Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهادهای بهداشتی اسپانیا از افزایش چشمگیر آمار مبتلایان روزانه به ویروس کرونا خبر داده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

مخالفت رئیس دفتر مرکل با لغو همه محدودیت‌ها برای واکسینه شده‌ها

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که "هلگا براین"، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان لغو کامل محدودیت ها برای افراد کاملا واکسینه شده را تا زمان بالا رفتن آمار واکسینه شده ها در کشور رد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعمال یک قرنطینه مجدد برای مهار کرونا در پاییز آینده را رد کرد و استفاده از راهکارهای جدید را لازم دانست.

جمهوری چک هم به دلیل نگرانی درباره شیوع ویروس های جهش یافته هندی محدودیت ها برای ورود مسافران به این کشور را تشدید می کند.

افزایش چشمگیر آمار مبتلایان در اسپانیا

وزارت بهداشت اسپانیا هم از ابتلای 12345 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 8 مرگ کرونایی جدید خبر داده که دلیل این افزایش چشمگیر آمار مبتلایان شیوع ویروس دلتا عنوان شده است.

این در حالی است که سرعت کمپین واکسیناسیون سراسری در اسپانیا بالا بوده و تقریبا 38 درصد مردم این کشور کاملا علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

ترس اکثر شهروندان آلمانی از شعله ور شدن مجدد آتش کرونا

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی نگران شعله ور شدن مجدد آتش کرونا و محدودیت های دراز مدت هستند.

نتیجه جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که بر خلاف تابستان سال 2020 اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی نگرانند که در سال جاری دوباره کرونا شعله ور شود. شمار افرادی هم که نگران محدودیت گسترده و دراز مدت در آزادی ها هستند هم در حال افزایش است.

بر اساس نظرسنجی که توسط موسسه اینفراتست دیامپ انجام شده است در حالی که در تابستان سال گذشته حدود 50 درصد شهروندان نگران شعله ور شدن مجدد کرونا بودند در حال حاضر 62 درصد آلمانی ها نگران این مسئله هستند.

در عین حال عامل تعیین کننده درشرایط فعلی ویروس دلتا است که در بسیاری کشورها از جمله پرتغال، روسیه و انگلیس در حال گسترش است و منجر به قواعد سختگیرانه سفر همچنین برای آلمانی ها هم شده است.

در عین حال نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که در حال حاضر تنها 27 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی از ابتلای خود و اعضای خانواده به کرونا می ترسند. در فوریه سال جاری میلادی 44 درصد از شهروندان این نگرانی را داشتند.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد در حالی که در دسامبر سال گذشته که جمهوری فدرال آلمان عمیقا در موج دوم کرونا گرفتار شده بود 37 درصد نگران محدود شدن حقوق آزادی در دراز مدت بودند در حال حاضر 46 درصد در این باره ابراز نگرانی کرده‌اند.

در این میان بخصوص نگرانی درباره محدودیت های طولانی مدت در بین طرفداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان بالا است و 71 درصد در این باره ابراز نگرانی کرده‌اند. در بین طرفداران حزب لیبرال دموکرات 51 درصد و در بین طرفداران حزب چپ 45 درصد در این باره ابراز نگرانی کرده بودند. کم ترین نگرانی در این باره در بین طرفداران حزب سبز آلمان ( 28 درصد) وجود داشت.

بازگشت ممنوعیت‌های تردد شبانه در پرتغال

در پرتغال هم به دلیل شیوع گسترده ویروس دلتا در بسیاری مناطق ممنوعیت ترددهای شبانه از ساعت 23 گزارش شده است. به گفته دولت این محدودیت ها شامل کشور پرتغال هم می شود.

یکی از وزرای کابینه دولت پرتغال اعلام کرده : ما نمی توانیم تحت هیچ شرایطی ادعا کنیم که این پاندمی تحت کنترل درآمده است.

سرعت بالای ابتلاهای جدید به کرونا در انگلیس

در انگلیس هم شمار مبتلایان جدید به کرونا به سرعت در حال افزایش است و روز گذشته نهادهای بهداشتی این کشور 27989 مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کردند. در انگلیس ویروس دلتا به سرعت در حال گسترش است و در دوره زمانی بین 25 ژوئن و اول جولای موارد ابتلا به این ویروس تقریبا 72 درصد افزایش پیدا کرده است. 22 نفر دیگر هم در ارتباط با آن جان خود را از دست داده‌اند.

توریسم اسپانیا آرام آرام از زیر بار کرونا قد راست می‌کند

توریسم در اسپانیا آرام آرام از زیر بار کرونا قد راست می کند. شمار توریست های خارجی در ماه می به 1.36 میلیون نفر افزایش پیدا کرد بعد از اینکه یک سال پیش به دلیل محدودیت های جدید به صفر رسیده بود. این خبر را دفتر آمار ملی اسپانیا اعلام کرد. به این ترتیب شمار توریست ها بعد از کاهش محدودیت های سفر در ماه آوریل بیش از دو برابر شده ولی همچنان 83 درصد زیر سطح قبل از بحران در ماه می سال 2019 است. توریسم یک منبع درآمد کلیدی برای اقتصاد اسپانیا است.

تداوم روند کاهشی مبتلایان در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از ابتلای 649 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید به ازای هر صد هزار نفر به 5 مورد کاهش پیدا کرد. 69 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان با وجود گسترش دلتا واکسیناسیون همه کودکان را توصیه نمی کند.

بیشترین قربانیان روزانه کرونا در کل دوره اپیدمی در روسیه افزایش ترس آلمانی‌ها شعله‌ور شدن مجدد آتش کرونا و تداوم محدودیت‌ها نگاهی به وضعیت کرونا در ترکیه؛ نیاز به دوز سوم از کجا آمد؟ رکورد جدید ابتلای روزانه به کرونا در روسیه و آغاز واکسیناسیون مجدد شهروندان کرونا در جهان/ فوت 2127 برزیلی در 24 ساعت گذشته + جدول تغییرات

کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان (استیکو) با وجود شیوع ویروس دلتا که بسیار مسری تراز گونه های دیگر است هیچ دلیلی برای توصیه برای واکسیناسیون عمومی کودکان نمی بیند.

رئیس این نهاد بهداشتی در آلمان اعلام کرده که در حال حاضر هیچ دلیلی برای تغییر عجولانه رویکرد ما وجود ندارد. استیکو واکسیناسیون همه کودکان 12 تا 17 سال را ضروری ندانسته و تنها این امر را برای کودکان دارای بیماری های زمینه ای سخت توصیه می کند.

البته وزیر بهداشت آلمان این توصیه استیکو را رد می کند و بر این عقیده است که باید هماهنگی بین علم و سیاست بهبود یابد تا مردم احساس ناامنی نکنند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 2,664 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 29 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 27,989 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 22 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 882 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 21 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در عرض 24 ساعت 12,345 نفر به کرونا مبتلا شده و 8 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,777,965 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 111,111 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 4,828,463 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 128,162 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,260,788 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,587 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,821,305 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 80,883 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند. 

در آلمان هم تا به حال 3,736,940 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 91,530 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اروپا ویروس کرونای جدید ویروس کرونا اروپا ویروس کرونای جدید ویروس کرونا نفر به کرونا مبتلا شده اند شعله ور شدن مجدد نشان می دهد جدید به کرونا عرض 24 ساعت واکسینه شده داده اند حال حاضر محدودیت ها ویروس دلتا تا به حال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۹۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟

تحقیقات نشان می‌دهد که بودجه نظامی کشورهای اروپایی از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ میلادی ۱۶ درصد افزایش یافته است. بر اساس داده‌های موسسه بین‌المللی تحقیقات برای صلح، موسوم به «سیپری»، بودجه نظامی کشورهای اروپای مرکزی و غربی اکنون بیشتر از سال آخر جنگ سرد است.

به گزارش ایسنا، بصیرت نوشت:تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که بودجه نظامی کشورهای اروپایی از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ میلادی ۱۶ درصد افزایش یافته که این رقم یک رکورد جدید در سه دهه گذشته است. بر اساس داده‌های موسسه بین‌المللی تحقیقات برای صلح، موسوم به «سیپری»، بودجه نظامی کشورهای اروپای مرکزی و غربی اکنون بیشتر از سال آخر جنگ سرد است. داده‌های این تحقیقات جدید نشان می‌دهند که اروپا از آغاز سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش هزینه‌های نظامی بوده که این رقم در سال ۲۰۲۳ به مجموع ۵۵۲ میلیارد یورو رسیده است.
افزایش ۱۶ درصدی بودجه نظامی کشورهای اروپایی در این بازه زمانی بیشتر از هزینه دفاعی این کشورها در سال ۲۰۲۲ و ۶۲ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۴ است که رقمی معادل ۳۳۰ میلیارد یورو بود. رسانه‌های غربی مانند یورونیوزو دویچه وله، این افزایش تصاعدی را ناشی ازتهدیدات روسیه و جنگ اوکراین قلمداد می‌کنند، حال آنکه صادرات تسلیحاتی کشورهای اروپایی از واردات آن‌ها پیشی گرفته و همین مسئله، نشان می‌دهد که اساسا جنگ اوکراین بهانه‌ای بیش نیست! به عبارت بهتر، شرکت‌های تسلیحاتی در اروپا مشغول سوداگری با خون شهروندان دیگر کشورهای دنیا به بهانه جنگ هستند. جنگی که اروپا در کنار آمریکا به استمرار آن اصرار می‌ورزد.

بهانه‌جویی‌های مضحکانه
همه کشورهای اروپایی عضو ناتو به جز یونان، ایتالیا و رومانی هزینه‌های نظامی خود را در سال ۲۰۲۳ افزایش داده‌اند. لورنزو اسکارازاتو، مشاور تحقیقاتی سیپری به یورونیوز گفت از زمانی که روسیه در سال ۲۰۱۴ کریمه را به خاک خود ضمیمه کرد، هزینه نظامی اروپا هر سال افزایش یافته است. اقدام روسیه در ضمیمه کردن کریمه به خاک خود و همچنین حمله نظامی به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، دولت‌های اروپایی را بر آن داشت تا بودجه دفاعی خود را با سرعتی بی‌سابقه افزایش دهند. اسکارازاتو گفت: «شکی نیست که در سال ۲۰۲۳، عامل اصلی افزایش هزینه‌های نظامی اروپا، تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین بوده است.»
اگر ادعای اسکارازاتو درست باشد، قاعدتا باید شاهد انباشت تسلیحات در اروپا و عدم صادرات آن‌ها به نقاط دیگر جهان (خصوصا از سال ۲۰۲۱ تا کنون) باشیم، اما آمار و مستندات چنین چیزی را نشان نمی‌دهد!

رشدی که متعارف نیست
در سال ۲۰۲۳، بریتانیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بیشترین هزینه نظامی را نسبت به تولیدات ناخالص داخلی داشته است. این کشور رقمی معادل ۲.۳ درصد تولید ناخالص داخلی را صرف هزینه‌های نظامی کرده است. وزارت دفاع بریتانیا در سال جاری میلادی اعلام کرد که این رقم را به ۲.۵ درصد افزایش خواهد داد. آلمان نیز بودجه نظامی خود را از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۲۳ به میزان ۴۸ درصد افزایش داده است. در سال ۲۰۲۲، دولت آلمان متعهد شد که دو درصد از تولید ناخالص ملی، حد نصاب تعیین‌شده از سوی ناتو را به امور دفاعی اختصاص دهد. داده‌های تحقیقات جدید سیپری نشان می‌دهند که بودجه نظامی لهستان نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از دو برابر شده است. این کشور در سال ۲۰۲۳ رقمی معادل ۳.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه‌های دفاعی کرده است که هنوز از هدف اعلام شده ۴ درصدی‌اش فاصله دارد. لهستان مدت‌هاست که افزایش هزینه‌های دفاعی و امنیتی خود را به بهانه «نگرانی از حمله روسیه به کشورهای اروپایی عضو ناتو» در اولویت قرار داده است.

جایگاه فرانسه و اروپا در ترویج جهانی جنگ و خشونت
ایالات متحده و فرانسه در حال حاضر بر صادرات تسلیحات جهانی تسلط دارند و واشنگتن بین سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۸ و ۲۰۱۹-۲۰۲۳ صادرات خود را ۱۷ درصد و پاریس ۴۷ درصد در مدت مشابه افزایش داده‌اند. ایالات متحده به تنهایی مسئول ۴۲ درصد از کل صادرات تسلیحات جهانی بود و بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ به ۱۰۷ کشور تسلیحات ارسال کرد که بیش از هر صادرکننده بزرگ دیگری بوده است. از سوی دیگر، افزایش صادرات تسلیحات فرانسه عمدتا به دلیل تحویل هواپیماهای جنگی به هند، قطر و مصر بوده است. همان گونه که مشاهده می‌شود، این کشورها در محدوده جغرافیایی اروپا قرار ندارند و ارتباطی نیز با فرامتن و متن جنگ اوکراین ندارند! فرانسه برای اولین بار در فهرست بزرگترین صادرکنندگان تسلیحات در جهان از روسیه جلوتر ایستاد و در رتبه دوم قرار گرفت و روسیه در رتبه سوم قرار گرفت. بیشترین سهم صادرات تسلیحات فرانسه با ۴۲ درصد به کشورهای آسیایی و اقیانوسیه و همچنین ۳۴ درصد به کشورهای خاورمیانه اختصاص داشته است.

بزرگترین دریافت کننده صادرات تسلیحات فرانسه هند بود که نزدیک به ۳۰ درصد از کل صادرات را به خود اختصاص داده. هند بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ بزرگترین واردکننده تسلیحات در جهان بود اگرچه تامین‌کننده اصلی آن روسیه است که ۳۶ درصد از کل واردات آن را به خود اختصاص داده است. کاتارینا جوکیچ، محقق در SIPRI می‌گوید: «فرانسه از فرصت تقاضای قوی جهانی برای تقویت صنعت تسلیحات خود از طریق صادرات استفاده می‌کند. فرانسه به ویژه در فروش هواپیماهای جنگی خود در خارج از اروپا موفق بوده است.»
همان گونه که مشاهده می‌کنیم، فرانسوی‌ها، ژرمن‌ها و انگلیسی‌ها نوعی رقابت پنهان را بر سرکاسبی با خون شهروندان سایر نقاط دنیا و حتی شهروندان اوکراینی آغاز کرده اند. بی دلیل نیست که اتحادیه اروپا بر استمرار جنگ اوکراین اصرار می‌ورزد، زیرا در صورت ایجاد صلح و ثبات واقعی در نظام بین الملل، از جمله در اوکراین، اساسا جایی برای سوداگری شرکت‌های تسلیحاتی با خون شهروندان کشورهای گوناگون باقی نخواهد ماند.

نتیجه‌گیری

در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا هم شاهد افزایش صادرات تسلیحاتی خود در سه سال گذشته بوده به طوری که صادرات این کشور ۸۶ درصد رشد کرده است. اروپای غربی همراه با ایالات متحده ۷۲ درصد از کل صادرات تسلیحات در سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده‌اند، در حالی که اروپا به تنهایی مسئول حدود یک سوم صادرات جهانی تسلیحات از جمله حجم زیادی از صادرات به خارج از منطقه بوده است. در مجموع پنج کشور اروپایی، به استثنای روسیه، در میان ۱۰ صادرکننده برتر جهان قرار گرفتند که شامل فرانسه (مقام دوم)، آلمان (مقام پنجم)، ایتالیا (مقام ششم)، بریتانیا (مقام هفتم) و اسپانیا (مقام هشتم) می‌شود. همه این کشورها عضو پیمان آتلانتیک شمالی بوده و درجنگ اوکراین به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشارکت دارند، اما صادرات خود را نه به میدان نبرد در کی یف، بلکه به دیگر نقاط دنیا معطوف کرده اند. ترویج خشونت و ناامنی در نظام بین الملل از سوی اتحادیه اروپا، از یک راهبرد پنهان، تبدیل به یک راهبرد آشکار شده است..

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟