Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه العربی الجدید چاپ لندن اعلام کرد که امارات به تلاش‌های خود برای گسترش نفوذ و تسلط بر جزیره سقطری یمن که در قلب اقیانوس هند واقع است و یکی از مهم‌ترین علل درگیری میان امارات و دولت یمن به شمار می‌آید، ادامه می‌دهد.

امارات در اقدامی جدید، کارت هویت ویژه برای ساکنان این جزیره صادر کرده و به نظر می‌رسد این اقدام مقدمه‌ای برای استفاده از این کارت‌ها به جای کارت هویت یمنی در داخل سقطری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله باعث خشم گسترده در سقطری شد و از حدود ۱۰ روز پیش واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت. به ویژه آنکه نگرانی‌هایی درباره تلاش ابوظبی برای خارج کردن تابعیت سقطری از جمهوری یمن وجود دارد.

منابع متعدد در جزیره سقطری به العربی الجدید گفتند: امارات در روز‌های گذشته برای شمار فراوانی از ساکنان این جزیره یمنی کارت‌های هویت صادر کرد و مطابق این کارت‌ها با ساکنان این جزیره تعامل می‌کند و در صورت نیاز به اثبات هویت افراد، کارت‌های دیگر را نمی‌پذیرد.

این منابع افزودند: از این کارت‌ها می‌توان به عنوان کارت هویت در سفر به امارات استفاده کرد و به دارندگان آن امتیاز‌هایی تعلق می‌گیرد.

به گفته منابع آگاه در سقطری، موسسه بشردوستانه خلیفه در امارات این کارت‌ها را صادر کرد.

در همین حال یک مسئول محلی به العربی الجدید گفت: نهاد‌های اماراتی که ادعای بشردوستی می‌کنند به نهاد‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی تبدیل شده اند و به بهانه اقدامات بشردوستانه، حاکمیت ملی را نقض می‌کنند. همه می‌دانند که کارکنان موسسه خلیفه و هلال احمر امارات از افسران ارتش و امنیتی امارات هستند که سقطری را اداره می‌کنند و علیه ساکنان این جزیره و همه کسانی که به این جزیره می‌آیند جاسوسی می‌کنند.

رقابت عربستان و امارات برای اشغال جزایر یمنی از نخستین روز جنگ علیه یمن آغاز شد و به مروز زمان افزایش یافت، عربستان تلاش زیادی دارد تا دست کم جزایر نزدیک به مرز‌های خود را به اشغال خود در آورد، همچنین امارات در چارچوب ماموریتی که آمریکا به این کشور واگذار کرده بیشتر در اندیشه تصاحب جزایر بزرگ یمنی از جمله جزیره سقطری و مجمع الجزایر حنیش و ذوقار است و اخیرا تحرکاتی در این راستا انجام داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امارات متحده عربی سقطری یمن صدور کارت ساکنان این جزیره جزیره سقطری کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماهنگ جدید ابوذر روحی منتشر شد + دانلود نماهنگ حماسی «نحن المقاومون»

نماهنگ «نحن المقاومون» با صدای ابوذر روحی و تهیه شده در مرکز هنری رسانه‌ای نهضت منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «نحن المقاومون»، نماهنگی حماسی تهیه شده در مرکز نهضت با صدای حاج ابوذر روحی، ندای رسای صبر و استقامت مردمی است که در برابر ظلم و تجاوز سر خم نکرده و پرچم مقاومت را تا همیشه برافراشته‌اند.

این سرود، حماسه‌ای از رشادت یمنی‌ها در برابر تجاوز ائتلاف سعودی، فریادی از مظلومیت فلسطینیان در زیر چکمه‌های اشغالگران صهیونیست، و پژواکی از ایستادگی مردم عراق، لبنان، ایران و تمام آزادی خواهان در برابر استکبار جهانی است.

متن و فیلم این نماهنگ حماسی را مشاهده می‌کنید:

نحن مقامون یا ایها الصهیون

جولان بنویسید وقت است که از قدرت طوفان بنویسید

در قحطی و آوارگی و جنگ

از معجزه صبر مسلمان بنویسید

در غربت باریکه غزه

از غیرت مردان حماس و

وسعت ایمان بنویسید

روی کفن کودک این خاک

انسان بنویسید

با اشک بر این خاک مقدس

این تربت آلوده به صهیون

باران بنویسید

صهیون بخوانید شیطان بنویسید

یمنی عهدنا

غزاوی صبرنا

عراقی فخرنا

لبنان قوتنا

ایرانی جیشنا

کد خبر 747736

دیگر خبرها

  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد
  • گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود
  • یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • گاز قسمتی از کرج قطع می شود
  • نماهنگ جدید ابوذر روحی منتشر شد + دانلود نماهنگ حماسی «نحن المقاومون»
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها