Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، بر اساس اعلام سیستم کیفیت روسی ANO (Roskachestvo)، افرادی که رنگ چشمان روشن دارند ممکن است توسط اشعه خورشید آسیب بیشتری ببینند.

بر این اساس، چشم‌آبی‌ها از طیف‌های مختلف آن بیشترین آسیب را می‌بینند و چشم‌های قهوه‌ای کمترین آسیب را.

این به سطح ملانین بستگی دارد که وظیفه جذب پرتوهای نور را بر عهده دارد و از انعکاس و پخش شدن نور در طول شبکیه جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که چشمان روشن دارند - خاکستری، آبی و غیره - کمتر از این رنگدانه برخوردار هستند.

به گفته چشم‌پزشکان، همه به‌خصوص هنگام تابش مستقیم نور خورشید به عینک آفتابی نیاز دارند. عینک‌های تیره به معنای محافظت بهتر نیستند زیرا فاکتورهای زیادی برای انتخاب آنها باید در نظر گرفته شود.

در اطلاعیه این سازمان آمده است: اگر به اندازه کافی عینک تیره و بدون بلوک فرابنفش استفاده کنید، مردمک چشم با استفاده از این عینک بیشتر منبسط می‌شود و در این حالت تابش اشعه ماورای بنفش بیشتر از آنچه در صورت عدم وجود عینک در فرد است، به چشم وارد می‌شود. بنابراین حتما عینک‌های تیره با اشعه فرابنفش خریداری کنید.

لنزهای پلاریزه از چشمان شما در برابر تابش خیره‌کننده از سطح افقی محافظت می‌کنند. چنین نوری می‌تواند چشم را برای مدتی تحریک و حتی کور کند. اپتیک با خاصیت پلاریزه اجازه می‌دهد پرتوها فقط به صورت عمودی درک شوند و این نور به چشم‌ها کمک می‌کند تا رنگ‌ها و کنتراست‌ها را بهتر بشناسند.

کد خبر 611680 برچسب‌ها خورشید چشم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خورشید چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خورشید را هرگز از این زاویه ندیده‌اید/ فیلم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شما می‌توانید ساختارهای پردار و مو مانند ساخته شده از پلاسما را ببینید که خطوط میدان مغناطیسی را در جو پایین‌تر خورشید دنبال می‌کنند و به تاج بیرونی بسیار داغ‌تر تبدیل می‌شوند. این ویدئو از حدود یک سوم فاصله زمین و خورشید گرفته شده است.

ویدیوی زیر را ببینید که ویژگی‌های غیرعادی خورشید از جمله خزه‌های تاجی، اسپیکول‌ها و باران تاجی را نشان می‌دهد. مدارگرد خورشیدی این ویدئو را در 27 سپتامبر 2023 با استفاده از ابزار تصویربرداری فرابنفش شدید (EUI) خود ضبط کرد.

ESA گفت دمای روشن‌ترین مناطق حدود یک میلیون درجه سانتیگراد است، در حالی که نقاط سردتر تیره‌تر به نظر می‌رسند، زیرا تابش را جذب می‌کنند.

خزه تاج چیست؟

چیزی است که در اینجا به خورشید ظاهر کرکی می‌دهد. این ساختارهای عجیب و غریب روی خورشید شبیه خزه‌هایی هستند که ما در زمین می‌یابیم، زیرا به نظر می‌رسد ویژگی‌های ظریف و توری دارند.

اما در خورشید، آنها را معمولا می‌توان در اطراف مرکز گروه‌های لکه‌های خورشیدی یافت، جایی که شرایط مغناطیسی قوی است و حلقه‌های تاجی بزرگی در حال تشکیل هستند. خزه آنقدر داغ است که اکثر ابزارها نمی‌توانند آنها را تشخیص دهند. خزه دو لایه اتمسفر، کروموسفر و تاج را می‌پوشاند.

اسپیکول‌ها، همانطور که از نامشان پیداست، مناره‌های بلند گازی هستند که در افق خورشیدی دیده می‌شوند و از کروموسفر خورشید به بالا می‌رسند. اینها می‌توانند تا ارتفاع 10000 کیلومتر برسند.

در زمان 30 ثانیه این ویدئو، باران تاجی را خواهید دید. این ماده سردتر از بقیه سطح خورشید است. باران از توده‌های پلاسما با چگالی بالاتر تشکیل شده است که تحت تأثیر گرانش به سمت خورشید می‌بارد.

مأموریت‌هایی مانند مدارگرد خورشیدی، کاوشگر خورشیدی پارکر و رصدخانه دینامیک خورشیدی به ما مناظر بی‌سابقه‌ای از خورشید می‌دهند و به اخترشناسان کمک می‌کنند تا درباره توپ گازی دینامیکی که کل منظومه شمسی ما را تامین می‌کند بیشتر بیاموزند.

منبع: SCIENCE ALERT

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902390

دیگر خبرها

  • آب مروارید چیست؟ فیلم
  • علل شایع پیری زودرس پوست صورت
  • خورشید را هرگز از این زاویه ندیده‌اید/ فیلم
  • روزگار سیاه فوتبال خوزستان، تیره‌تر از رنگ نفت؛ محکوم به سقوط!
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • اعلام برنامه های دهه کرامت در هرمزگان/ جشن های زیر سایه خورشید درهرمزگان+عکس
  • پژوهش جدید دانشمندان همه باورهای مربوط به کف پای صاف را رد کرد
  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت
  • آیا خرید عینک آفتابی گران قیمت ارزش دارد!؟