Web Analytics Made Easy - Statcounter

رؤسای جمهوری روسیه و فرانسه به‌صورت تلفنی درباره موضوعات دوجانبه و مسائل بین‌المللی از جمله تحولات اوکراین، لیبی و قره‌باغ گفتگو کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از ریانووستی، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و همتای فرانسوی‌اش امانوئل ماکرون روز جمعه به‌صورت تلفنی درباره موضوعات دوجانبه و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرویس رسانه‌ای کاخ کرملین طی بیانیه‌ای در خصوص گفتگوی تلفنی پوتین و ماکرون اعلام کرد: «طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه و تعاملات روسیه و فرانسه در عرصه‌های بین‌المللی به‌طور کامل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دو طرف توجه ویژه‌ای به مسئله ثبات، امنیت و اعتماد در اروپا داشتند. دو رئیس‌جمهور بر ضرورت تقویت فرآیند مذاکرات مرتبط با بحران داخلی اوکراین و اجرای پایدار اقدامات تعیین شده در تفاهم مینسک تأکید کردند.»

کاخ کرملین در ادامه این بیانیه افزود: «رئیس‌جمهور پوتین همچنین رئیس‌جمهور ماکرون را در جریان روند پیشرفت اجرای توافق سه‌جانبه [روسیه-ارمنستان-جمهوری آذربایجان] برای برقراری آتش‌بس در منطقه قره‌باغ که طی دو مرحله در نوامبر 2020 و ژانویه 2021 منعقد شد، قرار داد و خاطرنشان کرد که اوضاع منطقه تا حد زیادی به دلیل حضور نیروهای صلح‌بان روسیه باثبات است.»

در پایان این بیانیه نیز آمده است: «موضوع حل‌وفصل بحران لیبی نیز در این گفتگوی تلفنی مطرح شد و دو طرف بر مواضع خود مبنی بر تقویت فرآیند سیاسی در لیبی با مشارکت همه بازیگران کلیدی این کشور تأکید کردند.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین روسیه پوتین موضوعات دوجانبه بین المللی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین

معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به گفتگو پرداخت.

به گزارش فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است