Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن از شورع پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی مسکن روستایی خبر داد و گفت: از روز ۹ تیرماه بانک‌های کشاورزی، تجارت و صادرات سهمیه خود درخصوص وام ۱۰۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه مسکن روستایی را به شعب ابلاغ کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: حمیدرضا سهرابی درباره پرداخت وام مسکن به روستایی اظهار کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن در شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستا‌ها پیش از این ۵۰ میلیون تومان بود که به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده و به ساکنان این مناطق که تا کنون از وام‌های بنیاد استفاده نکرده‌اند پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از روز ۹ تیرماه بانک‌های کشاورزی، تجارت و صادرات سهمیه خود را به استان‌ها ابلاغ کرده‌اند و طبیعتا روند پرداخت ظرف یکی دو روز آینده آغاز خواهد شد. سایر بانک‌ها از جمله بانک مسکن و ملت نیز به زودی پرداخت را شروع می‌کنند.

وی افزود: قبلا مدت بازپرداخت این تسهیلات ۱۵ ساله بود که به ۲۰ سال افزایش یافته است؛ بنابراین اقساط ماهیانه آن به حدود ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه بنیاد در قالب برنامه‌های مختلف، احداث مسکن در شهر‌های کوچک و روستا‌ها را انجام می‌دهد گفت: یکی از این برنامه‌ها تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه برای ساخت ۱۱۵ هزار واحد در حاشیه شهر‌ها است که تا کنون ۶۴ هزار واحد در این زمینه به بهره‌برداری رسیده است.

سهرابی تاکید کرد: در حوزه افراد دارای معلولیت هم احداث ۶۵۰۰ واحد به بنیاد مسکن محول شد که در روستا‌ها ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت و ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده‌های دارای دو فرد معلول پرداخت می‌شود. تا کنون ۵۱۰۰ واحد در این بخش به بهره‌برداری رسیده است.

وی یکی دیگر از شقوق برنامه‌های این نهاد را ساخت مسکن ایتام دانست و گفت: در بخش مسکن ایتام برنامه ساخت ۲۰۰۰ واحد در دستور کار قرار دارد که ۴۵۰ واحد تا کنون به بهره برداری رسیده است. در این خصوص سرعت‌دهی به روند معرفی از سوی کمیته امداد می‌تواند اجرای برنامه را تسریع کند.

به گفته سهرابی ۱۰۰ هزار واحد نیز از طریق حساب صد امام (ره) توسط بنیاد مسکن شروع شده که در این خصوص هم حدود ۷۰ هزار واحد تا کنون تکمیل و افتتاح شده است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: مسئولیت احداث حدود ۲۵۰ هزار واحد در حوزه اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر نیز در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: سرنوشت فروشندگان امتیاز مسکن ملی چه می‌شود؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: وام مسکن اخبار اقتصادی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وام مسکن اخبار اقتصادی میلیون تومان مسکن روستایی بنیاد مسکن ۱۰۰ میلیون هزار واحد تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۰۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر، گفت: اکنون ساخت ۵۰۲ واحد مسکن در قالب اقدام ملی مسکن ملایر با توجه به آورده متقاضیان ۳۵‌ درصد پیشرفت‌کاری دارد. - اخبار استانها -

مهدی عبد‌الملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با یاد‌آوری‌ این‌که بخشی از واحد‌های مسکن ملی شهرستان ملایر در  زمینی به وسعت 3 هکتار در دست ساخت است، اظهار داشت: زیربنای این ‌واحد‌ها 68 زار‌متر‌مربع است که در قالب 13 بلوک ساخته خواهد شد.

وی افزود: 12 بلوک این ساختمان‌های واقع در زمین‌های معروف به دریاچه کوثر ملایر، 40 واحدی و یک بلوک 22 واحدی است که در 5 طبقه به صورت 2 طبقه توقفگاه‌ خودرو با تسهیلات 550 میلیون‌تومان دولت ساخت آن آغاز و سقف چهارم اجرا شد.

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر با اشاره بر این‌که برای افزایش پیشرفت‌کاری ساخت این واحد‌ها، آورده شهروندان متقاضی تایید شده و  مالک نقش‌موثری دارد،بیان کرد: ساخت واحد‌ها بر اساس آورده متقاضیان است و بانک بر مبنای پیشرفت‌کاری طرح‌های ساخت مسکن ملی، تسهیلات مرحله‌ای پرداخت خواهد کرد.

عبدالملکی، گفت: اکنون هر یک از متقاضیان این واحد‌ها در سه مرحله 130 میلیون‌ تومان آورده داشتند که در 3 قسط پرداخت شد، قسط بعدی 50 میلیون‌ تومان است که پیامک واریز برای آنان ارسال شده است.

وی در پاسخ این سوال‌ خبرنگار تسنیم که این واحد‌ها با چه هزینه تمام شده‌ای تحویل متقاضی خواهد شد، عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس تعهد‌های اقدام ملی مسکن همه مصالح مورد‌نیاز و مستقیم از کارخانه تامین کرد که با کاهش واسط‌ها، هزینه ساخت به قطع یقین کاهش خواهد داشت.

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر، افزود: افزون بر این هزینه‌های نظام‌مهندسی و شهرداری برای مالک 50 درصد تخفیف دارد و هزینه تسهیل‌گر که همه امور را به وکالت از مالک یا متقاضی بر عهده خواهد داشت رایگان است و هزینه تسهیل‌گر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد کرد. آماده‌سازی زمین‌های واگذاری نیز با بنیاد‌ مسکن است برخی قطعات به 2 نفر و برخی به یک نفر متقاضی بر اساس قرعه‌کشی واگذار شد.

وی درباره آخرین وضعیت متقاضیان مسکن ملی شهرستان ملایر، گفت: با آغاز فراخوان اجرای طرح اقدام ملی مسکن، در شهر‌های ازندریان، زنگنه، جوکار و سامن متقاضیان این حوزه ثبت شد که بعد ازبررسی و تایید افراد  دارای  فرم ج سبز، 185 نفر تایید و از این تعداد 102 نفر وجه واریز کردند.

عبدالملکی قطعات زمین واگذار شده را 180 تا 200 متری بیان کرد و گفت: نهضت ملی مسکن 2 نوع تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داد، یکی تسهیلات 550 میلیون تومان با سود 18 درصد و دیگری تسهیلات 350 میلیون تومان با5 درصد سود، هر دو نوع تسهیلات بازپرداخت 20 ساله و بدون تنفس دارد که بعد از دریافت آخرین مرحله تسهیلات توسط متقاضی، بازپرداخت تسهیلات آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان
  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه