ... ارائه و بیان می‌شود و نیز پاسخگوی سؤالات حاضران در این برنامه‌های مشاوره‌ای هم هستیم.   وی در پایان گفت: با دوری از مصرف دخانیات، تغذیه سالم و فعالیت‌های بدنی و کنترل استرس می‌توان از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کرد.

دیگر خبرها

  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال