Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@23:46:24 GMT

سوییس اف 35 و پاتریوت خرید+عکس

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۱۸۷۵

سوییس اف 35 و پاتریوت خرید+عکس

سوییس اقدام به خرید جنگنده های نسل 5 و سیستم پدافند هوایی از آمریکا کرد.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، دولت سوییس در یک خرید سنگین تسلیحاتی دست به سفارش 36 فروند جنگنده اف 35 از مدل A ساخت شرکت لاکهید مارتین آمریکا و سامانه دفاع هوایی پاتریوت ساخت شرکت ریتهون زده است. در خصوص جنگنده ها ، پرنده اف 35 در رقابت با اف 18 سوپر هورنت آمریکایی ، رافال فرانسوی و یوروفایتر ساخت کنسرسیوم مشترک اروپایی به پیروزی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موشک پاتریوت نیز در رقابت با سامانه  SAMP/T از فرانسه پیروز شد. هزینه قرارداد برای خرید این تعداد از جنگنده های اف 35 برای سوییسی ها در حدود 6 میلیارد و 500 میلیون دلار اعلام شده است و این جنگنده ها جایگزین هواپیماهای اف 18 نیروی هوایی این کشور خواهند شد. هنوز از جزییات و هزینه قرارداد مربوط به موشک های پاتریوت اطلاعات خاصی منتشر نشده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا سوئیس اف 35 آمریکا سامانه پاتریوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «مارگاریتا روبلز» وزیر دفاع اسپانیا اعلام کرد که اسپانیا به‌زودی موشک‌های سامانه «پاتریوت» را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

وزیر دفاع اسپانیا این اظهارات را در نشست مجازی گروه موسوم به «گروه رامشتاین» بیان کرد که متشکل از حامیان غربی اوکراین است.

در بیانیه وزارت دفاع اسپانیا ادعا شده که در چهار روز آینده تعداد نامشخصی مهمات برای سامانه «پاتریوت»، سامانه پدافندی ساخت آمریکا به اوکراین ارسال خواهد کرد. وزیر دفاع اسپانیا چیزی درباره تحویل سامانه‌های پدافندی پاتریوت به اوکراین اشاره نکرد.

پیش از این روزنامه اسپانیایی El Pais گزارش داده بود که مادرید به دلیل فشارهای زیاد اتحادیه اروپا و ناتو، موشک های پاتریوت را به اوکراین عرضه خواهد کرد. به گفته این رسانه، اسپانیا تنها با سه باتری پاتریوت کار می کند و حدود 50 موشک "ذخیره جنگی" برای آنها نگه می دارد.

کد خبر 6090069

دیگر خبرها

  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • اسپانیا ارسال مهمات به اوکراین را تائید کرد
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد