Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@13:11:06 GMT

کنت مک‌کنزی جانشین میلر در افغانستان شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۸۵۸۷

کنت مک‌کنزی جانشین میلر در افغانستان شد

درحالیکه نظامیان آمریکایی در حال خروج از افغانستان هستند، پنتاگون در اقدامی از پیش اعلام نشده، فرمانده تروریستهای سنتکام را به جایگزین فرمانده نظامیان این کشور در افغانستان کرد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ژنرال کنت مک کنزی فرمانده نیروهای ارتش آمریکا در غرب آسیا جانشین ژنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنتاگون با اشاره به اینکه لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با این تغییر موافقت کرده است اعلام کرد که میلر به مدت چندین هفته دیگر و به منظور فراهم کردن مقدمات این جابجایی ر افغانستان باقی خواهد ماند.

اسکات کیلر اخیرا در مصاحبه با خبرنگاران در کابل درباره وحیم تر شدن اوضاع امنیتی افغانستان و احتمال وقوع جنگ داخلی در این کشور هشدار داده بود.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، ژنرال «آستین میلر» گفته بود: از دست رفتن مناطق مختلف افغانستان به دست شبه نظامیان طالبان که چندین نقطه آن استراتژیک است نگران کننده است.

وی در ادامه در زمینه وقوع یک جنگ داخلی دیگر در افغانستان هشدار داد.

وزارت دفاع آمریکا در حین حال تاکید کرده است که ارتش آمریکا همچنان از نیروهای امنیتی افغانستان حمایت خواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز روز جمعه به خبرنگاران گفت که نظامیان آمریکا به طور کامل ظرف روزهای آینده افغانستان را ترک نخواهند کرد، اما او خواستار آن است که روند خروج تا ماه سپتامبر تکمیل شود.

خروج نظامیان خارجی ائتلاف ناتو از افغانستان درحالیست که گزارشها حاکی از پیشروی گروه طالبان در بخشهایی از این کشور است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا پنتاگون لوید آستین ارتش امریکا وزارت دفاع آمریکا افغانستان ژنرال اسکات میلر کنت مک کنزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است

به گزارش خبرگزاری مهر شرکت مشاوره وود مک کنزی اعلام کرد تقاضای جهانی برای بنزین احتمالاً ۳۴۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ رشد کرده و به ۲۶.۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد که پایین‌ترین میزان رشد از سال ۲۰۲۰ و کمتر از رشد ۷۰۰ هزار بشکه‌ای تقاضای روزانه برای بنزین در سال ۲۰۲۳ است.

سوشانت گوپتا، تحلیلگر «وود مک کنزی» گفت: نفوذ خودروهای برقی در آمریکا و چین افزایش یافته است. امسال، تقاضای چین به دلیل استفاده بیشتر از خودروهای برقی، تنها ۱۰ هزار بشکه در روز رشد خواهد کرد.

شرکت مشاوره «ریستاد انرژی»، تقاضای جهانی برای بنزین در سال میلادی جاری را حدود ۲۶ میلیون بشکه در روز تخمین زد که حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از رشد حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ است.

کد خبر 6098109 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • نداشتن بصیرت نسبت به دشمن، راه نفوذ او را باز می‌کند
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است
  • نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در «طولکرم»
  • استقبال از نظامیان صهیونیست با نارنجک و بارانی از گلوله در«طوباس»
  • سپاه حضرت ولیعصر به وجود افراد فعال و جهادی نیازمند است
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟