Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روزنامه واشنگتن تایمز با استناد بر نتایج نظرسنجی جدید نیوآوِر- ماریست نوشت:  محبوبیت بایدن اکنون حدود۵۰ درصد است و بیش از دو سوم آمریکایی ها نگران هستند که دموکراسی در کشورشان اکنون «تهدید» می شود.

این نتایج که روز جمعه منتشر شده نشان می دهد که فقط ۳۸ درصد آمریکایی ها نحوه مدیریت مهاجرت در دولت بایدن را قبول دارند و ۱۳ درصد گفته اند درباره آن مطمئن نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از نیمی از رای دهندگان مستقل فکر می کنند که بایدن در امور مهاجرتی کوتاهی کرده است و از هر پنج دموکرات نیز یک نفر همین احساس را دارد.

این نتایج همچنین نشان داد فقط ۱۱ درصد از جمهوریخواهان عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور را قبول دارند. در مقابل از هر ۱۰ نفر دموکرات ۹ نفر از آنها عملکرد بایدن را تایید می کنند.

موضوع همه گیری کرونا و نحوه مدیریت آن نقطه قوت بایدن را تشکیل می دهد، به گونه ای که ۶۴ درصد واکنش او به این بیماری را می پذیرند. در خصوص مدیریت اقتصادی وی توانست نظر ۵۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی را جلب کند.

این نتایج همچنین نشان داد که ۴۶ درصد سیاست خارجی بایدن را قبول دارند. بایدن ماه ژوئن در سفری دیپلماتیک به اروپا شرکت کرد.  این درحالیست که ۴۴ درصد مخالف سیاست خارجی رئیس جمهورشان هستند.

این نتایج همچنین نشان می دهد که ۴۷ درصد آمریکایی ها فکر می کنند کشورشان در مسیر درستی حرکت می کند. در مقابل ۴۹ درصد معتقدند کشور در مسیر غلطی حرکت می کند. درباره مساله حمله به کنگره بعد از انتخابات ۲۰۲۰ در آمریکا از سوی هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا، ۷۵ درصد از آمریکایی ها معتقدند کشورشان از مسیر اصلی خارج شده و فقط ۲۰ درصد مسیری را که اکنون آمریکا طی می کند منطقی و درست می دانند.

در عین حال ۶۷ درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی که اکثریت آنها را جمهوریخواهان تشکیل می دهند معقتدند دموکراسی در کشورشان در معرض خطر است و از هر ۱۰ آمریکایی تنها ۳ نفر معتقدند که دموکراسی در آمریکا هنوز زنده و در وضعیت خوبی است.

مدیر موسسه نظرسنجی ماریست گفت: ۸۷ درصد از حامیان ترامپ و ۶۰ درصد از رای دهندگان به بایدن موافق این نظر هستند که دموکراسی درکشور ما در معرض خطر قرار دارد اما آنها از ابعاد مختلفی به این موضوع می نگرند. از دیدگاه دموکرات ها بی تردید حملات ششم ژانویه (۱۷ دی) به کنگره علت اصلی تهدید دموکراسی در آمریکا است. اما جمهوریخواهان ترامپ و ادعای او درباره تقلب در انتخابات را عامل اصلی تهدید دموکراسی در کشورشان می دانند.

افزایش بازداشت های مرزی در دولت بایدن

خبرگزاری رویترز به تازگی گزارش داد مسئولان مرزی آمریکا در سال جاری میلادی بیش از یک میلیون نفر از مهاجران را  در مرز آمریکا و مکزیک بازداشت کرده اند.

رویترز با استناد بر آمار اولیه که در اختیار این رسانه قرار گرفته است ضمن اعلام این خبر افزود این آمار چالش های پیش روی دولت جو بایدن در زمینه مهاجرت را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش مجموع بازداشت های مرزی با سرعت فعلی در ماه مالی کنونی که ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) به پایان می رسد بالاترین رقم از سال ۲۰۰۰ خواهد بود که یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مهاجران بازداشت شدند.

بایدن از زمان روی کار آمدنش در ۵ ماه پیش، بسیاری از سیاست های مهاجرتی سختگیرانه ای را که دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا وضع کرده بود لغو کرده است.

جمهوری خواهان نتیجه سیاست های بایدن را افزایش مهاجرت غیرقانونی در ماه های اخیر می دانند اما کارشناسان امور مهاجرتی معتقدند فقر، خشونت و ناامنی غذایی از عوامل افزایش مهاجرت از کشورهای گواتمالا، هندوراس و السالوادور شده است.

برچسب‌ها حزب جمهوری خواه آمریکا مهاجرت جو بایدن نظرسنجی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حزب جمهوری خواه آمریکا مهاجرت جو بایدن حزب جمهوری خواه آمریکا مهاجرت جو بایدن نظرسنجی آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۱۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم؛ محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • دانشجویان مشهدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی تجمع کردند