Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدکاظم رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۶۰ نفر از متخصصان و صاحب نظران صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در این تشکل حضور دارند.

وی بیان کرد: جامعه تخصصی صنایع دستی استان که برای انجام کارهای پژوهشی و تبادل نظر تجربیات متخصصان این حوزه تشکیل شده نشست های خود را در مواقع ضروری با نظارت اداره کل میراث فرهنگی تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی تصریح کرد: ایجاد تشکل جامعه تخصصی صنایع دستی برای تحقق افزایش کیفیت تولید این محصولات و قابل رقابت شدن کالاهای سنتی صنایع دستی استان در عرصه های ملی و بین المللی اقدامی ارزشمند است.

وی همچنین از برنامه ریزی برای تشکیل کارگروه صنایع دستی در استان خبر داد و اضافه کرد: این کارگروه به صورت منظم و هر ماه یک بار با حضور دستگاه های اجرایی متولی در کهگیلویه و بویراحمد برپا می شود.

به گفته رحمانی نخستین کارگروه صنایع دستی استان به منظور بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی در هفته جاری برگزار می شود.

رحمانی همچنین اظهار داشت: با همکاری مسوولان دستگاه های اجرایی و نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد طرح خرید محصولات صنایع دستی به عنوان هدایای دستگاه های اجرایی به زودی در استان آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه  بسیاری از دستگاه های اجرایی برای تهیه هدایای آیین های تجلیل از کالاهای با ماندگاری کم استفاده می کنند، تصریح کرد: اهدای محصولات صنایع دستی افزون بر اهمیت مردم شناسی از نظر ماندگاری انتخاب خوبی است.

رحمانی تصریح کرد: برای حمایت از عرضه و فروش صنایع دستی ۲۵ غرفه از سوی میراث فرهنگی استان اجاره و به صورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار گرفته است.

سالانه ۲۰ هزار مترمربع انواع محصولات صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود. 

جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبد بافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.

برچسب‌ها گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا گچساران کهگیلویه و بویراحمد محصولات صنایع دستی دستگاه های اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۹۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، دکتر میعادی فر با هدف بازدید از زیر ساخت‌های فوریت‌های پزشکی و کلنگ زنی ۳ پایگاه اورژانس وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.
با حضور رئیس اورژانس کشور کلنگ ساخت ساختمان پایگاه اورژانس جاده ای آب سفید شهرستان بویراحمد با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و با مساحت ۲۴۰ و زیر بنای ۱۳۵ متر مربع به زمین زده شد.
خبر تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس