Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود صرف هزینه‌های بالا در بخش آموزش‌و‌پرورش، درصد پایینی از هزینه‌های آموزش‌و‌پرورش به بخش فناوری اختصاص پیدا می‌کند. در‌حالی‌که بخش آموزش در معرفی روش‌های جدید یادگیری از طریق فناوری در کلاس کند عمل کرده است، در دو سال گذشته همه چیز به‌سرعت تغییر کرده است.

همه‌گیری بیماری کرونا منجر به قرنطینه جهانی شده است و اساتید و معلمان مجبور هستند کلاس‌های خود را به صورت آنلاین برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این، به نوبه خود، منجر به رشد چشمگیر ابزارها و برنامه‌های فناوری آموزشی شده است. در چنین شرایطی ابزارها اغلب متمرکز بر ایجاد محیطی سرگرم‌کننده، تعاملی و لذت‌بخش برای یادگیری دانش‌آموزان هستند، و به آنها روش‌های جدیدتری برای به دست آوردن و حفظ مفاهیم ارائه می‌دهند.

در حال حاضر ابزارهای دانشجویی زیادی در دسترس وجود دارد. امروز تصمیم گرفتیم بهترین ابزارهای دانشجویی را برای افزایش بازدهی شما معرفی کنیم. دانشجویان می‌توانند برای برگزاری کلاس‌ها، نت‌برداری، ترجمه مقالات و غیره از فن‌آوری‌های روز دنیا بهره‌مند شوند. ما برای کمک به شما در یافتن بهترین ابزارهای دانشجویی متناسب با نیازهای‌تان، این لیست را به ۵ دسته تقسیم کرده‌ایم.

 

ابزار دانشجویی برای یادداشت‌برداری OneNote

تحقیقات نشان می‌دهد دانشجویانی که یادداشت‌برداری می‌کنند در آزمون‌ها نمره بالاتری نسبت به سایر دانشجویان کسب می‌کنند. علاوه بر این، هرچه دانش‌آموزان نکات بیشتری را یادداشت کنند، بهتر یاد می‌گیرند و عملکرد بهتری در امتحانات دارند! از آنجا که یادداشت‌برداری بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی دانشجویی است، ما لیست خود را با بهترین برنامه یادداشت‌برداری آغاز کردیم.

OneNote یک برنامه رایگان یادداشت‌برداری است که توسط مایکروسافت ارائه شده است. OneNote به عنوان نوت‌بوک دیجیتال شما عمل می‌کند، به دانشجویان اجازه می‌دهد تا تمام اطلاعات خود را به صورت دیجیتالی سازماندهی کنند. می‌توانید چندین دفترچه یادداشت ایجاد کنید و برای هر موضوعی در داخل آنها یادداشت اضافه کنید.

OneNote هم از دست‌خط و هم از قلم پشتیبانی می‌کند، بنابراین کاربران هرگز مجبور نیستند در سبک یادداشت‌برداری خود تغییری ایجاد کنند. دانشجویان همچنین می‌توانند سخنرانی‌ها را ضبط کرده و یادداشت‌ها را با صدا همگام‌سازی کنند تا زمینه نوشتن سریع متن فراهم شود.

دانشجویان همچنین می‌توانند یادداشت‌های خود را با یک پسورد محافظت کنند، یادداشت‌های مهم را برای یادآوری اضافه کنند، با دانشجویان دیگر همکاری کنند و در زمان واقعی آنها را ویرایش کنند و یادداشت‌های خود را در دستگاه‌های مختلف به صورت خودکار همگام‌سازی کنند.

برخی از ویژگی‌های جالب OneNote عبارتند از:

حاشیه‌نویسی اسلایدها و اسناد اضافه کردن نکات مهم در بالای تصاویر گزینه‌های سازمان‌دهی متعدد هایلایت‌کردن دیجیتالی و دیجیتالی کردن یادداشت‌ها

 

ابزار دانشجویی برگزاری کلاس‌های آنلاین Zoom

از زمان ابتلا به ویروس همه‌گیر کرونا، دانشجویان برای ادامه روند تحصیلی خود در کلاس‌های ویدئویی به‌صورت آنلاین با اساتید شرکت می‌کنند. در‌حالی‌که بسیاری از ابزارهای جدید در این فضا در حال ظهور هستند، ابزارهای معتبری برای کلاس‌های آنلاین مانند زوم، اسکایپ، GoToMeeting و ... وجود دارد.

Zoom یکی از بهترین ابزارهای کنفرانس ویدئویی برای کلاس‌های آنلاین است. زوم موقتاً محدودیت 40 دقیقه‌ای اکانت‌های رایگان خود را برای آموزش به خاطر ویروس کرونا حذف کرده است. زوم کنفرانس ویدئویی ایمن را برای کلاس‌های درس ترکیبی، جلسات سرپرستی، ساعات اداری و موارد دیگر فراهم می‌کند.

زوم تماس‌های صوتی و تصویری با کیفیت HD را فراهم می‌کند تا دانشجویان بتوانند به طور موثرتری یاد بگیرند. با بسیاری از ویژگی‌های مشترک موجود، زوم امکان اشتراک‌گذاری محتوا با یک کلیک، همکاری در زمان واقعی، حاشیه‌نویسی، صفحه سفید دیجیتال و موارد دیگر را فراهم می‌کند. یک ویژگی عالی توانایی ضبط کلاس‌ها و رونویسی‌ها است، که به دانشجویان امکان می‌دهد سخنرانی را در زمان خود گوش دهند و با سرعت خود یاد بگیرند.

برخی دیگر از ویژگی‌های جالب زوم شامل اتاق‌های ویدئویی، گپ‌های گروهی، نظرسنجی و اشتراک‌گذاری چندگانه است. اساتید می‌توانند محتوای ویدئویی را در ویدئوهای کوتاه‌تر و قابل هضم ایجاد و دوباره استفاده کنند و تجربه یادگیری بهتری را ارائه دهند. زوم همچنین محصولات سخت‌افزاری را به منظور افزایش تجربه فیزیکی کلاس و ترکیب قدرت فن‌آوری و یادگیری ارائه می‌دهد.

برخی از ویژگی‌های جالب زوم عبارتند از:

نظرسنجی، چت و سایر ویژگی‌های همکاری کاملا رایگان برای دانش‌آموزان ابتدایی ارائه سخت‌افزار برای کلاس‌های درس

 

ابزار دانشجویی ارائه مایکروسافت پاورپوینت

ایجاد نمایش اسلایدی و ارائه بخشی از کلاس‌های درس مدرن است. ارائه دادن به دانشجویان امکان می‌دهد تا افکار خود را در مقابل کلاس به صورت بصری ارائه دهند، به آنها کمک می‌کند تا افکار خود را سازماندهی کنند و آنها را به روشی سیستماتیک ارائه دهند.

مطمئنا شما نام Powerpoint، ابزار ارائه توسعه‌یافته توسط مایکروسافت را شنیده‌اید. پاورپوینت که از سال ۱۹۸۷ منتشر شد، از زمانی که شروع به کار کرده تا به حال به عنوان سیستم ارجح برای ارائه و نمایش اسلایدها در سراسر جهان شناخته می‌شود. طراحی اسلایدهای پاورپوینت بصری است و استفاده از آن آسان است. دانشجویان می‌توانند تصاویر، متن، فونت‌ها و حتی اشیا سه‌بعدی را به اسلایدهای خود وارد کنند.

دانشجویان می‌توانند به غیر از ماوس یا پد لمسی، از قلم، تاچ یا حتی صدای خود برای طراحی ارائه‌های خود با Microsoft Powerpoint استفاده کنند. پاورپوینت همچنین از ویژگی‌های Presenter Coach برخوردار است که به دانشجویان امکان می‌دهد گفتار خود را تمرین کرده و با استفاده از قدرت هوش مصنوعی توصیه‌هایی در مورد روند ارائه، انتخاب کلمه و موارد دیگر دریافت کنند.

اگر یک ارائه گروهی دارید، دانشجویان می‌توانند با استفاده از ویژگی‌های همکاری در زمان واقعی پاورپوینت، یک ارائه را ویرایش و ایجاد کنند. با ارائه الگوهایی در بیش از 40 دسته، ایجاد یک فایل ارائه سریع و آسان است.

برخی از ویژگی‌های جالب مایکروسافت پاورپوینت عبارتند از:

موجود در رایانه‌های شخصی و مک دارای برنامه‌های تلفن‌همراه برای iOS و Android دارای پلاگین کروم ارائه توصیه‌ها و آموزش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی رابط کاربری آشنا

 

ابزار دانشجویی تولید محتوای elink

elink به عنوان یکی از بهترین وب‌سایت‌ها برای آموزش و یادگیری رتبه‌بندی شده است، و ما این سایت را به عنوان بستر اصلی برای ارزیابی محتوا معرفی می‌کنیم. هم دانشجویان و هم اساتید می‌توانند از elink برای تهیه و به اشتراک‌گذاری مطالب و یادگیری سرگرم‌کننده و تعاملی استفاده کنند. با این ابزار عالی برنامه‌های درسی، توصیه‌ کتاب‌ها، صفحات منابع، به‌روزرسانی‌های دانشکده و موارد دیگر را ایجاد کنید!

اساتید همیشه در حال تحقیق در مورد بهترین روش‌های تدریس، ایجاد لیستی برای خواندن، برنامه‌ریزی برای درس‌ها و جمع‌آوری محتوای دیجیتال برای درگیر کردن دانشجویان خود هستند، در نتیجه روش‌های جدیدی را برای وارد کردن فن‌آوری به کلاس پیدا می‌کنند. elink یک روش عالی برای انجام همه این موارد و حتی فعالیت‌های دیگر است، به معلمان کمک می‌کند تا بهترین مطالب را در وب پیدا کنند و برای یادگیری بهتر آن را در قالب تصویری ارائه دهند.

این تنها پلتفرمی است که به دانشجویان امکان می‌دهد اطلاعات دقیق را از سراسر وب بیابند و در عرض چند دقیقه آن را به محتوای قابل اشتراک‌گذاری زیبا تبدیل کنند! دانشجویان می‌توانند صفحات وب، خبرنامه‌های ایمیل و محتوای تقریباً هر وبسایتی را تعبیه کنند.

برخی از ویژگی‌های جالب elink عبارتند از:

کتابخانه گسترده برای ایجاد لیست‌های خواندن، منابع اختصاصی و غیره. ایجادکننده داخلی نشانه‌گذاری و خواننده RSS دارای پلاگین کروم که موجب سادگی ایجاد و ذخیره محتوا می‌شود.

 

ابزار دانشجویی ترجمه ترجمیار

از عمده مشکلات دانشجویان می‌توان به ترجمه مقالات isi یا مطالعه آنها به زبان انگلیسی اشاره کرد. ترجمه یک مقاله فقط به صلاحیت زبان‌شناسی دانشجو بستگی ندارد بلکه به دانش پیش‌زمینه و میزان درک دانشجویان از مهارت ترجمه و همچنین استفاده از فن‌آوری در جنبه ترجمه بستگی دارد. خوشبختانه انقلاب دیجیتال باعث ایجاد ابزارها، نرم‌افزارها و منابعی شد که به دانشجویان کمک می‌کند تا بار کاری ترجمه را کاهش دهد و کارایی، ثبات و کیفیت را بهبود بخشند.

ترجمیار، یکی از برترین‌های ابزار ترجمه است که روند ترجمه را تسریع می‌بخشد و کار ترجمه مقالات را برای دانشجویان و اساتید بسیار ساده می‌کند. دانشجویان با کمک ترجمیار دیگر نیازی به تحقیقات گسترده ندارند و با دانش زمینه‌ای اندک نیز می‌توانند مقالات خود را ترجمه کنند.

دانشجو پس آپلود مقاله، با کمک ترجمه ماشینی به تایپ یا ویرایش ترجمه مقاله خود در محیطی شبیه به مایکروسافت آفیس می‌پردازد. همچنین فرد قادر است از دیکشنری درون برنامه‌ای ابزار استفاده کند تا هرگونه ابهام موجود را رفع نماید. شما می‌توانید همین حالا از ترجمه رایگان ۲۰۰۰ کلمه در ترجمیار استفاده نمایید.

برای آن دسته از دانشجویانی که به کارهای تحقیقی و مطالعه مقالات علمی و روز دنیا علاقمند هستند، مقاله‌خوان ترجمیار گزینه شگفت‌انگیزی است. در مقاله‌خوان ترجمیار لازم است مقاله موردنظر را آپلود کرده و سپس ترجمه آن را به صورت جمله به جمله دریافت کنید. برای انتخاب و ترجمه بخش‌هایی از مقاله در این ابزارها تنها کافیست روی جمله مدنظر کلیک نمایید. مقاله‌خوان ترجمیار در گوشی‌های همراه نیز قابل استفاده است. همچنین برای دانلود رایگان مقالات می‌توانید به سایت فری‌پیپر مراجعه نمایید.

برخی از ویژگی‌های جالب ترجمیار عبارتند از:

ارائه ترجمه تخصصی ارائه توصیه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی شباهت محیط آن با مایکروسافت آفیس رابط کاربری ساده توانایی ترجمه مقالات به کمک ترجمیار مستقل از سطح دانش زبان انگلیسی ارائه دیکشنری درون برنامه‌ای

 

نتیجه‌گیری

این لیست ما برای برترین ابزارهای دانشجویی است. این ابزارها مطمئناً سطح آموزش آنلاین شما را ارتقا می‌دهند و یادگیری را سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز می‌کنند. ابزار دانشجویی مورد علاقه شما کدام یک است؟

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: انقلاب دانشجو رشد مشکلات هوش مصنوعی دانشجویان می توانند ابزارهای دانشجویی بهترین ابزارهای یادداشت برداری ابزار دانشجویی برای کلاس اشتراک گذاری ترجمه مقالات موارد دیگر یادداشت ها ارائه دهند فن آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۰۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک خیزش و ۱۰ پیام

نسل جدید و دانشجویان آمریکایی ـــ اروپایی، روایت‌سازی غرب و رژیم صهیونیستی در قبال جنگ غزه را صراحتاً پس زده و به‌جای القائات دروغین، روی واقعیات متمرکز شده‌اند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی یادداشتی با عنوان «یک خیزش و 10 پیام» نوشت:

گسترش دامنه و وسعت اعتراضات دانشجویان آمریکایی و اروپایی علیه جنایات بی حد و حصر رژیم نامشروع صهیونیستی در نوار غزه، نقش بسزایی در خلق و استمرار تراز جدیدی از " بیداری جهانی" ایفا کرده است. این جنبش، به لحاظ ماهوی و عملیاتی دارای ده پیام آشکار برای افکار عمومی دنیاست:

1-جوانان و دانشجویان آمریکایی ــ اروپایی، روایت سازی غرب و رژیم صهیونیستی در قبال جنگ غزه را صراحتاً پس زده و به جای القائات دروغین، بر روی واقعیات متمرکز شده‌اند.

حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان

2-حمایت دو حزب دموکراتها و جمهوری‌خواهان آمریکا و حتی احزاب پرادعای اروپایی از سرکوب اعتراضات دانشجویی، بیانگر تشدید شکاف دولت‌ها و ملتهای غربی در جریان جنگ غزه و ترمیم ناپذیر بودن این فاصله است. 

3-تأثیرات جهانی مقاومت مردم غزه بیش از حد انتظار بوده و خیزش دانشجویی کنونی در غرب، بخشی از ثمرات این مقاومت است،‌ اما شجره طیبه‌ی مقاومت تا "بیداری جهانی" استمرار خواهد داشت.

4- کلیت تن دادن مقامات دانشگاه کلمبیا به رایزنی با دانشجویان معترض ، آن هم پس از تهدید و قرار دادن ضرب الاجل برای پایان اعتراضات ضد صهیونیستی آنها، بیانگر قدرت جدیدی است که جنبش‌های دانشجویی ضد سلطه و ظلم در آمریکا پیدا کرده‌اند.

 5-پیشتر، کنترل فضاهای ضد صهیونستی در دانشگاه‌های غربی ، از طریق شاخه‌های جوانان و دانشجویی احزاب سنتی و جدید در آمریکا و اروپا صورت می‌گرفت. وقایع اخیر نشان می‌دهد این احزاب و لابی‌های صهیونیستی مسلط بر آنها، قدرت قبلی خود را از دست داده‌اند.

6-اکثر رسانه‌های آمریکایی و اروپایی روایتگری واحدی از اعتراضات ضد صهیونستی در دانشگاه‌ها داشته و در صدد ساده‌سازی و طبیعی جلوه دادن برخورد وحشیانه پلیس با دانشجویان برآمده‌اند. شیوه انعکاس رسانه‌ای اعتراضات ضد صهیونیستی در غرب، عدم استقلال حرفه ای و اخلاقی آنها را به اثبات می‌رساند.

7-اعتراضات ضد صهیونیستی اخیر را نمی‌توان به مثابه پدیده ای زودگذر در بطن یک بستر زمانی خاص مورد تفسیر قرار داد. بی تردید این اعتراضات "بستر ساز" حوادث بزرگتری خواهد بود.

8- امتناع مقامات ارشد غربی از اقناع دانشجویان و معترضین جنگ غزه طی ماه‌های اخیر و نوع مواجهه آنها با دانشجویان معترض در برهه کنونی، بیانگر آن است که در ساختار حکمرانی غرب " قدرت تنبیهی" بر "قدرت اقناعی" رجحان دارد. 

9-آمریکا و اتحادیه اروپا طی سالهای اخیر سرمایه گذاری بسیار کلانی در حوزه دیپلماسی عمومی کرده و سعی در دستکاری افکار عمومی دنیا بر اساس الگوواره های تصنعی و مذموم داشته‌اند. شکل گیری اعتراضات آگاهانه و گسترده دانشجویی در غرب ( آن هم با چاشنی محکومیت صهیونیستها)، بسیاری از سرمایه‌گذاری های غرب در حوزه دیپلماسی عمومی را بر باد داده و خواهد داد.

10-آگاهی دانشجویان آمریکایی-اروپایی نسبت به ظلم مستمری که به فلسطینیان در طول تاریخ رفته است، بار دیگر اهمیت فزاینده مقوله "جهاد تبیین" را در قبال وقایع گذشته، حال و آینده در جهان مشخص می کند. پدیده کنونی نشان می دهد که آگاهی ملتها و جوانان در سرتاسر دنیا ، حتی نسبت به وقایعی که فرسنگها دورتر از کشورشان رخ می دهد، چه نقش عظیمی در خیزش آنها علیه ظلم و ستم حکمرانانشان خواهد داشت.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • بهترین دوره آموزشی تعمیرات موبایل برای خانم‌ها 
  • شهرداری اصفهان بهترین مشتری دانش‌بنیان‌ها است/نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان مسئله‌محور باشد
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • یک خیزش و ۱۰ پیام
  • بهترین منابع جمع‌بندی کنکور (تجربی، انسانی و ریاضی)
  • حمایت دانشجویان مشهدی از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • قطارهای لوکس ایران، سفری شاهانه در انتظار شماست
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند