Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:46:00 GMT

۶۳ پرونده تخلف برای نانوایی‌های مهاباد تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۱۴۸۲

۶۳ پرونده تخلف برای نانوایی‌های مهاباد تشکیل شد

هاشم لاجانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گران‌فروشی، کم فروشی، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، تعطیلی خودسرانه و درج قیمت نکردن قیمت به ترتیب بیشترین تخلف های ثبت شده در این مدت بودند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت به ۲۸ مورد شکایت مردمی نیز مورد رسیدگی قرار گرفت که منجر به تشکیل پرونده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتاق اصناف مهاباد تاکید کرد: هیچ افزایش قیمتی برای نانوایی‌های یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای به تصویب نرسیده است لذا هرگونه افزایش خودسرانه در قیمت نان تخلف صنفی محسوب شده و پرونده متخلفان پس از تشکیل به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

لاجانی با بیان اینکه در مهاباد ۳۲۶ واحد نانوایی و خبازی مشغول فعالیت هستند، ادامه داد:  از این تعداد ۱۲۶ واحد نان لواش ماشینی سهمیه‌دار، چهار واحد نان لواش سنتی سهمیه‌دار، ۱۰ واحد نان لواش ماشینی آزادپز، ۹ واحد نان لواش سنتی آزادپز در داخل شهر و ۲۸ واحد نان لواش ماشینی سهمیه‌دار و ۳۵ واحد نان لواش سنتی سهمیه‌دار، ۱۰ واحد نان لواش ماشینی آزادپز و ۲ واحد نان لواش سنتی آزادپز نیز در بخش روستایی مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: ۱۳ واحد نانوایی سنگکی سهمیه‌دار، ۱۴ واحد نان سنگی آزادپز، چهار واحد نان بربری سنتی سهمیه‌دار، ۶ واحد نان بربری ماشینی سهمیه‌دار، ۴۰ واحد نان روغنی سنتی آزادپز، ۲ واحد نان روغنی ماشینی آزادپز و همچنین ۶ واحد نان فانتزی و ۱ واحد نان تافتون سهمیه‌دار در شهر مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۳۴ واحد بدون پروانه و ۲۵ واحد آن‌ها مربوط به نان روغنی‌ها است.

لاجانی با اشاره به نیمه فعال بودن برخی واحدهای نانوایی اضافه کرد: تعدادی از نانوایی‌های غیرفعال و یا نیمه‌فعال، سهمیه آرد یارانه‌ای خود را به نانوایی‌های آزادپز می‌فروشند که این امر تخلف محسوب می‌شود.

وی خواستار حمایت بانک‌ها از واحدهای نانوایی برای تجهیز به موتور برق برای شرایط بحرانی شد و گفت: ۱۵۵ واحد نانوایی شهرستان برای تجهیز به موتور برق به وام‌هایی با کارمزد پایین نیاز دارند.

این شهرستان با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است.

برچسب‌ها آرد مهاباد وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی اصناف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آرد مهاباد وزارت صنعت معدن و تجارت آرد مهاباد وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی اصناف واحد نان لواش ماشینی واحد نان لواش سنتی سهمیه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، اولین جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان بهاباد در سال جدید به ریاست تیموری فرماندار بهاباد و با حضور موسوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان، و سایر اعضای کارگروه در محل سالن فرمانداری بهاباد برگزار شد.


در ابتدای این جلسه رحمتیان مدیر جهاد کشاورزی و دبیر کارگروه آرد و نان شهرستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت نانوایی‌ها در سطح شهر و روستا‌ها عدم تغییر قیمت نان علیرغم افزایش هزینه‌های ثابت و جاری واحد‌های نانوایی را به عنوان مهمترین دغدغه و افزایش سهمیه آرد ماهانه را مهمترین درخواست نانوایان از کارگروه آرد و نان شهرستان مطرح کرد و خواستار رسیدگی به این موارد توسط مسئولان استانی گردید.


فرماندار شهرستان بهاباد ضمن تشکر و قدردانی از همه نانوایان به خاطر تلاش شبانه روزی در تامین قوت غالب مردم از بروز برخی بی نظمی‌ها در ساعات فعالیت شماری از نانوایی‌ها و همچنین افت محسوس کیفیت نان در اغلب نانوایی‌های شهرستان گلایه کرد و از متصدیان واحد‌های نانوایی درخواست کرد نسبت به پخت و عرضه نان سالم و باکیفیت در ساعات مقرر اهتمام ورزند.


موسوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ضمن عرض خداقوت به فعالین حوزه گندم، آرد و نان شهرستان به تشریح دستورالعمل هوشمندسازی یارانه آرد و نان پرداخت و افزود: در سامانه هوشمند نانینو در صورت تبدیل آرد تخصیصی به نان مشوق‌هایی برای نانوایان در نظر گرفته شده است و سهمیه ماهانه به صورت خودکار افزایش می‌یابد و در صورت عدم تبدیل بخشی از آرد تخصیصی به نان ضمن اعمال جریمه، سهمیه آرد آن واحد نانوایی به صورت خودکار کسر می‌گردد.


شایان ذکر است در ابتدای این جلسه رییس اتحادیه و جمعی از نانوایان شهرستان به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و تصمیمات لازم به منظور رفع مشکلات مطرح شده اتخاذ گردید.

دیگر خبرها

  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام