Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدحسن قدیری ابیانه» دیپلمات سابق و سفیر اسبق ایران در کشورهای مکزیک و استرالیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ درباره ویژگی‌های وزیر امور خارجه کارآمد گفت: از آنجایی که این وزیر نماینده جمهوری اسلامی ایران است، باید نقاط ضعف و قوت کشور را در ابعاد مختلف مانند نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به خوبی بشناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه علاوه بر وزیر امور خارجه، تمام دیپلمات‌های ما باید این نقاط ضعف و قوت را به خوبی بشناسند افزود: سفیر ایران در هر کشوری باید با شرایط آن جا و وضعیت سفارت ایران در آن کشور کاملا آشنایی داشته و بتواند آن‌ها را به خوبی با جمهوری اسلامی معرفی کند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه وزیر امور خارجه باید بر تحولات جهانی اشراف داشته باشد ادامه داد: تیم وزارت امور خارجه باید نقاط ضعف و قوت سایر کشورها را نیز بداند و دشمن شناس باشد. وزیری که دشمن‌شناس نباشد، کشور را دچار آسیب می‌کند. اگر فردی نتواند تفاوت میان گرگ و گوسفند را تشخیص بدهد، دچار حمله گرگ‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه نباید مرعوب دشمن باشد اظهار کرد: وزیر باید ملت خودمان را باور داشته باشد و در جهت تحقق مصالح کشور تلاش کند.

قدیری ابیانه دیپلماسی و سیاست خارجی را تقویت‌کننده ابعاد مختلف توانایی‌های کشور از جمله نظامی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانسته و ادامه داد: در حال حاضر که در جنگ اقتصادی قرار داریم، بیشتر کارکرد دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی ما باید در جهت تقویت اقتصاد و روابط اقتصادی کشور باشد.

سفیر ایران در کشورهای مکزیک و استرالیا با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید در روابط خارجی پشتیبان بخش خصوصی باشد افزود: دستگاه دیپلماسی باید به این بخش کمک و کار آن‌ها را در رابطه با کشورهای دیگر تسهیل کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این اتفاق نمی‌افتد ادامه داد: مسئولان اقتصادی سفارت‌خانه‌ها صرفا نباید از میان کارکنان وزارت امور خارجه انتخاب شوند. این وزارت‌خانه اقتصاددان پرورش نمی‌دهد بنابراین باید نیروها را از میان افراد توانمند در سطح کشور انتخاب و اعزام کنند.

قدیری ابیانه افزود: نباید هدف از اعزام نیروها به مأموریت حل مشکل مالی مأمور باشد بلکه قرار است این افراد به حل مشکلات کشور کمک کنند بنابراین افراد شاغل در سفارتخانه‌ها  باید ویژگی‌های مذکور را داشته باشند.

انتهای پیام/

فریده طهماسبی کد خبر: 1101568 برچسب‌ها دولت سیزدهم سید ابراهیم رئیسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دولت سیزدهم سید ابراهیم رئیسی وزیر امور خارجه قدیری ابیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۹۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات #فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است