Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:26:48 GMT

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۹۵۳۱

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

هرمزگان در هفته گذشته ( ۵ تا ۱۱ تیرماه) شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های اجتماعی، سیاسی، ورزشی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش برخی از مهمترین آنها مرور می شود.

اقتصادی

طرح جامع انتقال، ذخیره‌سازی و صادرات اسید سولفوریک روز پنجشنبه گذشته با دستور رییس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانسی در بندرعباس بهره‌برداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح با هدف انتقال اسید سولفوریک از مجتمع مس سرچشمه و خاتون آباد به بندرعباس و صادرات آن از طریق ساخت ۱۰۰دستگاه واگن مخزن‌دار با ظرفیت حمل ۶۵ تن برای هر دستگاه، احداث خطوط ریلی در سایت بندرعباس به طول ۲ و هفت دهم کیلومتر و در سایت سرچشمه به طول ۲ و هشت کیلومتر، تأمین ۲۰۰ دسگاه ایزوتانک برای حمل اسید سولفوریک با ظرفیت حمل ۳۰ تن به ازای هر دستگاه از طریق خطوط ریلی اجرا شده است.

استاندار هرمزگان گفت: ۴۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سالجاری به طرح‌های کوچک و متوسط اشتغال‌زا و مشاغل خرد و خانگی در استان پرداخت می‌شود.

فریدون همتی شنبه گذشته در نشست مشترک ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی و کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان با اشاره به تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ ، افزود: این تسهیلات از محل منابع دولتی که بخشی از آن از صندوق توسعه ملی است، برای پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال پیش بینی شده است.

وی هفته گذشته در دیدار با سفیر عمان نیزخواستار فعال شدن و راه‌اندازی بازارچه‌های مشترک مرزی ایران و عمان در این استان شد و گفت: تاجران و بازرگانان ۲ کشور می‌توانند از این طریق با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در سه ماهه نخست امسال هفت معدن راکد در این استان احیا و به چرخه تولید برگشت که در همسنجی با سال گذشته ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

خلیل قاسمی چهارشنبه گذشته در خصوص تعیین تکلیف معادن راکد در هرمزگان بیان داشت: میزان سرمایه گذاری برای معادن هفت میلیارد ریال بوده که با فعال شدن این تعداد زمینه اشتغال ۸۷نفر به صورت مستقیم  فراهم شده است.

چهارشنبه گذشته طی مراسمی با حضور معاون وزیر نیرو از خدمات «حسن کهوری» مدیرعامل سابق برق منطقه ای هرمزگان قدردانی شد و «فرشاد آدینه پور» به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.

هفته گذشته از سوی استانداری هرمزگان اعلام شد: ۱۲ میلیارد ریال اعتبار از محل کمک‌های فنی و اعتباری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جبران خسارت آتش سوزی غرفه های فروش محصولات صنایع دستی زنان سرپرست خانوار بندرعباس در معبد هندوها اختصاص می یابد.

فریدون همتی عصر یکشنبه گذشته در نشستی که با حضور مدیرانی از حوزه وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین با حضور ۲۱ نفر از زنان سرپرست خانوار آسیب دیده از آتش سوزی سال گذشته در معبد هندوها برگزار شد، افزود: با پیگیری‌های فراوان از طریق برگزاری نشست های متعدد با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تلاش شد بخشی از جبران خسارت وارد شده در این حادثه از محل کمک‌های فنی و اعتباری حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جهت کمک و حمایت از این زنان سرپرست خانوار، به صورت بلاعوض پرداخت شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات تغییر کاربری یدک کش "برنا" به یک شناور چندمنظوره آتشخوار با استفاده از دانش فنی و مهندسی متخصصان داخلی و شرکت های دانش بنیان ایرانی در تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی آغاز شد.

علیرضا محمدی کرجی ران هفته گذشته به رسانه ها اعلام کرد: این اقدام در راستای افزایش ضریب ایمنی بنادر کشور، چند منظوره کردن شناورها و تجهیزات دریایی، انجام شد.

معاون درمان بیمه سلامت هرمزگان گفت: با حذف چاپ دفترچه درمان سالانه ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه در استان صرفه جویی می شود.

علی اکبر حسام هفته گذشته اظهار داشت: هزینه‌های چاپ دفترچه درمان بیمه سلامت شامل ۲ بخش در ماه یک میلیارد ریال و۴۰۰میلیون ریال بوده که یک بخش هزینه‌های برگ و بخش دوم چاپ می‌شد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: ۶۶۰ هزار تن انواع کالا در سه ماهه امسال در مجموعه بندرهای شرق هرمزگان با رشد ۲۷ درصدی تخلیه و بارگیری شد.

حمیدرضا محمدحسینی تختی روز یکشنبه گذشته به رسانه ها اعلام کرد: در مدت یادشده، ۴۲۰ هزار تن کالای غیرنفتی با جایگاه نخست صادارت محصولات کشاورزی و رشد ۵۲ درصدی این عملیات در بندر شهید باهنر جابه جا شد که به تبع آن رفت و آمد شناور در مسیرهای دریایی ۱۰۰درصد افزایش یافت.

هفته گذشته مسوولان شرکت پالایش نفت بندرعباس اعلام کردند، برای نخستین بار در کشور سقف کوره واحد تقطیر شماره ۲ این شرکت درحالی که واحد در حال فعالیت بود، با مشارکت یک شرکت دانش بنیان ترمیم شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: اگر همه شرایط مهیا باشد، شرکت زیرساخت صنایع غرب بندرعباس که تصفیه و انتقال فاضلاب بندرعباس را بر عهده دارد باید طی سه سال آینده این طرح را اجرایی کند.

امین قصمی هفته گذشته به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف انرژی در نشست با اصحاب رسانه هرمزگان افزود: برخی اظهارنظرهای قبلی مبنی بر انتقال سه ماهه فاضلاب تصفیه شده به صنایع، غیرعملیاتی و غیراجرایی است.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: با ادامه روند افزایش مصرف برق در روزهای آینده و صرفه جویی نکردن مشترکان استان ناچار به اعمال مدیریت اضطراری بار و خاموشی خواهیم بود.

مصطفی طبیبی هفته گذشته با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: البته تمام تلاش ما حفظ پایدار شبکه و جلوگیری از اعمال خاموشی است ولی در شرایط کنونی و با ادامه این روند اعمال خاموشی دور از انتظار نخواهد بود.

اجتماعی

سه شنبه گذشته ۱۰۵ پروژه بهداشتی و درمانی به ارزش افزون بر ۹۲۳میلیارد ریال با دستور ویدئو کنفرانسی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در شهرها و روستاهای هرمزگان بهره‌برداری شد.

این پروژه ها شامل یک آزمایشگاه ، ۱۳مراکز جامع سلامت شهری و روستایی ، ۹ پایگاه سلامت ، ۱۶ خانه بهداشت و ۶۶ محل زیست پزشک است.

معاون سیاسی، امنیتی و استانداری هرمزگان باتوجه به شیوع قرمز کرونایی در استان‌های جنوبی همچون هرمزگان گفت: با برگزاری نشست‌ها و هماهنگی‌های لازم با این استان‌ها جهت ایمن سازی بیشتر افراد، از هفته آینده سرعت تزریق واکسن کرونا برای جمعیت بالای ۶۰ و ۵۷ سال در استان افزایش می‌یابد.

علی رئوفی چهارشنبه گذشته در نشست شورای اطلاع رسانی استان هرمزگان افزود: به اندازه کافی و مورد نیاز واکسن کرونا برای استان‌های درگیر با این ویروس تامین شده است و بتدریج به گروه‌های مختلف تزریق می شود.

فرهنگی

تفاهم‌نامه استانداری هرمزگان و سازمان صدا و سیما برای توسعه پوشش دیجیتال و رادیویی متناسب با استانداردهای فنی این استان عصر دوشنبه گذشته با حضور رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی و فریدون همتی استاندار هرمزگان به امضا رسید.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان گفت: طرح قرآنی ۱۴۵۵همزمان با سراسر کشورآغاز شده و به مدت ۷۰ روز در کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان اجرا می شود.

حجت الاسلام احمد پهلوانی روز یکشنبه گذشته به خبرنگاران اظهار داشت: در این طرح ۷۰ آیه انتخاب شده که در این بین هر هفته یک آیه به صورت برجسته مطرح می شود که افراد به راحتی می توانند با حفظ این آیات در این طرح قرآنی شرکت کنند.

دوره مجازی حفظ صحیفه سجادیه موسسه قرآن و عترت شهید عبدالکریمی با حمایت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان یکشنبه گذشته در بندرعباس آغاز شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون سه هزار و ۳۲۴ حامی جدید درقالب پویش ایران مهربان برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین تحت پوشش این نهاد در استان جذب شده اند.

جلیل تراهی روز یکشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه ها با اشاره به اینکه پویش ایران مهربان با هدف حمایت از ایتام و فرزندان محسنین و ارتقای سرانه دریافتی آنان اجرا می شود، اظهارداشت: این تعداد حامی، حمایت بیش از ۱۶ هزار و ۲۱۵ یتیم و فرزندان محسنین را به عنوان فرزند معنوی تحت سرپرستی خود قرار دادند.

سه شنبه گذشته فراخوان برگزاری مهرواره استانی فرهنگی، هنری و ادبی «مجسمه شهر من» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان منتشر شد.

آموزش و پرورش

برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۰ چهارشنبه گذشته همزمان با سراسر کشور در هرمزگان آغاز شد که در این آزمون بیش از ۲۸ هزار دانش آموز در چهار رشته تحصیلی هنر، علوم تجربی و ریاضی، علوم انسانی  با هم به رقابت پرداختند و برگزاری آزمون زبان های خارجی نیز در روز ۱۲ تیرماه است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: روند ثبت نام سرویس مدارس استان در سامانه سپند تا پایان مردادماه ۱۴۰۰ انجام شود تا والدین با کمترین دغدغه خاطر در اول شهریورماه با مراجعه به این سامانه نسبت به انتخاب شرکت سرویس دهنده رفت وآمد دانش آموزان خود اقدام نمایند.

ایرج بیت اللهی شنبه گذشته در نشست کارگروه ماده ۱۸(سرویس مدارس) استان هرمزگان افزود: گام نخست در اجرایی شدن سرویس مدارس، ثبت نام شرکت‌های حمل ونقل در سامانه سپند و معرفی شرکت‌های صلاحیت دار است که تا ۲۰ تیرماه سالجاری به انجام خواهد رسید و در ادامه ثبت نام رانندگان در این سامانه انجام خواهد شد.

انتظامی، نظامی، دفاعی، قضایی

شنبه گذشته همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر(۲۶ژوئن) بیش از ۱۶ تن مواد مخدر غیر داروئی شامل حشیش ، شیشه و هروئین با حضور مسوولان و مدیران ارشد استانی در بندرعباس به آتش کشیده شد.

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان در مراسم به آتش کشیدن این مواد گفت: این مراسم به مناسبت سالروز جهانی مبارزه باسوء مصرف و قاچاق مواد مخدر ، همزمان در دو استان هرمزگان و سیستان اجرا می شود.

مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان گفت: به مناسبت هفته قوه قضاییه ۶ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان با بدهی بیش از ۴۵ میلیارد ریال از زندان های استان آزاد شدند.

 احمد مرادی نژاد روز دوشنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: آزادی این تعداد زندانی با کمک ستاد مردمی دیه از طریق پذیرش اعسار تقسیط، تسهیلات بانکی و گذشت شاکیان صورت گرفت.

هفته گذشته به مناسبت هفته قوه قضاییه کلینیک داوری خانه صنعت و معدن و تجارت هرمزگان روز سه شنبه به منظور حمایت قضایی از تولید در استان افتتاح و راه اندازی شد.

حوادث

ناظر گمرکات هرمزگان گفت: معاون فنی گمرک شهید رجایی بندرعباس دوشنبه شب مورد «سوء قصد» قرارگرفت و هم اکنون در بیمارستان بستری است.

ابوالفضل اکبرپور روز سه شنبه گذشته اعلام کرد: اجرای کامل مقررات و همچنین برخورد با  سودجویی های فراقانونی طی دو سال گذشته منجر به قطع رانتها و سو استفاده ذی نفعان خاص شده بود که ظاهرا این بار برای نیل به اهداف خود از برخورد فیزیکی و حمله مستقیم به مرزبانان اقتصادی استفاده شده است.

جانشین قرارگاه پلیس راه هرمزگان گفت: بر اثر تصادف سمند گازوییل با ۲ دستگاه تانکر حامل گاز در جاده بندرعباس به میناب، راننده خودرو سواری در آتش سوخت.

سرهنگ اسماعیل تنها روز پنجشنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا افزود: این حادثه ساعت ۵:۲۰بامداد امروز و در مجاورت روستای چاه فعله بندرعباس رخ داد که منجر به بسته شدن جاده شد.

ورزشی

رقابت های هندبال ساحلی باشگاه‌ها و دسته های آزاد بانوان منطقه جنوب کشور که هفته گذشته به میزبانی کرمان برگزار شد، با قهرمانی تیم آذرخش بندرعباس به پایان رسید.

هفته گذشته کاراته کاهای شهرستان بندرعباس ۱۸ نشان اول تا سوم نخستین دوره مسابقه مجازی بین المللی کاراته سبک شیتوریو ایران را کسب کردند.

قاسم رنجبریان رییس هیات فوتبال هرمزگان هفته گذشته با حکم رییس فدراسیون فوتبال به عنوان عضو کمیته فوتبال ساحلی کشور انتخاب شد.

محمدامین دهقان زاده بسکتبالیست هرمزگانی و عضو تیم کاله مازندران هفته گذشته به همراه تیم ملی جوانان کشور عازم رقابتهای جهانی لتونی شد.

تیم آیندگان هرمزگان در هفته پنجم مرحله پایانی لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور یکشنبه شب گذشته در سالن غدیر تهران به مصاف پاس تهران رفت و با نتیجه پنج بریک بازی را به حریف خود واگذار کرد.

رضا نظری با کسب‌ رای موافق تمامی اعضای مجمع هیات اسکیت استان هرمزگان به مدت چهار سال به عنوان رییس‌ این هیات‌ انتخاب شد.

مجمع انتخابات رییس‌ هیات اسکیت هرمزگان سه شنبه گذشته با حضور بهمن محمدرضایی رییس فدراسیون اسکیت، محمود رضا امیاری مدیرکل ورزش وجوانان هرمزگان، خیر نیا عضو هیات رییسه و اعضای مجمع در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان این استان برگزار شد که در این مجمع رضا نظری توانست با کسب ۱۳ رای موافق تمامی  عضو مجمع عهده‌دار این سکان شود.

برچسب‌ها مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان اخبارنامه پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان گردشگری و صنایع دستی شنبه گذشته در نشست چهارشنبه گذشته استان هرمزگان سه شنبه گذشته شنبه گذشته هفته گذشته میراث فرهنگی میلیارد ریال یکشنبه گذشته هرمزگان گفت رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد

در پی تصمیم عربستان سعودی برای افزایش قیمت فروش نفت خود به اکثر مناطق جهان در ژوئن، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۳۴ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۴ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۷۸ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه رسید.

عربستان سعودی، قیمت فروش رسمی نفت خود به آسیا، شمال غربی اروپا و مدیترانه را در ژوئن، افزایش خواهد داد که منعکس کننده انتظارات برای تقاضای قوی در تابستان امسال است.

وارن پاترسون، مدیر تحقیقات کالای شرکت آی‌ان‌جی در این باره گفت: قیمت نفت پس از این که هفته گذشته تحت تاثیر فروکش تنش‌های ژئوپلیتیکی، بیش از ۷.۳ درصد سقوط کرد، هفته معاملاتی جاری را با افزایش آغاز کرد. این افزایش پس از اقدام عربستان سعودی در افزایش قیمت فروش رسمی نفت خود به اکثر مناطق جهان در بحبوحه محدود شدن عرضه در سه ماهه جاری، روی داد.

در چین که بزرگترین واردکننده نفت در جهان است، فعالیت بخش خدمات برای ششمین ماه متوالی، به روند توسعه ادامه داد و رشد سفارش‌های جدید، سرعت گرفت و اعتماد تجاری، رشد قوی را تجربه کرد و امیدواری به احیای اقتصادی پایدار، تقویت شد.

هفته گذشته که سرمایه‌گذاران به هضم آمار اشتغال ضعیف آمریکا و ارزیابی زمان احتمالی کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو پرداختند، هر دو شاخص، شدیدترین کاهش هفتگی را در سه ماه گذشته تجربه کردند و نفت برنت بیش از هفت درصد و وست تگزاس اینترمدیت، ۶.۸ درصد کاهش هفتگی را به ثبت رساندند.

نرخ ریسک ژئوپلیتیکی در قیمت نفت هم با برگزاری مذاکرات برای آتش‌بس در غزه، ضعیف شده است.

با این حال، چشم انداز توافق در روز یکشنبه، ضعیف به نظر رسید زیرا حماس بر خواسته خود برای پایان یافتن جنگ در قبال آزادی اسرا، تاکید کرد و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، کاملا آن را رد کرد.

تونی سایکامور، تحلیلگر بازارهای شرکت آی‌جی اظهار کرد: این خبر که رژیم صهیونیستی، پیش می‌رود و عملیات خود در رفح را گسترش می‌دهد، ممکن است به توافق آتش بس احتمالی، ضربه بزند و تنش‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه را که ظاهرا فروکش کرده بود، دوباره برانگیزد.

بر اساس گزارش رویترز، در سیگنالی از محدودتر شدن عرضه، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکایی در هفته گذشته، برای دومین هفته متوالی، شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز طبیعی را کاهش دادند. دکل‌های حفاری نفت، هفت حلقه کاهش یافت و به ۴۹۹ حلقه رسید که بزرگترین کاهش هفتگی از نوامبر سال ۲۰۲۳ بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسایی باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • شناسایی و انهدام باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • مدرسه پسرانه سما شعبه یک بندرعباس، روز معلم را جشن گرفت
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • پیست موتورسواری بندرعباس غیراستاندارد و حادثه‌آفرین ‌است
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز