Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@06:34:09 GMT

برای ساختمان‌های فاقد مجری هم پایان‌کار صادر شود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۰۳۳۴

برای ساختمان‌های فاقد مجری هم پایان‌کار صادر شود

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز خواستار صدور پایان کار ساختمان‌های فاقد مجری، بدون صدور شناسنامه فنی ملکی شد.

نوذر امامی در یکصدوشصت‌وششمین جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: برخی ساختمان‌ها فاقد مجری هستند و به همین دلیل قاعدتا نباید شناسنامه فنی ملکی داشته باشند؛ زیرا این شناسنامه را مجری در پایان پر می‌کند و اگر مجری در میانه نباشد پس شناسنامه‌ای هم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره اطلاع‌رسانی و پاسخگویی شورای اسلامی شهر شیراز، او ادامه داد: از نظر قانونی شهرداری زمانی پایان کار صادر می‌کند که شناسنامه فنی ملکی را از مالک یا سازنده اخذ کند.

امامی افزود: طی بحث و تبادل نظری که در این زمینه با استاندار فارس و معاون ایشان شکل گرفت، پیشنهاد کردم که درصورتی‌که ساختمانی مجری نداشته باشد، پایان کار شهرداری بدون شناسنامه فنی ملکی صادر شود. 

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: قرار بر این شد که از شناسنامه فنی ملکی صرف نظر شود و مشکلات موجود نیز از طریق استانداری حل شود و شهرداری نیز نیازی نباشد برای ساختمان‌های فاقد مجری شناسنامه فنی ملکی صادر کند.

امامی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی مشهد از افرادی که ساختمانشان مجری نداشته است، مبالغی را برای صدور شناسنامه فنی ملکی دریافت کرده، ادامه داد: این موضوع تخلف محسوب می‌شود و مالکان از نظام مهندسی این شهر شکایت کرده‌اند که به انحلال سازمان انجامیده است. 

او در بخش دیگری از سخنان خود به آسیبی که افزایش ناگهانی قیمت شن و ماسه به صنعت ساختمان وارد کرده است، سخن گفت و عنوان کرد: به‌تازگی شن و ماسه ۷۵درصد گران‌تر شده است و با تماس‌هایی که با استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت گرفته‌ایم اعتراض خود را به این موضوع اعلام کرده‌ایم. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه افزایش بهای مصالح ساختمانی ناشی از هرج‌ومرج اقتصادی و خودمختاری در برخی دستگاه‌هاست، گفت: شن و ماسه کالایی تحریمی نیست و از خارج از کشور وارد نمی‌شود. با گران شدن این مصالح به صنعت ساختمان ضربه می‌زنیم؛ یعنی تنها صنعتی که کمی فعال است و در شرایط دشوار کنونی روی پای خود ایستاده است. 

امامی ادامه داد: صنعت ساختمان با چنین اقداماتی فلج خواهد شد؛ از سوی دیگر با افزایش بهای مصالح ساختمانی حتما بهای ناظر و مجری هم گران‌تر خواهد شد و در نتیجه ساختمان‌سازی زمین‌گیر می‌شود و سرنوشت کارگران ساختمانی که در این روزها تنها از این طریق به امرار معاش می‌پرازند به خطر می‌افتد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز پروانه کار کمیسیون شهرسازی شناسنامه فنی ساختمان شورای اسلامی شهر شیراز شناسنامه فنی ملکی پایان کار فاقد مجری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید

سری جدید برنامه «خوش نمک» از امشب ـ هشتم اردیبهشت‌ ماه ـ پخش خود را در تلویزیون با تغییر مجری‌ آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل روابط عمومی شبکه نسیم، سری جدید برنامه «خوش نمک» به تهیه‌کنندگی مقداد مومن‌نژاد و مسعود رجبیان با اجرای علی فریادی و علی زرگر  با دکور جدید و آیتم‌های متفاوت از شنبه تا سه‌شنبه ساعت ۲۱ از شبکه نسیم پخش خواهد شد.

پیشتر میلاد صالح‌پور اجرای این برنامه را برعهده داشت و در فصل جدید دو مجری روی آنتن می روند.

در فصل جدید برنامه «خوش نمک» ۶۰ نفر به صورت گروهی به رقابت خواهند پرداخت که هر شب چهار نفر در این برنامه حضور دارند و به صورت گروه دو به دو با چالش خنده، یکی پس از دیگری پیشی می‌گیرند.

همچنین گفتنی است در این فصل تماشاچی‌های حاضر در استودیو به شرکت‌کنندگان رأی خواهند داد تا به مرحله بعد راهی شوند. بازپخش این برنامه در ساعت های دو ۳۰ دقیقه، ۹ صبح و ۱۷ بعدازظهر روز بعد از شبکه نسیم خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان
  • عکس| تیپ مژده لواسانی در کنسرت روزبه بمانی
  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم