Web Analytics Made Easy - Statcounter

«شاهین فتحی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این باره توضیح داد: در این مدت ۱۵۶ مصدوم به مراکز درمانی منتقل و ۱۴۴ نفر دیگر هم به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی ادامه داد: از مجموع عملیات ها، ۱۲۵ مورد جاده ای، ۱۲۰ مورد کوهستان، ۴۱ مورد خدمات حضوری، ۲۴ مورد شهری، چهار مورد هوایی و دریایی و بقیه نیز به ریزش آوار، رعد و برق، سیل و آبگرفتگی اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران در عملیات های سه ماه اول سال این جمعیت، ۳۹۴ نیروی عملیاتی حضور داشتند و ۲۳۱ دستگاه آمبولانس نیز برای عملیات های ذکرشده، اعزام شدند.

وی همچنین در خصوص تعداد عملیات ها در شهرستان های استان نیز گفت: شهرستان شمیرانات با توجه به شرایط اقلیمی و وجود رشته کوه البرز که مقصد بسیاری از کوهنوردان است، با ۱۲۴ مورد عملیات، بیشترین تعداد را در این مدت به خود اختصاص داده است.

فتحی همچنین به ۲ عملیات طولانی امدادگران اشاره کرد و گفت که در عملیاتی که پنج روز در ارتفاعات روستای «کندعلیا» در لواسانات انجام شد، جسد کوهنوردی که مفقود شده بود، پیدا شد.

به گفته وی، در عملیات دیگری که در ارتفاعات دارآباد انجام شد امدادگران موفق شدند پس از پنج روز تلاش مستمر جان یک کوهنورد آماتور را نجات دهند.

وی با بیان اینکه در هر ۲ عملیات طولانی امدادگران جمعیت هلال احمر کوهنوردان آماتور به ارتفاعات عزیمت کرده بودند و دچار حادثه شدند، از کوهنوردان آماتور و همچنین حرفه ای خواست بصورت انفرادی به ارتفاعات صعود نکنند و قبل از عزیمت نیز ضمن همراه داشتن تجهیزات لازم و استاندارد، مسیر و محدوده تردد خود را به خانواده خود اطلاع دهند تا شاهد چنین حادثه هایی نباشیم.

برچسب‌ها سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال احمر سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال احمر هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده از سیل و آب گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از ‎امدادرسانی به ٨٠٠ نفر در حادثه سیل و آبگرفتگی طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمودی، رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به گزارش عملیات امداد ونجات در سیل و آبگرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته، گفت: ١٣ استان اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌جنوبی، خوزستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بوراحمد، مرکزی، هرمزگان و همدان متأثر از سیل و آبگرفتگی بوده است.

وی در ادامه افزود: در این مدت توسط ١۵٣ نفر از نیروهای امدادی هلال‌احمر در قالب ۴٩ تیم در ۵١ عملیات امدادی، به ٨٠٠ نفر امدادرسانی شده است.

رئیس سازمان امداد ونجات با اشاره به اینکه ٣۴ نفر در  ۴۸ساعت گذشته از خدمات اسکان اضطراری برخوردار شدند، بیان کرد: با تلاش امدادگران هلال‌احمر، ١۶ نفر به مناطق امن منتقل شدند و آب ٣٠ واحد مسکونی تخلیه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ محمودی تصریح کرد:  ٩ دستگاه چادر، ١۴۴ تخته‌پتو، ١٠۵ تخته‌موکت، ۵٢ بسته‌غذایی، ١٠٠ قوطی انواع کنسرو و ٨٩٩ کیلوگرم نایلون میان متأثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۱۵ حادثه‌دیده در بارش‌های اخیر چهارمحال و بختیاری
  • امدادرسانی هلال احمر قزوین به ۴۰ حادثه دیده در آزادراه‌های قزوین
  • امدادرسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند
  • امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده
  • نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان | امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده از سیل و آبگرفتگی
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده از سیل و آب گرفتگی