Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از شبکه خبری الجزیره، طارق بیطار، بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت اقامه دعوی از سوی فادی صوان، قاضی سابق این پرونده علیه حسان دیاب، نخست وزیر مستعفی لبنان و علی حسن خلیل و غازی زعیتر، از وزرای سابق و نمایندگان کنونی، نهاد المشنوق، نماینده لبنانی و یوسف فنیانیوس، وزیر مشاغل سابق را تأیید کرد.

 

وی از پارلمان خواست نمایندگانی که علیه آن‌ها اقامه دعوی شده سلب مصونیت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین وی از نخست وزیری خواست تا به او اجازه دهد علیه تونی صلیبا، مدیر امنیت ملی و عباس ابراهیم، مدیر امنیت کل اقامه دعوی کند.

بیطار همچنین علیه رهبران نظامی و امنیتی سابق از جمله جان قوجی، فرمانده سابق ارتش اقامه دعوی کرد و تمام این افراد به اتهام احتمال کوتاهی احضار خواهند شد.

خبرگزاری رسمی لبنان جمعه اعلام کرد که طارق بیطار موعدی را برای احضار حسان دیاب تعیین کرده است.

بیطار در نامه‌ای به پارلمان خواهان سلب مصونیت علی حسن خلیل، غازی زعیتر و نهاد المشنوق شد. همچنین در نامه‌ای به سندیکای وکلا در بیروت و سندیکای وکلا در طرابلس خواهان اجازه برای پیگرد خلیل و زعیتر و یوسف فنیانوس شد.

بیطار همچنین علیه قهوجی، کمیل ضاهر، مدیر اطلاعات سابق ارتش، غسان غرزالدین، سرهنگ سابق اطلاعات ارتش، جودت عویدات، سرهنگ سابق سازمان اطلاعات اقامه دعوی کرد و موعدی را برای احضار آن‌ها تعیین کرد.

بیطار تصمیم گرفت داوود فیاض، از فرماندهان امنیت کلی و نایله الحاج مهندس و مسئول شرکتی را که متعهد به انجام تعمیر در شماره۱۲ بندر بیروت شده بود، آزاد کند.

چهارم اوت ۲۰۲۰ انفجار مهیبی در بندر بیروت رخ داد که به کشته شدن بیش از ۲۰۰ تن و زخمی شدن حدود ۶۰۰۰ تن دیگر منجر شد. براساس گزارشات ذخیره نامناسب نیترات آمونیوم برای چندین سال در این بندر موجب انفجار شده بود.

310 310

کد خبر 1531550

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: لبنان حسن دیاب اقامه دعوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۱۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو

به گزارش "ورزش سه"، این پرونده توسط رئیس دادگاه شماره 18 تحقیقاتی بارسلونا به دلیل شعارهای نژادپرستانه و توهین علیه فوتبالیست برزیلی رئال تشکیل شده است.

قاضی تحقیقاتی را در مورد دو هوادار باشگاه بارسلونا به اتهام توهین نژادپرستانه به وینیسیوس در جریان مسابقه ال‌کلاسیکوی اکتبر گذشته در استادیوم المپیک مونتجوئیک (برتری 1-2 رئال) آغاز کرده است.

همانطور که منابع نزدیک به این پرونده به خبرگزاری EFE اطلاع داده اند، با درخواست لالیگا این دو فرد که بازداشت شده اند، احتمالا با مجازات سنگین روبرو خواهند شد و وینیسیوس نیز اعلام کرده می خواهد در دادگاه علیه آنها شهادت بدهد.

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد
  • دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند
  • خباثت جدید صهیونیست‌ها علیه کودکان غزه/انفجار قوطی‌های شبیه کنسرو
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو
  • طرح ادامه جنگ علیه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شد