Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@13:07:08 GMT

مشکلات بی پایان تولیدکننده مرغ گوشتی در قروه

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۹۸۰۴

مشکلات بی پایان تولیدکننده مرغ گوشتی در قروه

فرشاد رمضانی یکی از ده‌ها تولیدکننده مرغ گوشتی در قروه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: از ۱۵ سال پیش با سرمایه شخصی و دریافت تسهیلات بانکی یک واحد تولید مرغ گوشتی ۳۰ هزار قطعه‌ای در روستای آقبلاغ راه‌اندازی کردم و به طور میانگین برای ۵ نفر اشتغالزایی ایجاد شد.

این تولیدکننده مرغ گوشتی در ادامه تصریح کرد: میانگین تولید تا عرضه مرغ گوشتی ۴۵ روز است که وزن هر قطعه آن زمانی مناسب مصرف کننده است که کمتر از ۲ کیلوگرم باشد با این وجود برخی دستگاه‌های متولی اعلام کرده است هیچ مرغی تولید شده ای نباید در بازار قروه کمتر از ۷۰ روز وزن‌گیری وارد بازار مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به قوانین وضع شده برای مرغداری‌های گوشتی قروه اذعان داشت: پرورش مرغ ۷۰ روزه برای تولیدکننده علاوه بر صرف هزینه‌های نگهداری و تامین نهاده‌های طیور، نیازمند داروهای آنتی بیوتیک ناشی از اضافه وزن مرغ است.

وی گفت: با این وجود به دلیل نبود داروی آنتی‌بیوتیک طیور در بازار از نمونه مشابه انسانی آن استفاده می‌شود که مصرف‌کننده در طولانی مدت با مصرف گوشت چنین مرغ‌هایی با بیماری‌های مختلف مانند انواع سرطان‌ها مواجه می‌شود.

رمضانی با اشاره به وضعیت نهاده‌های طیور عرضه شده در بازار قروه اظهار داشت: نهاده‌های طیور به اندازه کافی در بازار قروه وجود ندارد و تولیدکننده مرغ گوشتی باید آن را با هر کیلوگرم ۵ تا ۱۰ هزار تومان از بازار آزاد تهیه کند، چنین شرایطی موجب شده که دستگاه‌های نظارتی علیه صاحبان مرغداری موضع‌گیری کنند و آنرا نوعی قاچاق نهاده‌های طیور قلمداد می‌کنند.

این تولیدکننده در ادامه افزود: در هر دوره ۴۵ روزه بیش از ۶۰ تن مرغ گوشتی تولید می‌شود که به دلیل نبود کشتارگاه در قروه، اداره صمت قروه چند خریدار را به تولیدکنندگان مرغ برای خرید معرفی کرده که این افراد نیز به صورت سلیقه‌ای مرغ را خریداری می‌کنند، چنین شرایطی موجب شده بازار مناسبی برای عرضه مرغ گوشتی در قروه وجود نداشته باشد.

رمضانی در مورد شرایط فعلی تولید مرغ گوشتی در قروه گفت: با ۱میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در هر دوره می‌توان ۲۰۰ میلیون تومان سود خالص به دست آورد اما با توجه به شرایط به وجود آمده که ناشی از کم کاری مسئولان است روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ قطعه تلفات مرغ در این واحد تولیدی داریم که با احتساب کلی در هر دوره تولید ۶۰۰ میلیون تومان ضرر می‌کنیم.

وی با اشاره به شرایط تعیین شده از سوی اداره جهاد کشاورزی شهرستان قروه برای نحوه جوجه‌ریزی نیز اظهار داشت: جهادکشاورزی شهرستان قروه یک شرکت تولیدکننده جوجه‌های چند روزه در شمال کشور را به صاحبان واحدهای مرغداری معرفی کرده و اجازه خرید از سایر شهرهای کشور را نمی‌دهد این در حالی است که این نوع جوجه‌ها تحمل گرمای  قروه را ندارد و در مقابل بسیاری از بیماری‌های طیور ضعیف هستند.

رمضانی تنها راه برون‌رفت از رکود بازار مرغ گوشتی را صادرات این محصول به سایر شهرها و استان‌های کشور می‌داند چرا که مازاد مصرف شهرستان قروه در واحدهای مرغداری تلف می‌شود و به جای سوددهی ضررهای جبران‌ناپذیری به همراه دارد.

گفتنی است، پیگیری‌های خبرنگار فارس در قروه نشان می‌دهد چندین واحد تولیدی مرغ گوشتی در این شهرستان به دلیل عدم حمایت از سوی دستگاه‌های متولی تعطیل شده و یا در حال تعطیلی است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶

منبع: فارس

کلیدواژه: مرغ گوشتی تولید قروه مصرف تولیدکننده مرغ گوشتی نهاده های طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۹۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: پروژه بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان فاز به فاز در حال اجرا است و تلاش می‌کنیم که کل پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین ماه‌آورپور امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید شهردار از پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان اظهار کرد: پروژه‌ای که امروز بازدید شد تحت عنوان «بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان» شامل چند مجموعه از جمله گل‌های سرشاخه، گل‌های باغ و باغچه و آپارتمانی، مجموعه بزرگ بازار پرندگان زینتی و محله فردا (متعلق به کودکان) است.

وی افزود: این پروژه فاز به فاز در حال اجرا است و تلاش می‌کنیم که کل پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سالن سرشاخه و وسایل جانبی کشاورزی شامل گلدان و ادوات کشاورزی، کود و سم و سایر مجموعه‌ها آماده است، تصریح کرد: در معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان تصمیم‌گیری می‌شود که پروژه فاز به فاز به بهره‌برداری برسد یا به‌صورت کلی انجام شود.

کد خبر 748480

دیگر خبرها

  • فرآیند پرورش میلیون‌ها کبوتر گوشتی توسط چینی‌ها (فیلم)
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • تورم پیش‌نگر در سراشیبی
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳