Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس به نقل از پی آر نیوز وایر، پروژه اجتماعی «Divine» از فناوری‌های فضایی استفاده می‌کند تا خدمات رایگان پخش قرآن ارائه دهد. 

یک شرکت در قزاقستان با استفاده از ماهواره، قرآن و تعالیم اسلام را از فضا با فناوری گسترده‌تر و سریع‌تر از اینترنت برای همه مردم جهان پخش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بهره گیری از مشاغل فضایی اوراسیا و بخشی از بنیاد خیریه جهانی -  «I AM PART OF» (من بخشی از آن هستم)، فایل‌های چندرسانه‌ای قرآن از فضا پخش می‌شود و از هرجای دنیا قابل دسترسی است.

«I AM PART OF»، یک بنیاد خیریه جهانی است که توسط کارآفرین شوکرات ابراهیموف تأسیس شد، امروز برنامه «Divine» را اعلام کرد که یک پروژه اجتماعی از فناوری‌های فضایی برای پخش صوتی قرآن، از جمله مجموعه احادیث صحیح البخاری معتبر از فضا به مسلمانان و هر کسی را که به دنبال درک متن مقدس اسلام در سراسر جهان است، راه اندازی کرده است.

فایل‌های صوتی و چندرسانه‌ای برای «Divine» در محموله‌ای ارائه شده است که توسط «SpaceChain» روی ماهواره «YAM-2» نصب شده و در حال رفتن به فضا با موشک «SpaceX Falcon 9» است. این مأموریت توسط «Loft Orbital» انجام شده است.

طرح «Divine» برای از بین بردن باورهای غلط و کلیشه‌های آموزه‌های قرآن و ارائه درک بهتر از آنچه قرآن برای جوامع جوان و جدید مسلمان و جهان دارد، آغاز شد.

با میزبانی اطلاعات سِروِرهای زمینی در فضا به دلیل مساحت گسترده‌ای که ماهواره در اختیار شما قرار می‌دهد، «Divine» قادر است آموزه‌های قرآن را برای مخاطبان گسترده تری بفرستد.

با فعال شدن موفقیت آمیز در مدار در نوامبر ۲۰۲۱، فایل‌های قرآنی ذخیره شده در محموله از فضا به چندین پلتفرم ساخته شده برای پروژه «Divine»  منتقل می‌شوند. آنها شامل سایت رسمی «Divine»  هستند و همچنین برنامه «Divine Live» که اکنون برای بارگیری از فروشگاه «Apple App Store» (اپل اَپ استور) و فروشگاه «Google Play» (گوگل پلِی) در دسترس است.

کاربران می‌توانند به متون مقدس اسلامی و همچنین توضیحات صوتی و متنی کامل و توضیحات معنی تعالیم به زبانهای مختلف دسترسی داشته باشند. کاربران از طریق پلتفرم‌های «Divine»، می‌توانند موقعیت ماهواره‌ای را که فایل‌های چندرسانه‌ای قرآن را حمل می‌کند، مشاهده کرده و جزئیات انتقال مانند اطلاعات مداری ماهواره حمل کننده محموله را دریافت کنند.

همچنین برنامه‌هایی برای انتقال فایل‌های چندرسانه‌ای قرآن از فضا به گیرنده‌های صوتی نصب شده در ایستگاه‌های زمینی مشخص شده در مناطق روستایی در سراسر جهان که دسترسی به اینترنت محدود است، در حال انجام است.

شوکرات ابراهیموف کارآفرین قزاقستانی، مدیر پروژه «I AM PART OF» و بنیانگذار «Divine» گفت: هدف نهایی ما ارائه اطلاعات قابل اعتماد و قابل دسترسی در مورد اسلام در سراسر جهان برای علاقه‌مندانی است که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد قرآن و ارکان دین هستند. با استفاده از پیشرفته ترین فناوری‌های فضایی، ما در حال حذف محدودیت‌های زیرساخت‌های زمینی برای دسترسی به جامعه جهانی گسترده‌تر هستیم. «Divine» با آوردن فناوری فراتر از اینترنت، مرز جدیدی از دسترسی را ایجاد می‌کند تا همه بتوانند به طور همزمان به تعالیم اسلام از یک منبع واحد دسترسی داشته باشند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن فناوری اسلام ماهواره به فضا می رود چندرسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۸۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ قاسم فدایی راد، مسئول امور کتابخانه تخصصی اهل بیت علیهم السلام (گوهرشاد سابق) سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: این کتابخانه در حال حاضر دارای سه هزار و ۹۱۹ نسخه خطی است که نسخه پشتیبان آنها از طریق کتابخانه دیجیتال این سازمان در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.
 وی افزود: همچنین ۳۵۴۵ نسخه کتاب چاپ سنگی، بیش از ۱۲۰ هزار نسخه کتاب چاپی، ۱۷۰۰ لوح فشرده، ۱۵۰۰ نسخه پایان‌نامه و افزون بر ۱۲۰ هزار نسخه کتاب الکترونیکی با محوریت سیره و معارف اهل بیت (ع) در این کتابخانه وجود دارد. 
 
فدایی‌راد گفت: کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) ویژه پژوهشگران، طلاب علوم دینی و دانشجویان است، اما با توجه به شبانه‌روزی بودن کتابخانه، به زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت رضا (ع) و اعضای کتابخانه مرکزی و سایر کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در زمان تعطیلی کتابخانه‌ها خدمات‌رسانی می‌کند.
 
وی افزود: همچنین این کتابخانه، یکی از بزرگترین کتابخانه‌های تخصصی و شبانه‌روزی در جهان اسلام به شمار می‌آید که از ابتدای تأسیس ویژه ارائه خدمات به آقایان بود، اما بنا به درخواست‌های مکرر مراجعان، بخش بانوان نیز در سال‌های اخیر در آن راه‌اندازی شد
 مسئول امور کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی با اشاره به این‌که در مجموع ۴۳۳ هزار و ۵۰۰ زائر و مجاور از خدمات این کتابخانه در سال گذشته بهره‌مند شده‌اند، گفت: کتابخانه به طور میانگین ماهانه به ۲۲ هزار نفر در بخش آقایان و ۱۴ هزار نفر در بخش بانوان ارائه خدمت می‌کند.
 
 
 
 
 
 

دیگر خبرها

  • کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد