Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی / اولین مجمع عمومی انجمن علمی دفاع مقدس ایران با تأکید اعضا بر تولید آثار فاخر علمی و هنری برگزار شد. اولین مجمع عمومی انجمن علمی دفاع مقدس، با حضور جمعی از سرداران، فرماندهان دوران دفاع مقدس، نخبگان و پژوهشگران دفاع مقدس در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

 سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در این مراسم، اظهار داشت: خروجی این انجمن مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم در سال اول، اولین فصلنامه انجمن علمی دفاع مقدس منتشر شود و این انجمن بتواند محتوای علمی خوبی تولید کند.
وی ابراز امیدواری کرد که این انجمن بتواند در سال یک فیلم تولید کند و تولیداتی در حوزه ادبیات دفاع مقدس به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسه داشته باشد و هر یک ماه یا دو ماه یک نشست علمی برگزار شود. رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس تصریح کرد: آنقدر دفاع مقدس مظلوم است که اگر ۸۰ سال هم از آن بگوییم و بنویسیم، آثار نمایشی و نوشتاری تولید کنیم باز کم است. امیدواریم با ایجاد ادبیات راهبردی دفاع مقدس بتوانیم قدم مثبت برداریم.
در ادامه مراسم علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نماینده هیأت مؤسس انجمن علمی دفاع مقدس ایران، اظهار داشت: این انجمن با تأیید وزارت علوم تشکیل شده است. اعضای هیأت مؤسس درمجموع ۲۳ نفر هستند که شامل دکتر محسن اسماعیلی، دکتر مینو اصلانی، محمدتقی امانپور، داوود آقامحمدی، امیرمحمد بالار، سید موسی پورموسوی، قاسم حسنی، جواد خضرایی، شمس دولت آبادی، سردار غلامعلی رشید، سردار زهدی، امیر حبیب‌الله سیاری، دکتر هادی شیرازی، سید یحیی رحیم صفوی، حسین علایی، محمدرحیم عیوضی، سردار احمد غلامپور، سردار علی فضلی، دکتر قماشچی، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر، اکبر کاظم‌زاده، سردار مرادپیری و امیر حسین ولیوند می‌شوند.
جعفری تصریح کرد: دو فراخوان در روزنامه‌های کثیرالانتشار دادیم و سایتی برای جذب اعضا تشکیل شد و حداقل مدرک علمی برای عضویت فوق لیسانس تعیین شد. امروز حد نصاب خوبی از جلسه داریم، چون انجمن‌های علمی باید ۱۰۰ عضو پیوسته داشته باشند و ما این حد نصاب را داریم. وی با اشاره به هدف تشکیل این انجمن گفت: دفاع مقدس بحثی کلیدی و مقطعی مهم در تاریخ ایران اسلامی است. باید مجموعه‌هایی ایجاد می‌شد تا پژوهشگران و نخبگان گرد هم آیند و تجربیات آن دوران ثبت و ضبط شود و مبانی علمی مکتوب شود تا به نسل آینده منتقل شود که این انجمن نیز با همین هدف تشکیل شد.
در انتهای این مراسم انتخابات هیأت مدیره انجمن علمی دفاع مقدس ایران برای تعیین هفت عضو هیأت مدیره و بازرسان انجمن برگزار شد و از میان ۲۱ کاندیدا سرلشکر پاسدار رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، محسن اسماعیلی، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، علی اصغر جعفری رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، احمد غلامپور، امیر ولیوند، حسن اشتری به‌عنوان اعضای هیأت مدیره و نیز سه عضو علی البدل شامل لطفعلی بختیاری، علی دارابی و مینو اصلانی و نیز علی محمد نائینی به‌عنوان بازرس انتخاب شدند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انجمن علمی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۸۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اومافیلم، آیین قدردانی و تشکر از عوامل سازنده مستندمسابقه «نامیرا» روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در موسسه جامعه معلولان ایران صورت گرفت.

در این مراسم، با رونمایی از قسمت هایی از مسابقه، هم اندیشی مدیران جامعه معلولان و اهالی هنر صورت گرفت.

مجموعه مسابقه «نامیرا» یک رئالیتی شو با محوریت معلولان است که ایام نوروز امسال، روی آنتن شبکه نسیم رفت. این مسابقه در مرکز سیمرغ صدا و سیما و موسسه فیلمسازی اومافیلم، به تهیه کنندگی سیدجمال عودسیمین تولید شده است.

امیر منیری کارگردان «نامیرا»، بیان کرد که ضمن ساخت برنامه، با سبک زندگی و مشکلات مصداقی از زندگی افراد دارای معلولیت روبه‌رو شده اند که این مهم باعث شد نوع برخورد با شیوه رفتاری با آن ها، در قالب برنامه، فرهنگ سازی شود.

در این نشست علی همت محمودنژاد مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان بیان کرد که اگر در سایر مسابقات تلویزیونی از قبیل مسابقات فکری، اطلاعات عمومی و ... نیز از افراد دارای معلولیت استفاده شود، بازخورد خوبی خواهیم داشت.

در این نشست آیین قدردانی از عوامل برنامه «نامیرا» با حضور مسؤولان و مشاوران انجمن های مرتبط با معلولان انجام گرفت.

آرشیو مستند مسابقه «نامیرا» از تلوبیون قابل مشاهده است.

کد خبر 6092241 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • کنکور در کمال امنیت و صحت برگزار شد/ تکرار در یک منطقه سیل زده
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد