Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت علیه نخست وزیر مستعفی لبنان و تعدادی از وزرا و مسئولان امنیتی سابق اقامه دعوی کرد و قصد احضار آن‌ها را دارد.

 به نقل از شبکه خبری الجزیره، طارق بیطار، بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت اقامه دعوی از سوی فادی صوان، قاضی سابق این پرونده علیه حسان دیاب، نخست وزیر مستعفی لبنان و علی حسن خلیل و غازی زعیتر، از وزرای سابق و نمایندگان کنونی، نهاد المشنوق، نماینده لبنانی و یوسف فنیانیوس، وزیر مشاغل سابق را تأیید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از پارلمان خواست نمایندگانی که علیه آن‌ها اقامه دعوی شده سلب مصونیت شوند.

همچنین وی از نخست وزیری خواست تا به او اجازه دهد علیه تونی صلیبا، مدیر امنیت ملی و عباس ابراهیم، مدیر امنیت کل اقامه دعوی کند.

بیطار همچنین علیه رهبران نظامی و امنیتی سابق از جمله جان قوجی، فرمانده سابق ارتش اقامه دعوی کرد و تمام این افراد به اتهام احتمال کوتاهی احضار خواهند شد.

خبرگزاری رسمی لبنان جمعه اعلام کرد که طارق بیطار موعدی را برای احضار حسان دیاب تعیین کرده است.

بیطار در نامه‌ای به پارلمان خواهان سلب مصونیت علی حسن خلیل، غازی زعیتر و نهاد المشنوق شد. همچنین در نامه‌ای به سندیکای وکلا در بیروت و سندیکای وکلا در طرابلس خواهان اجازه برای پیگرد خلیل و زعیتر و یوسف فنیانوس شد.

بیطار همچنین علیه قهوجی، کمیل ضاهر، مدیر اطلاعات سابق ارتش، غسان غرزالدین، سرهنگ سابق اطلاعات ارتش، جودت عویدات، سرهنگ سابق سازمان اطلاعات اقامه دعوی کرد و موعدی را برای احضار آن‌ها تعیین کرد.

بیطار تصمیم گرفت داوود فیاض، از فرماندهان امنیت کلی و نایله الحاج مهندس و مسئول شرکتی را که متعهد به انجام تعمیر در شماره۱۲ بندر بیروت شده بود، آزاد کند.

چهارم اوت ۲۰۲۰ انفجار مهیبی در بندر بیروت رخ داد که به کشته شدن بیش از ۲۰۰ تن و زخمی شدن حدود ۶۰۰۰ تن دیگر منجر شد. براساس گزارشات ذخیره نامناسب نیترات آمونیوم برای چندین سال در این بندر موجب انفجار شده بود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بندر بیروت اقامه دعوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان

به گزارش همشهری آنلاین، سرپرست شیلات شهرستان چابهار گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری باعث آتش سوزی لنج صیادی در اسکله هفت تیر شهرستان چابهار شد.

سعیدی، در تشریح جزئیات این حادثه افزود: ظهر امروز حوالی ساعت ۱۵ بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن در شهرستان چابهار یک لنج صیادی کاملا طعمه حریق شد.

کد خبر 848180 منبع: ایرنا برچسب‌ها آتش‌ سوزی خبر مهم بندر چابهار

دیگر خبرها

  • دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • خبر تازه درباره پرونده باغ ازگل؛ چه افرادی احضار شدند؟
  • احضار افرادی درباره پرونده باغ ازگل
  • سخنگوی قوه قضاییه: احضار افرادی در پرونده حوزه ازگل
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد