Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از آغاز اقدامات مربوط به ممانعت از هدف قرار گرفتن دکل‌های برق در این کشور خبر داد و به اتاق عملیاتی که به همراه وزارت برق و با مشارکت همه نیروهای اعم از ارتش، پلیس و حشد شعبی تشکیل شده است، اشاره کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شفق نیوز، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که خط انتقال برق در منطقه « الدبس» در استان کرکوک از مدار خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع عراقی بیان کرد: خط انتقال برق «ملا عبدالله» در کرکوک از مدار خارج شده و سبب ایجاد خاموشی در منطقه «دبس» شده است.

ناکام گذاشتن حمله به دکل برق در صلاح الدین عراق

از سوی دیگر اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از خنثی سازی انفجار دکل برق  در تکریت استان صلاح الدین خبر داد و اعلام کرد: بمب و جلیقه انفجاری در کنار یکی از دکل‌های انتقال برق در این روستا کارگذاشته شده بود که از سوی واحد خنثی کننده بمب و جلیقه انفجاری، خنثی شد.

تشکیل اتاق عملیات ویژه

« تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از آغاز اقدامات مربوط به ممانعت از هدف قرار گرفتن دکل‌های برق در این کشور خبر داد و گفت: فرماندهی عملیات مشترک عراق، اتاق عملیاتی را به همراه وزارت برق و با مشارکت همه نیروهای امنیتی اعم از ارتش، پلیس، حشد شعبی، تشکیل داده است.

وی افزود: نیروهای امنیتی طرح‌های ویژه را با مشارکت پهپاد و بالگردهای ارتش شروع کرده است. دکل‌ها و مناطقی که مورد هدف قرار گرفته، مشخص شده است.

الخفاجی گفت: نیروهای امنیتی سلسله اقدامات و احتیاطات لازم را به منظور ممانعت از هدف قرار گرفتن دکل‌های برق از سوی تروریست‌های داعش به کار گرفته‌اند.

وی از شهروندان عراقی خواست که با نیروهای امنیتی عراق نهایت همکاری را داشته باشند و اطلاعات لازم را که در پیگرد تروریست‌ها، سهیم است را ارائه دهند.

اولین بیانیه کمیته ویژه بحران برق عراق

از سوی دیگر کمیته  ویژه بحران برق در عراق که به دستور نخست وزیر این کشور برای رسیدگی به وضعیت برق این کشور تشکیل شده است، اولین بیانیه خود را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است که کمیته مذکور به محض صدور حکم نخست وزیری، فعالیت خود را آغاز و اقدامات عملی برای رویارویی با بحران پیش آمده را آغاز کرد و همه ملزومات مالی و فنی و لجستیک و امنیتی برای وزارت برق جهت رفع فوری مشکل را فراهم کرده است.

کمیته مذکور بیان کرد: تکنسین‌های وزارت برق توانستند در زمانی کوتاه مشکل پیش آمده را برطرف و تلاش‌های شبانه روزی آنها برای راه اندازی همه واحدهای تولید برق تا رسیدن به سقف تولید 18500 مگاوات برق ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است: در حال حاضر برق اکثر نقاط کشور وصل شده و مناطق باقی مانده نیز تا چند ساعت آینده به شبکه برق وصل خواهند شد.

همزمان وزارت نفت عراق نیز خبر داد که اجرای دستور نخست وزیر برای افزایش سهمیه سوخت ژنراتورهای برق از 25 لیتر به 35 لیتر آغاز شده است.

یادآور می‌شود که در پی قطع سراسری برق در عراق، دفتر نخست‌وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای رسمی از پیگیری مستقیم موضوع توسط شخص نخست‌وزیر و تصمیمات جدید در این باره خبر داد.

به موجب این بیانیه یک کمیته بحران برای حل مشکل در بغداد و دیگر استان‌ها به ریاست نخست‌وزیر و عضویت وزرای برق، نفت، دارایی، کشور، دبیر کل هیئت دولت و مدیر دفتر نخست‌وزیر و رئیس دستگاه امنیت ملی تشکیل می‌شود.

این کمیته مأمور اقدامات فوری برای ازسرگیری خدمات برق و تأمین فوری همه‌گونه حمایت مالی، فنی و لجستیک و امنیتی برای وزارت برق و همچنین مشارکت دادن استان‌داری‌ها در موضوع تولید و توزیع برق است.

این کمیته همچنین مأمور شده که همه انشعاب‌های غیر قانونی را شناسایی و برطرف و عاملان آنها را جریمه کند.

از دیگر وظایف تعیین شده برای این کمیته افزایش تلاش‌ها برای استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و بومی کردن صنایع آن و وارد کردن بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بخش برق است.

این کمیته در ماه‌های ژوئیه و اوت اوج فعالیت خود را دارد و در ماه‌های بعدی نیز به جلسات خود ادامه می‌دهد و تصمیمات آن با رأی اکثریت تصویب می‌شود.

از نیمه شب گذشته سراسر عراق شاهد قطعی کامل برق بوده است. از ساعاتی پیش برخی استان های عراق خبر دادند که روند تأمین خدمات برق از سر گرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروهای امنیتی اتاق عملیات هدف قرار دکل های برق وزارت برق نخست وزیر دکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۰۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، آزادسازی خرمشهر در ۳ خرداد سال ۱۳۶۱ش از رخداد‌های مهمِ جنگ ایران و عراق است. این شهر پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط ارتش حزب بعث عراق به‌دست نیرو‌ها و رزمندگان ایرانی آزاد شد. 
خرمشهر، اولین شهری بود که مورد تهاجم عراقی‌ها قرار گرفت. این شهر، علی‌رغم ۳۴ روز مقاومت و تلاش رزمندگان و مردم، سرانجام در ۴ آبان سال ۱۳۵۹ش، به اشغال ارتش بعثی عراق درآمد.
در فاصله ماه‌های مهر تا دی ۱۳۵۹ش، پس از سقوط خرمشهر، نزدیک به سه ماه عملیات‌هایی برای آزادسازی شهر از طرف ارتش، سپاه پاسداران و نیرو‌های مردمی انجام شد، اما نتیجه مؤفقیت‌آمیزی حاصل نشد.
 پس از ماه‌ها تصرف و اشغال شهر، در نهایت در طی عملیات گسترده‌ای با نام عملیات «بیت المقدس» که ۲۵ روز به طول انجامید و در چهار مرحله اجرا شد، شهر به محاصره کامل نیرو‌های ایرانی درآمد و پس از انهدام قوای عراقی و اسارت شماری از نیرو‌های آن، در ۳ خرداد سال۱۳۶۱ش خرمشهر به‌طور کامل آزاد شد و پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز مسجد جامع این شهر به اهتزاز درآمد.
به همین مناسبت تنی چند از فرماندهان عملیات بیت المقدس برای دانشجویان افسری این عملیات را تشریح کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • شرایط جسمی و روانی زنان باید مورد توجه ویژه باشد
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • چگونه عملیات بیت المقدس موفق شد؟
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه