Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:00:35 GMT

رشد ۵۰ درصدی توزیع نهاده‌های دامی در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۸۷۸۵

رشد ۵۰ درصدی توزیع نهاده‌های دامی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی از ابتداء سال جاری تا پایان خرداد ماه ۱۷۰ هزار تن نهاده خام شامل سبوس، ذرت، جو و کنجاله سویا و ذرت توزیع شده است میزان توزیع نهاده‌های دامی در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل رشد بیش از ۵۰ درصد داشته است.

احمد داوطلب در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت توزیع نهاده دامی در سال جاری در  استان اظهار کرد: در خراسان رضوی از ابتداء سال جاری تا پایان خرداد ماه ۱۷۰ هزار تن نهاده خام شامل سبوس، ذرت، جو،کنجاله سویا و ذرت توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این مقدار ۱۶ هزار و۷۰۰ تن جو مربوط به مرحله اول توزیع جو ویژه خشکسالی بوده است که در اردیبهشت ماه توزیع شده است. اما جو مرحله دوم ویژه خشکسالی به میزان ۴۶ هزار تن در دو مرحله تیر ماه توزیع خواهد شد.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: از ۱۷۰ هزار تن نهاده توزیع شده در استان طی سال جاری ۵۸ هزار تن یعنی حدود ۳۴ درصد مربوط به گاوداری شیری صنعتی و ۶۶ درصد باقی مانده مربوط به دام شیری سبک و دام غیر صنعتی بوده است.

داوطلب خاطر نشان کرد: میزان توزیع نهاده‌های دامی در سه ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل رشد بیش از ۵۰ درصد داشته است. اگر جو مرحله دوم ویژه خشکسالی به میزان ۴۶ هزار تن را که در آخر خرداد ماه تخصیص یافته است در نظر گرفته شود بیش از ۲۱۰ هزار تن نهاده در این سه ماه توزیع شده است. درحالی که میانگین توزیع نهاده در سه مال اول  سال ۹۹  ماهی حدود ۴۳ هزار تن بوده است. میانگین توزیع نهاده در سه ماه ابتداء سال جاری ۷۰ تن بوده است. با توجه به شرایط خشکسالی نیازمند تامین نهاده دامی هستیم و سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی این مساله را پیگیری خواهد کرد.

وی درمورد اقدامات صورت گرفته با توجه به خشکسالی در استان افزود: در این خصوص پیگیری‌هایی از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان و وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است. این پیگیری‌ها شامل خرید دام مازاد یا خرید دام خشکسالی توسط شرکت پشتیبانی امور دام، صادارت دام زنده از جمله صادارت دام تلیسه و دام  سبک  و ....  بوده است. اما اقداماتی که تا  امروز اجرایی شده توزیع نهاده دامی ویژه خشکسالی برای دام سبک و خرید دام مازاد عشایر استان توسط شرکت پشتیبانی دام بوده است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: همچنین طرح دیگری که توسط سازمان جهاد کشاوری در استان  اجرا  می‌شود اجرای  طرح پرواربندی قراردادی با دامداران و تشکل‌ها در استان است.

داوطلب ادامه داد: در سال زراعی جاری با کاهش۶۰ درصدی بارندگی نسبت به سال زراعی گذشته باعث کاهش تولید علوفه و محصولات زراعی شده است.کمبود علوفه و افزایش قیمت آن از مشکلات جدی بخش دامداری استان بوده است.

 انتهای یپام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دام سبک و سنگین توزیع نهاده دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی توزیع شده هزار تن نهاده ویژه خشکسالی توزیع نهاده سال جاری امور دام سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مدال طلا تیراندازی با تپانچه برای ورزشکار خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، روابط عمومی هیأت ورزش‌های جانبازان و توانیابان خراسان رضوی اعلام کرد: «نسرین شاهی» در رقابت‌های تیراندازی جهانی که با حضور ۱۲۵ ورزشکار در کره جنوبی برگزار می‌شود، در بخش تپانچه بادی ۱۰ متر، با کسب رکورد توانست به عنوان قهرمانی دست یابد.   در این ماده، ورزشکار هندی دوم شد و «ساره جوانمردی» دیگر بانوی ورزشکار کشورمان نیز به عنوان سوم بسنده کرد.

دیگر خبرها

  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • کسب مدال طلا تیراندازی با تپانچه برای ورزشکار خراسان رضوی
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه